Wiadomości

  • 22 lutego 2022
  • wyświetleń: 745

Audyt SEO

Materiał partnera:

Jeśli prowadzisz biznes oparty o sprzedaż w internecie, musisz wiedzieć, że ruch organiczny, bezpłatny jest jednym z najbardziej dochodowych kanałów, który sprowadza nowych użytkowników na twój serwis. Inwestycja w optymalizację wyników wyszukiwarek potrafi zwrócić się wielokrotnie, co więcej będzie stanowić kluczową rolę w monetyzacji działań online. Jeśli oczywiście twoje SEO jest dobrze zrobione. Skąd możesz to wiedzieć? Sprawdź audyt SEO - tego naprawdę potrzebuje twój biznes.

Audyt SEO - czym jest?



Audyt SEO to szereg zaawansowanych działań, które przeprowadza firma zajmująca się optymalizacją serwisu dla wyszukiwarek internetowych, samodzielny specjalista SEO lub właściciel serwisu www, jeśli posiada odpowiednią wiedzę, umiejętności i narzędzia. Audyt SEO ma za zadanie określić stan obecny twojego serwisu internetowego, wskazanie potencjalnych błędów w wielu obszarach SEO, a także potencjał ruchu na danych frazach oraz możliwości jego monetyzacji. Nawet jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę na temat SEO, to wykwalifikowany specjalista lub zespół specjalistów sprawdzi bardzo dokładnie nasze dotychczasowe prace w serwisie, wskaże występujące problemy oraz możliwości naprawy błędów, których wcześniej nie dostrzegliśmy. Audyt SEO oprócz dokładnego opisu stanu serwisu np. indeksacji, może zawierać również strategię działań optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych oraz propozycję szeregu działań związanych z link buildingiem, które w perspektywie czasu poprawią nasze pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania na poszczególne frazy. Jak widzimy, pole do działań dla przeprowadzającego audyt SEO jest ogromne. Skupmy się na podstawowych i niezbędnych elementach każdego poprawnie wykonanego audytu SEO.

Co powinien zawierać audyt SEO?



Każdy, dobrze wykonany audyt SEO powinien zawierać niezbędne elementy, które pozwolą właścicielowi danej domeny na podjęcie kluczowych decyzji, często opierających się o skalowanie całego biznesu. Oto lista najważniejszych zagadnień związanych z audytem SEO:

  • sprawdzenie indeksacji wszystkich podstron
  • przeanalizowanie serwisu pod kątem duplikacji treści
  • sprawdzenie błędów w linkowaniu wewnętrznym
  • przeanalizowanie kodu strony internetowej i ocena optymalizacji serwisu
  • sprawdzenie pozycji w wynikach wyszukiwania fraz kluczowych dla danego biznesu
  • porównanie stanu obecnego widoczności serwisu na tle konkurencji
  • wskazówki optymalizacyjne
  • wykrycie problemów technicznych i wytyczne dla developerów IT w celu poprawy kodu


Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób przeprowadzić audyt SEO od A do Z? Sprawdź artykuł https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/217/audyt-seo-optymalizacja-strony-od-a-do-z

Kiedy warto wykonać audyt SEO?



Audyt SEO zazwyczaj wykonywany jest już na gotowym organizmie, czyli serwisie internetowym, który działa od pewnego czasu, a jego właściciele chcą poprawić wiele kwestii związanych z ruchem organicznym. To jednak nie jedyny powód do zaudytowania strony internetowej. Wielu przedsiębiorców decyduje się na audyt SEO zanim zainwestują swoje pieniądze w budowę serwisu internetowego. W takim przypadku audyt SEO wyestymuje, jak dużo pieniędzy trzeba zainwestować, by zbliżyć się do konkurencji lub ją przebić i pozwoli wyznaczyć strategię działań, potrzeb i korzyści związanych z SEO w danej branży. To niezwykle ważne, ponieważ wczesne wykonanie audytu może uchronić inwestorów od niewłaściwych decyzji biznesowych oraz wskazać odpowiednią drogę do długotrwałych wzrostów w SEO i zarazem w prowadzonym projekcie. Oprócz wymienionych powodów do audytu SEO, nie można zapominać również o migracjach serwisu, budowie nowego designu strony internetowej i UI oraz zmianach strategii słów kluczowych - wszystkie wymienione elementy stanowią ważny powód do przeprowadzenia audytu SEO.