Wiadomości
- 21 lipca 2022
- wyświetleń: 523
Jaka przyszłość czeka marketing cyfrowy? Warto wiedzieć!
Materiał partnera:
Marketing cyfrowy to dziś podstawa promocji dla firm w niemal wszystkich branżach. Powód jest prosty: wszyscy korzystają z internetu. Dlatego online można znaleźć przedstawicieli niemal każdej grupy docelowej. Ale czy będzie tak zawsze? Jak będzie wyglądać świat digital marketingu w przyszłości? Zobacz, co mówią na ten temat eksperci.
Marketing cyfrowy - jedyna stała to zmiany
Marketing cyfrowy to bardzo szerokie pojęcie. Mieści się w nim ogrom narzędzi, które pomagają budować wizerunek oraz podnosić sprzedaż. Wbrew pozorom, to nie tylko komunikaty reklamowe typu Google Ads czy Facebook Ads. Chociaż tradycyjne banery reklamowe mają swoje zalety i sprawdzają się w wielu sytuacjach, dziś nie wystarczą, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i poprowadzić ich w dół lejka sprzedażowego.
Można powiedzieć, że świat digital marketingu ewoluuje wraz z użytkownikami internetu. Są oni dzisiaj znacznie bardziej świadomi niż jeszcze kilka-kilkanaście lat temu i trudno ich "złapać" na typowe komunikaty perswazyjne. Oczekują:
- bardziej rzetelnych informacji,
- bardziej doradczego tonu przekazu,
- doświadczeń i emocji.
Wszystkie te elementy już zaczynają się pojawiać w świecie marketingu cyfrowego. Zmienia się on bardzo dynamicznie, ale można mniej więcej określić, w którą stronę zmierza.
Marketing cyfrowy w przyszłości - jak będzie wyglądał?
Obecne trendy w świecie SEM i szerzej zakrojonego marketingu cyfrowego wskazują, co może się zdarzyć w niedalekiej przyszłości. Można się spodziewać m.in.:
- jeszcze większej personalizacji reklam - już teraz ogromną rolę odgrywa tzw. remarketing, który bazuje na działaniach podejmowanych przez konkretnych klientów. Jednak można się spodziewać, że technologia pozwoli pójść o kilka kroków dalej. Będzie można np. zwracać się do odbiorcy w reklamach po imieniu czy, dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, jeszcze lepiej dopasowywać prezentowane produkty oraz promocje;
- włączenia do grona narzędzi marketingowych te wykorzystujące VR i AR, czyli wirtualną rzeczywistość i rozszerzoną rzeczywistość - chociaż gogle stosowane do wejścia do tych światów, podobnie jak do tzw. metaverse, nadal są relatywnie mało popularne, ta technologia jest intensywnie rozwijana. Można się więc spodziewać, że szybko pojawi się tam przemyślany marketing.
Wzrośnie także rola kampanii Programmatic Buying oraz Real Time Bidding, o których już teraz można więcej przeczytać na https://fabrykamarketingu.pl/. Jest to system oparty o sztuczną inteligencję, dzięki któremu precyzyjnie ocenia się, czy klient, który wszedł na daną stronę, będzie realnie zainteresowany produktem z banneru reklamowego. Proces oceny trwa tylko 75 milisekund, a po jego zakończeniu system "podejmuje decyzję", czy wyświetlać i opłacić reklamę, czy nie. To rozwiązanie jest już dostępne - ci, którzy z niego korzystają, mają szansę wyprzedzić konkurencję.
Co jeszcze przyniesie przyszłość digitalu? Trudno ocenić. Na pewno jednak świat e-marketingu ulegnie zmianie i będzie jeszcze bardziej ekscytujący.