Wiadomości

  • 21 marca 2022
  • wyświetleń: 901

Zardzewiały błotnik - naprawiać czy wymieniać?

Materiał partnera:

Rdza pojawiająca się na samochodach oraz przyczepach to dla ich właścicieli prawdziwy powód do zmartwień. Są miejsca, które niezależnie od modelu pojazdu są na nią szczególnie narażone. Z reguły problem zaczyna się od błotników, które budują sztywność nadwozia, odpowiadające w dużej mierze za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Czy zardzewiały błotnik lepiej naprawić, czy może wymienić?

Zardzewiały błotnik - naprawiać czy wymieniać?


Błotniki w przyczepie - czy są obowiązkowe?



W tym miejscu warto zaznaczyć, że nie są one wyposażeniem obowiązkowym, aczkolwiek za ich montażem przemawia wiele ważnych czynników. Błotniki do przyczepki pomagają utrzymać jej czystość, a także chronią przewożone rzeczy przed przypadkowymi zabrudzeniami. Dotyczy to nie tylko kierowców, którzy poruszają się głównie po szutrze i w terenie. Również na asfalcie jest bardzo dużo kamieni a zdarza się też trafić na trochę błota, które opony wyrzucają w górę.

Usuwanie rdzy z błotnika



To pierwsza możliwość, która przychodzi na myśl. Błotniki do przyczepki metalowe korodują nawet mimo odpowiedniego zabezpieczenia antykorozyjnego - wystarczy drobna, przypadkowa rysa, aby pojawiło się ognisko rdzy. Jak w takim razie zabrać się do naprawy?

Po pierwsze, wypadałoby pozbyć się uszkodzeń. Z pomocą przyjdzie druciana szczotka, którą każdy majsterkowicz ma w swojej skrzynce z narzędziami. Trzeba dokładnie oczyścić skorodowane miejsce, a następnie najlepiej je odtłuścić. Aby uniknąć dalszej erozji metalu w błotnikach do przyczepki, niezbędne jest użycie odpowiedniego środka przeciwko rdzy, który warto zostawić po nałożeniu na kilka godzin. Kolejny krok to uzupełnienie szpachlą wszelkich ubytków i pokrycie całości błotnika lakierem bezbarwnym.

Wymiana błotnika



Tego typu elementy można spokojnie wymieniać samodzielnie. Są one montowane w prosty sposób - na kilka śrub do głównej części konstrukcji. Paradoksalnie może wydawać się, że zakup nowego elementu będzie o wiele droższy od naprawy, ale... jest wręcz odwrotnie! Szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę nakład pracy, jaki trzeba włożyć w doprowadzenie go do ładu. Obecnie błotniki do przyczepki najłatwiej jest zamówić przez Internet. To najtańsza i najwygodniejsza dla kupującego możliwość ich pozyskania.

Jaki błotnik wybrać?



Do wyboru są w zasadzie ich dwa głównie rodzaje, rozróżniane na podstawie materiału wykonania. Elementy metalowe lepiej zniosą kamienie, ale mogą znowu zardzewieć. Ciekawą alternatywą wydają się błotniki do przyczepki plastikowe, które nigdy nie zniszczą się w ten sposób, ale są dużo bardziej wrażliwe na uszczerbek mechaniczny. Przy zamawianiu ich ze sklepu internetowego, koniecznie trzeba zwrócić uwagę na pasujący rozmiar koła - tylko wówczas spełni on należycie swoją funkcję.

Błotniki do przyczepki - naprawiać czy wymieniać?



Przechodząc do podsumowania, trzeba postawić sprawę jasno. Naprawa opłaca się tylko wówczas, jeżeli masz do dyspozycji wymienione wcześniej środki i nie będziesz potrzebował robić dodatkowych zakupów. W innym przypadku lepiej zamówić przez Internet błotnik do przyczepki metalowy np. na stronie https://rydwan-czesci.eu/, bo wymiana przy okazji dużo mniej czasu.