Wiadomości

  • 31 maja 2023
  • 1 czerwca 2023
  • wyświetleń: 4490

Ile kosztuje reklama na TikToku?

Materiał partnera:

TikTok od lat zyskuje na popularności. W Polsce coraz więcej osób decyduje się na zainstalowanie tej aplikacji. Jej zasięg jest na świecie ogromny. Obecnie mowa tutaj o ponad miliardzie aktywnych użytkowników z całego globu. Pomimo tak imponujących wyników nadal mało przedsiębiorstw interesuje się tą platformą w celu pozyskiwania potencjalnych klientów. Jednak reklama na TikToku jest coraz popularniejsza. W przyszłości więcej firm będzie korzystało z takiej opcji.

TikTok - nowe narzędzie komunikacji z potencjalnymi klientami?



Okazuje się, że główny prym na TikToku stanowią krótkie filmy wideo, które pozwalają zaangażować użytkownika w różnoraki sposób. Nierzadko mowa tu o angażujących treściach, które są kontrowersyjne, a często nawet zabawne. Co więcej, publikowane materiały można dowolnie edytować, dodając rożnego typu filtry, napisy, a ponadto emotikony. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że TikTok stał się najszybciej rozwijająca się marką mediów społecznościowych na świecie w 2022 roku, notując wzrost o 215 proc. i wprowadzając globalną rewolucję na płaszczyźnie social mediów. Ciężko zaprzeczyć, że świat coraz bardziej przyzwyczaja się do tej aplikacji, wyznaczając pionierski trend konsumpcji wideo w przestrzeni internetowej. Mowa tutaj przecież o platformie, która angażuje użytkownika. Nawet 92 proc. użytkowników z całego świata podjęło działanie po obejrzeniu TikTok'a. Marki widząc wielki potencjał i możliwość dotarcia do swych klientów, coraz częściej decyduje się rozpocząć marketing na tej popularnej platformie społecznościowej. Jest to słuszna decyzja, ponieważ TikTok to aplikacja, na której o wiele łatwiej o integrację na polu odbiorca- marka, a do decyzji zakupowych bardzo zręcznie zachęcają nawet najmniejsze przedsiębiorstwa oraz twórcy.

Nie każdy jednak jest pewien, czy aplikacja TikTok jest dla wszystkich. Okazuje się, że to platforma rozrywkowa napędzana przede wszystkim przez społeczność z pokolenia generacji Z oraz millenialsów z większych miast. Mowa tu oczywiście o młodszych odbiorcach, którzy doceniają kreatywność publikowanych materiałów na TikTok'u. Kiedy platforma pojawiła się w naszym kraju, została potraktowana bardziej jako przejściowa moda i atrakcja przede wszystkim dla młodszego pokolenia użytkowników, niż nowe medium do lokowania usług czy produktów bądź jako nośnik płatnej reklamy. Sami twórcy TikTok'a przyznawali, że korzystali z tej aplikacji przede wszystkim nastolatkowie. Dlatego przedsiębiorstwa pomijały aplikację w swych strategiach content marketingowych. Obecnie jednak wiele się w tej kwestii zmieniło. Największą zmianą jest dominująca grupa wiekowa korzystająca z TikTok'a. Na platformie pojawiło się coraz więcej starszych, świadomych odbiorców, którzy są skorzy do zakupów, co przyciągnęło największe firmy do marketingu właśnie na tej aplikacji. Co więcej, użytkownicy TikTok'a wykazują o wiele większe zaangażowanie z wideo w porównaniu z innymi platformami mediów społecznościowych.

Jakie są koszty reklamy na TikToku?



Bardzo dużo przedsiębiorców zastanawia się, ile kosztuje kampania reklamowa na Tiktok'u. Okazuje się, że koszty minimalne na tej platformie znacznie różnią się od pozostałych platform, takich jak na przykład Instagram, Facebook czy Linkedin. Wszystko za sprawą wysokości minimalnych budżetów, z którymi można zacząć. Obecnie wynosi minimum 200 złotych bądź 50 euro w zależności od tego, jaki typ rozliczenia się wybierze. Mowa tutaj oczywiście o standardowej kampanii. Na grupę reklam trzeba zapłacić co najmniej 20 euro. Przedsiębiorcy mają do wyboru parę opcji budżetowania reklam. Pierwszą z nich jest opcja daily, czyli budżet dzienny, który wynosi nie mniej nić 200 złotych dziennie. Kolejną opcją jest lifetime. W tym przypadku mowa o ustawieniu budżetu na określony czas trwania kampanii. Istnieje też no limit, czyli budżet bez limitu. W ostatnim czasie TikTok dodał bardzo ciekawą opcję. Mowa tutaj o Campaign budget optimization, czyli automatycznej optymalizacji alokacji budżetu. Budżet można ustawić dla kampanii bądź dla poszczególnych grupa reklam.

Jeżeli interesuje Ciebie reklama na TikToku a nie wiesz jak są skonfigurować to z pomocą przyjdzie Ci agencja Digitalk, sprawdź ofertę na: https://digitalk.pl/uslugi/reklama-na-tiktoku-tiktok-ads/ .

Jedna reklama może złożyć się nawet z kilku grup. Po opublikowaniu kampanii nie można zmienić typu budżetu na poziomie kampanii bądź grupy reklam. Dlatego nie można przejść z budżetu dziennego na budżet dożywotni i na odwrót. Co więcej, budżet całkowity, to zwyczajnie maksymalna kwota, jaką planuje się przeznaczyć na konkretną kampanię bądź grupę reklam w ciągu całego okresu wyświetlania reklam, jaki wcześniej zostanie zdefiniowany. Tak samo, jak w przypadku budżetowania reklam na innych platformach społecznościowych, TikTok także rozkłada wydatki budżetowe możliwie najkorzystniej, lecz nie ma pewności, iż będzie to rozłożenie równomierne i na identycznym poziomie dla każdego dnia kampanii reklamowej. Z tego powodu, jeżeli zależy przedsiębiorcy na nie przekraczania danej kwoty dzienne, to trzeba wybrać opcję ,,budżet dzienny". Według szacunków ekspertów w przyszłości reklama na TikTok'u będzie jeszcze popularniejsza. Coraz więcej przedsiębiorców z całego świata przerzuci się na marketing właśnie na tej platformie, która stale zyskuje na popularności.