Wiadomości

  • 23 października 2023
  • wyświetleń: 607

Płatności online na Twojej stronie - dlaczego są tak ważne?

Materiał partnera:

W czasach, kiedy handel w sieci cieszy się stale rosnącą popularnością, naturalnym wydaje się płacenie za kupowane przez internet dobra również drogą czysto internetową. Klienci korzystający z tego kanału zakupowego dawno przestali już oczekiwać, a zaczęli wręcz wymagać sprawnie działających systemów płatności online w sklepach i stronach internetowych sprzedawców oraz usługodawców. Dlaczego i Ty powinieneś rozważyć ich wdrożenie? Czemu są one tak istotne? Czytaj dalej, a wszystko stanie się dla Ciebie jasne.

placenieonline
fot. pressfoto na Freepik


Wzrost wygody dla klienta



Główną przyczyną popularności płatności online wśród klientów jest wygoda procesu. To nie tylko szybkość transakcji, ale i dostępność systemu, na którym po prostu można polegać.

Szybkie i intuicyjne opłacanie zakupów



Płatności online umożliwiają błyskawiczne opłacanie zakupów - w sposób wybrany przez klienta. Cały proces płatności jest intuicyjny i łatwy do przejścia.

Możliwość dokonania płatności o każdej porze i z każdego miejsca



Niewątpliwym atutem płatności online, z perspektywy klienta, jest ich dostępność. Zamówienie można złożyć i opłacić z dowolnego miejsca i o wybranej przez siebie porze.

Różnorodność dostępnych metod płatności



Systemy płatności online cechują się elastycznością, co znaczy, że kupujący mają pełną dowolność co do metody płatności, z której skorzystają, żeby zapłacić za zamówienie. Ta swoboda przekonuje do płatności online coraz szersze grono kupujących w sieci.

Dopasowanie do preferencji klientów



Dzięki płatnościom online, klient ma wybór. Może sam wybrać tę formę płatności, z której korzysta najczęściej i której po prostu ufa.

Zwiększenie zasięgu - dotarcie do międzynarodowych klientów



Płatności online pozwalają na obsługę transakcji również w walutach zagranicznych, dzięki czemu polscy sprzedawcy mogą rozszerzyć pole działania i trafić ze swoją ofertą również do klientów zagranicznych. Większy rynek to szansa na wyższe zarobki.

Bezpieczeństwo i ochrona danych transakcyjnych



Wraz ze wzrostem znaczenia internetu w życiu codziennym, rośnie też świadomość co do bezpieczeństwa w sieci. Systemy płatności online owe bezpieczeństwo gwarantują.

Zabezpieczenia i certyfikaty płatności online



Płatności online są dostarczane przez firmy znające się na bezpieczeństwie - między innymi przez Autopay. To one dbają o prawidłowość procesu, dysponując należytymi certyfikatami i wysoce rozwiniętymi systemami bezpieczeństwa. Tę kwestię biorą na własne barki, zwalniając Cię z konieczności dbania o zabezpieczenie każdej transakcji.

Budowanie zaufania poprzez wykorzystanie sprawdzonych systemów płatności



Współpraca ze sprawdzonymi i lubianymi dostawcami płatności online buduje zaufanie również do Twojej marki. Ludzie przychylniej patrzą na sklepy, które pozwalają na płacenie przy użyciu znanych z bezpieczeństwa form płatności.

Wzrost konwersji i spadek liczby porzuconych koszyków



Płatności online to też korzyści dla Ciebie, sprzedawcy. Odczujesz je tak we wzroście liczby zamówień, jak i spadku tych, które nie doszły do skutku (tak zwanych porzuconych koszyków).

Wpływ płatności online na decyzje zakupowe klientów



Klient zawsze szuka sklepu internetowego zgodnego z jego oczekiwaniami. Nie tylko pod względem asortymentu, ale i pod kątem rozwiązań technologicznych. Płatności online są często czynnikiem decydującym o tym, czy zostaną u Ciebie, czy będą szukać produktów u konkurencji. Są też czymś, czego obecności w sklepie internetowym dziś po prostu się oczekuje i czym warunkuje się swój zakup.

Jak płatności online mogą zredukować liczbę nieukończonych transakcji?



Klienci rezygnują z zakupów z różnych przyczyn. Często proces transakcyjny jest dla nich zbyt długi i skomplikowany, metody płatności nieodpowiednie, a zabezpieczenia stoją na zbyt niskim poziomie. W zależności od powodu, mogą oni docierać do różnego etapu realizacji zamówienia. Płatności online likwidują każdą z tych przyczyn. Co więcej, znacząco skracają proces transakcyjny, przez co klient ma mniej czasu na to, by się rozmyślić. To z kolei przekłada się na dodatkowe konwersje.