Wiadomości

  • 24 maja 2022
  • wyświetleń: 2344

Jak zarabiają aplikacje mobilne - sprawdź 5 popularnych sposobów!

Materiał partnera:

Użytkownicy smartfonów to praktycznie większość ludzi na ziemi. W celu poprawy komfortu codziennego korzystania, powstały dedykowane aplikacje na urządzenia mobilne. W samych Google Play jest ich ponad trzy miliony, a w App Store około dwóch. Nie jest żadną tajemnicą, że popularność aplikacji wynika między innymi z opłacalności. Jak zarabiają aplikacje mobilne? Sprawdźmy kilka sprawdzonych sposobów.

Reklamy



To prawdopodobnie najbardziej popularna strategia. Jeśli pomysł jest odpowiedni i trafi do świadomości odbiorców, może wygenerować ogromny sukces. Większość z nas kojarzy Świętego Mikołaja z reklamy Coca-Coli lub skok ze stratosfery organizowany przez Red Bulla. To oczywiście wyjątkowe przykłady o zasięgu globalnym. Nie zmienia to jednak faktu, że interesująca treść, która jest regularnie dostarczana, pozostaje w świadomości człowieka.

Wiedzą o tym specjaliści od marketingu, którzy reklamy umieszczają we wszystkich miejscach odwiedzanych przez ludzi, również w aplikacjach mobilnych. Wiele jest również rodzajów reklam. Google wyróżnia następujące:

  • Reklamy tekstowe
  • Reklamy graficzne
  • Reklamy aplikacji
  • Graficzne reklamy aplikacji
  • Reklamy wideo aplikacji
  • Reklamy aplikacji w formacie TrueView
  • Elastyczne reklamy display


Ciężko jednoznacznie wskazać ile zarabiają aplikacje mobilne na reklamach, ponieważ różne są metody rozliczania. Można płacić za zakupy pochodzące z reklamy, za wejścia na stronę lub po prostu za wyświetlenia.

Opłata za dostęp



Większość aplikacji jest darmowych, ale za niektóre trzeba zapłacić określoną kwotę przed uzyskaniem dostępu. Zazwyczaj będą to programy o wyższej niż przeciętna jakości, które mają do zaoferowania na tyle atrakcyjny pakiet usług, by przekonać klientów, że warto zapłacić za dostęp.

W tym modelu łatwiej jest ustalić ile zarabiają aplikacje mobilne, ponieważ co do zasady kwota, którą płacimy jest rozdzielona pomiędzy właściciela apki, a Google Play oraz App Store. Platformy pobierają ok. 30% wartości zakupu, a reszta wpływa na konto usługodawcy. Przedział cenowy jest bardzo zróżnicowany - jeśli spojrzymy na poniższe bestsellery ze sklepu Google, znajdziemy produkty za kilka, a nawet kilkadziesiąt złotych.

Jak zarabiają aplikacje mobilne - sprawdź 5 popularnych sposobów!


Aplikacja jako forma ułatwienia dostępu



Dobrym przykładem w tej kategorii będą legalne zakłady bukmacherskie. Ich aplikacje są darmowe, ponieważ stanowią formę rozszerzenia dostępu do swojej oferty. Jak wspominaliśmy na wstępie - prawie każdy ma dzisiaj telefon, za obstawianie meczów na żywo za pomocą telefonów i tabletów jest popularną rozrywką.

Z tego powodu, często pytanie: aplikacje mobilne jak zarabiać, należy bardziej skierować do użytkowników lub eksperci Betfan app, ponieważ bukmacher zarabia na ofercie, a sama apka to po prostu krok w kierunku gracza, który ma ułatwić korzystanie.

Konta Premium bez reklam



Współcześni przedsiębiorcy zdają się mieć pomysł na każdą okoliczność. Z jednej strony wspominaliśmy, że reklama to popularne źródło finansowania dla większości aplikacji. Z drugiej strony, wielu użytkowników nie przepada za wszelkiego rodzaju bannerami i pop-up’ami, prezentujących różne treści, nie zawsze związane z samą aplikacją.

Odpowiedź? Konto Premium, które gwarantuje brak reklam. Chyba najbardziej popularnym przykładem jest popularna platforma video - YouTube. Wielu ludzi woli zapłacić ok. 20 złotych/miesiąc za brak reklam i przy okazji uzyskać dostęp do pomniejszych udogodnień, niż co kilka/kilkanaście minut wyłączać reklamę.

Mikropłatności



To rozwiązanie prawdopodobnie najlepiej sprawdza się w przypadku gier komputerowych. W sklepie Google jest nawet dostępna opcja filtrowania "najbardziej dochodowe"! Jeśli spojrzymy na zestawienie poniżej, okazuje się, że pozycje generujące najwięcej zysku są za darmo.

Na tym polega cała strategia. Twórca proponuje dostęp za free, a jeśli grywalność i jakość są na odpowiednim poziomie, znajdą się chętni gracze do zakupów wewnątrz aplikacji. Zazwyczaj są to transakcje na niewielkie kwoty, które zapewniają bonusy lub rozszerzony dostęp do treści gry, co dodatkowo motywuje do regularnych zakupów.

Wnioski



Właściwych odpowiedzi na pytanie: jak zarabiają aplikacje mobilne można znaleźć więcej. Znane są różne strategie afiliacyjne, sponsorskie czy prowizyjne. Kluczem wydaje się być dobór odpowiedniej metody do grupy odbiorców i funkcjonalności samej aplikacji.

Materiał przygotowany przez mobapper.com.