Wiadomości
- 23 października 2023
- wyświetleń: 692
Płatności online na Twojej stronie - dlaczego są tak ważne?
Materiał partnera:
W czasach, kiedy handel w sieci cieszy się stale rosnącą popularnością, naturalnym wydaje się płacenie za kupowane przez internet dobra również drogą czysto internetową. Klienci korzystający z tego kanału zakupowego dawno przestali już oczekiwać, a zaczęli wręcz wymagać sprawnie działających systemów płatności online w sklepach i stronach internetowych sprzedawców oraz usługodawców. Dlaczego i Ty powinieneś rozważyć ich wdrożenie? Czemu są one tak istotne? Czytaj dalej, a wszystko stanie się dla Ciebie jasne.
Wzrost wygody dla klienta
Główną przyczyną popularności płatności online wśród klientów jest wygoda procesu. To nie tylko szybkość transakcji, ale i dostępność systemu, na którym po prostu można polegać.
Szybkie i intuicyjne opłacanie zakupów
Płatności online umożliwiają błyskawiczne opłacanie zakupów - w sposób wybrany przez klienta. Cały proces płatności jest intuicyjny i łatwy do przejścia.
Możliwość dokonania płatności o każdej porze i z każdego miejsca
Niewątpliwym atutem płatności online, z perspektywy klienta, jest ich dostępność. Zamówienie można złożyć i opłacić z dowolnego miejsca i o wybranej przez siebie porze.
Różnorodność dostępnych metod płatności
Systemy płatności online cechują się elastycznością, co znaczy, że kupujący mają pełną dowolność co do metody płatności, z której skorzystają, żeby zapłacić za zamówienie. Ta swoboda przekonuje do płatności online coraz szersze grono kupujących w sieci.
Dopasowanie do preferencji klientów
Dzięki płatnościom online, klient ma wybór. Może sam wybrać tę formę płatności, z której korzysta najczęściej i której po prostu ufa.
Zwiększenie zasięgu - dotarcie do międzynarodowych klientów
Płatności online pozwalają na obsługę transakcji również w walutach zagranicznych, dzięki czemu polscy sprzedawcy mogą rozszerzyć pole działania i trafić ze swoją ofertą również do klientów zagranicznych. Większy rynek to szansa na wyższe zarobki.
Bezpieczeństwo i ochrona danych transakcyjnych
Wraz ze wzrostem znaczenia internetu w życiu codziennym, rośnie też świadomość co do bezpieczeństwa w sieci. Systemy płatności online owe bezpieczeństwo gwarantują.
Zabezpieczenia i certyfikaty płatności online
Płatności online są dostarczane przez firmy znające się na bezpieczeństwie - między innymi przez Autopay. To one dbają o prawidłowość procesu, dysponując należytymi certyfikatami i wysoce rozwiniętymi systemami bezpieczeństwa. Tę kwestię biorą na własne barki, zwalniając Cię z konieczności dbania o zabezpieczenie każdej transakcji.
Budowanie zaufania poprzez wykorzystanie sprawdzonych systemów płatności
Współpraca ze sprawdzonymi i lubianymi dostawcami płatności online buduje zaufanie również do Twojej marki. Ludzie przychylniej patrzą na sklepy, które pozwalają na płacenie przy użyciu znanych z bezpieczeństwa form płatności.
Wzrost konwersji i spadek liczby porzuconych koszyków
Płatności online to też korzyści dla Ciebie, sprzedawcy. Odczujesz je tak we wzroście liczby zamówień, jak i spadku tych, które nie doszły do skutku (tak zwanych porzuconych koszyków).
Wpływ płatności online na decyzje zakupowe klientów
Klient zawsze szuka sklepu internetowego zgodnego z jego oczekiwaniami. Nie tylko pod względem asortymentu, ale i pod kątem rozwiązań technologicznych. Płatności online są często czynnikiem decydującym o tym, czy zostaną u Ciebie, czy będą szukać produktów u konkurencji. Są też czymś, czego obecności w sklepie internetowym dziś po prostu się oczekuje i czym warunkuje się swój zakup.
Jak płatności online mogą zredukować liczbę nieukończonych transakcji?
Klienci rezygnują z zakupów z różnych przyczyn. Często proces transakcyjny jest dla nich zbyt długi i skomplikowany, metody płatności nieodpowiednie, a zabezpieczenia stoją na zbyt niskim poziomie. W zależności od powodu, mogą oni docierać do różnego etapu realizacji zamówienia. Płatności online likwidują każdą z tych przyczyn. Co więcej, znacząco skracają proces transakcyjny, przez co klient ma mniej czasu na to, by się rozmyślić. To z kolei przekłada się na dodatkowe konwersje.