Wiadomości
- 29 listopada 2021
- wyświetleń: 565
Zalety Google Ads - kiedy i dlaczego warto skorzystać z reklamy kontekstowej?
Materiał partnera:
Reklama Google Ads jest skutecznym, precyzyjnym narzędziem dotarcia do grupy docelowej w Internecie, poprzez reklamy na stronach internetowych związanych konkretnie z Twoim produktem. Korzyści płynące z reklamy kontekstowej pozwalają na jasne zdefiniowanie grupy docelowej i skierowanie do niej pełnego potencjału reklamowego. Takie podejście gwarantuje efektywne wykorzystanie środków przeznaczonych na reklamę, a pierwsi klienci nie każą na siebie długo czekać. Google używa reklam elastycznych, takich jak Display Network for Discovery Ads. Istnieją dwa style reklam: bardziej tradycyjna reklama z jednym obrazem lub reklama karuzelowa, w której można użyć obrazów, aby stworzyć krótką historię lub prezentację, na przykład więcej niż jeden produkt w jednej reklamie.
Reklama kontekstowa google adwords udostępnia dwie sieci reklamowe:
- Reklama w wyszukiwarkach - wyświetlana na wyjściu, obok wpisanego zapytania. Mówiąc prościej: zapytałeś, Google odpowiedziało.
- Sieć kontekstowo-medialna - w tym przypadku oferty wyświetlane są na stronach internetowych we współpracy z Google.
Jaka jest różnica między reklamą kontekstową Google w sieci wyszukiwania a siecią mediów kontekstowych:
- W sieci wyszukiwania wyświetlany jest tekst, natomiast w sieci kontekstowo-medialnej oprócz niego wyświetlane są filmy i banery.
- Sieć kontekstowo-medialna wymaga płatności za liczbę kliknięć i wyświetleń, wyłącznie za kliknięcia w wyszukiwarkach.
Porównując te dwie sieci stwierdzono, że czynniki behawioralne są zupełnie inne, co skutkuje odmienną polityką cenową. Ustawienie reklamy kontekstowej google ads na smartfony jest skuteczne, jeśli Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, w przeciwnym razie należy z niej zrezygnować. Jeśli posiadasz aplikację mobilną, wiedz, że ona również może być promowana poprzez google ads. Użytkownicy Twojego systemu operacyjnego zobaczą reklamy dowolnej aplikacji.
Cel reklamy kontekstowej:
Przed zamówieniem reklamy kontekstowej warto rozważyć swoje potrzeby i możliwości, aby zdecydować, jaką rolę ma ona spełniać. Są takie cele:
- Konwersja;
- Dbanie o PR;
- Zwiększenie ruchu.
Mocne strony reklamy w sieci AdWords:
- Targetowanie. Reklamy są widziane tylko przez tych, którzy są nimi naprawdę zainteresowani, a nie przez wszystkich.
- Szybkie uruchomienie. Jak tylko uruchomisz kampanię, jeśli masz wystarczający budżet, Twoje reklamy są natychmiast skuteczne.
- Zasięg. Narzędzia do targetowania umieszczają Twoje reklamy prosto w sercu grupy docelowej.
- Zdolność do adaptacji. W każdej chwili możesz zmienić cel kampanii, budżet, pozycję geograficzną, aby osiągnąć optymalne wyniki.
- Płatność za wyniki. Płacisz tylko za to, co dostajesz: konwersje, ruch, kliknięcia. Ty określasz działania, za które zapłacisz.
- Zaproponuj swoją cenę. Przydziel dowolny budżet reklamowy, jak widać pasuje. Możesz czerpać korzyści nawet bez dużych inwestycji.
Koszt reklamy kontekstowej
Cena zależy od kwoty, którą płacisz Google Ads za kliknięcia, a resztę pieniędzy płacisz wyspecjalizowanym korektorom. Możesz powierzyć stworzenie reklamy kontekstowej dla swojej firmy doświadczonemu zespołowi marketingowej, a na pewno będziesz zadowolony z rezultatu.