Wiadomości
- 29 stycznia 2023
- wyświetleń: 895
Ile kosztuje stworzenie strony WWW?
Materiał partnera:
Dzisiaj każda firma, która chce się rozwijać i pozyskiwać nowych klientów, powinna mieć własną witrynę WWW. Nie dla wszystkich jest to oczywiste na początku drogi w biznesie i działań w Internecie. W końcu firmowa platforma stanowi dodatkowy koszt dla każdego przedsiębiorcy. Jeśli Ty też wciąż zastanawiasz się, czy warto, to ten artykuł jest dla Ciebie. Sprawdź, ile kosztuje stworzenie strony internetowej i od czego zależy cena za projekt. Zapraszamy!
Firmowa strona WWW - czy to się opłaca?[/b]
Co sprawia, że biznes odnosi sukces w sieci? Z pewnością potrzebna jest odpowiednia strategia, atrakcyjna oferta czy zaplanowany budżet. Trudno jednak wyobrazić sobie skuteczną markę, która nie ma strony internetowej. W końcu Internet i firmowa witryna są źródłem informacji o produktach lub usługach dla większości potencjalnych klientów Twojego biznesu.
Właśnie dlatego, mimo popularności innych form komunikacji z odbiorcami - jak np. media społecznościowe czy wizytówka Google Moja Firma - to tworzenie stron jest wciąż opłacalną i kluczową inwestycją.
Od dawna chcesz zainwestować w projekt WWW, ale nie możesz znaleźć odpowiedzi na najważniejsze pytania? Czytaj dalej, a dowiesz się, jaki jest koszt budowy witryny i od czego zależy ostateczna cena. Poznaj plusy i minusy poszczególnych wykonawców i sprawdź, czy cennik jest w przypadku strony internetowej najważniejszy.
Ile trzeba zapłacić za stworzenie strony internetowej dla firmy?
Jednym z pytań, które zadaje sobie każdy przedsiębiorca na początku działań online, jest to, ile kosztuje założenie strony WWW. Zwykle otrzymuje w takiej sytuacji odpowiedź - to zależy. Trudno bowiem oszacować ostateczny koszt stworzenia projektu. W końcu każda witryna jest wypadkową potrzeb i oczekiwań jej właściciela.
Warto jednak pamiętać, że zawsze na ostateczną cenę budowy strony internetowej składa się kilka najważniejszych elementów i czynników.
- Rodzaj witryny
Jeszcze przed założeniem witryny, musisz znać cele i potrzeby swojego biznesu. Jak się okazuje, to właśnie od nich może zależeć to, ile zapłacisz za stworzenie strony internetowej dla firmy.
Zastanów się, jakie rodzaju projektu potrzebujesz oraz co musi się znaleźć na Twojej platformie. Weź przy tym pod uwagę, że liczba elementów wpłynie na finalną wycenę. Właśnie dlatego najmniejsze koszty generuje prosta witryna one-page, która nie wymaga dużych inwestycji. Odgrywa rolę wizytówki firmy - dlatego ma zwykle wyłącznie stronę główną i brakuje jej wielu funkcjonalności.
Jeśli nie chcesz zniknąć wśród konkurencji, to postaw na stronę firmową dopasowaną do oczekiwań, które masz Ty i Twój klient. W przypadku zaawansowanych projektów z wieloma podstronami, modułami i funkcjami ceny ustalane są zwykle indywidualnie.
- Liczba podstron
Czynnik ten wiąże się w dużym stopniu z poprzednim punktem. Warto jednak podkreślić, że każdy kolejny moduł czy zakładka w witrynie mogą różnić się układem i w wielu przypadkach również zawartością. Tworzenie dodatkowych podstron wymaga więc indywidualnego podejścia, co oczywiście wpływa na wzrost kosztów.
- Typ CMS-a
Na początku warto wspomnieć, że CMS to system zarządzania treścią w serwisach internetowych. Im Twoje oczekiwania wobec możliwości tworzenia i edycji zawartości na stronie WWW są większe, tym wyższa cena za wykonanie witryny. Oprogramowanie, które umożliwia w łatwy oraz przyjazny sposób aktualizować i planować content może należeć do wyższej półki cenowej.
- Stopień skomplikowania projektu
Wspominaliśmy już, że im bardziej rozbudowana witryna, tym więcej trzeba zapłacić za jej stworzenie. Pamiętaj, że każda dodatkowa funkcjonalność oraz zastosowana technologia będą uwzględnione w cennikach, ponieważ czynnik ten może wpłynąć na liczbę zaangażowanych w wykonanie usługi specjalistów.
Dodatkowo cena strony internetowej wzrasta wraz z większymi możliwościami w zakresie jej rozwoju w przyszłości.
- Czas realizacji
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że stworzenie projektu WWW to proces złożony i może okazać się również długotrwały. Na realizację składa się kilka etapów, które są uzależnione od wielkości projektu oraz jego skomplikowania. A przecież każda godzina pracy specjalisty poświęcona na budowę witryny kosztuje.
- Ilość treści
Jeżeli chcesz, aby Twoja witryna była wartościowa dla wyszukiwarki i atrakcyjna dla odbiorców, to musisz publikować regularnie wartościową zawartość. Jednak wraz ze wzrostem ilości i jakości treści, rośnie również wydatek związany z tworzeniem i publikacją na stronie różnych materiałów - od tekstów, przez grafiki, po filmy video.
- Wymagania funkcjonalne
Firmowa strona może posłużyć do realizacji wielu różnych celów. Wystarczy, że wdrożysz odpowiednie rozwiązania.
Wśród popularnych wymagań funkcjonalnych wyróżnia się np. opcję wielojęzyczności, zaawansowany katalog produktów, systemy rezerwacji, moduły zamówień online czy funkcje sklepu internetowego. Ich wykonanie to dodatkowy koszt dla przyszłego właściciela witryny.
Tworzenie stron internetowych - ile to kosztuje?
Co jeszcze wpływa na koszt strony dla firmy? Jak się okazuje, jednym z kluczowych czynników, które decydują o ostatecznej cenie, jest wykonawca projektu. Wśród najpopularniejszych rozwiązań wyróżniamy:
- Kreatory stron internetowych
Chcesz zaoszczędzić czas i pieniądze? Pomogą Ci w tym dostępne w sieci generatory stron. Umożliwiają one bez większej wiedzy stworzenie witryny w krótkim czasie i przy ograniczonym budżecie. Musisz jednak pamiętać, że opcja ta zapewnia niewiele możliwości, a wiąże się z wieloma ograniczeniami - przede wszystkim brakiem perspektyw rozbudowy projektu.
- Platformy oparte o system CMS
Wiesz już, że na rynku dostępne są różne CMS-y. Stanowią one dobrą opcję dla przedsiębiorców, którym zależy na samodzielnym modyfikowaniu wyglądu oraz zawartości strony WWW.
Platformy dedykowane (najdroższe), Open-Source (najpopularniejsze), SaaS (chmurowe) i licencjonowane mają jednak swoje wady. Przede wszystkim mogą wymagać samodzielnej obsługi witryny lub zakupu domeny i hostingu - fundamentów każdej witryny internetowej.
- Współpraca z profesjonalistami
Interesuje Cię rozwiązanie, w którym to Ty decydujesz, ile chcesz zainwestować? W przypadku współpracy ze specjalistami zapewniasz sobie dużą elastyczność - wybierasz pakiet, który w największym stopniu spełnia Twoje potrzeby i oczekiwania. A cenę za stworzenie strony internetowej ustalasz indywidualnie z wykonawcą.
Brzmi ciekawie? Wszystko, co potrzebne do stworzenia, prowadzenia, ochrony i obsługi strony WWW zapewni Ci marka WeNet. Przygotowany przez doradców internetowych projekt będzie atrakcyjny, łatwy w użytkowaniu i zgodny z Twoimi wytycznymi. W ramach oferty otrzymasz też:
- bezpieczeństwo - wdrożony certyfikat SSL zabezpieczy przed cyberatakami i zapewni poufność danych,
- mobilność - witryna zostanie dostosowana do różnych ekranów na każdym urządzeniu,
- opiekę - gdy Ty skupisz się na rozwoju biznesu, specjaliści zajmą się aktualizacjami i wprowadzaniem koniecznych zmian,
- ciągłość - w pakiecie znajdzie się również sprawny hosting oraz domena, które zapewnią utrzymanie strony.
Chcesz poznać więcej szczegółów? Zamów już teraz darmową konsultację i wycenę. Przekonaj się, dlaczego już ponad 50 000 klientów współpracuje z WeNet.
http://wenet.pl/