Wiadomości
- 27 października 2021
- wyświetleń: 812
Jakie korzyści promocyjne oferuje agencja influencerów?
Materiał partnera:
Rozbudowana baza kontaktów z podziałem na kategorie tematyczne poszczególnych postaci to największa zaleta wynikająca z podjęcia współpracy z agencją influencerów. Próba samodzielnego nawiązania kontaktu z liderem opinii lub jego menedżerem jest obarczona pewnym ryzykiem.
Chodzi głównie o brak terminów na realizację projektu, ponieważ influencer mógłby nie przewidzieć takich działań w swoim planie. Sprawdzony pośrednik dla tej współpracy to także odciążenie klienta od wielu czynności administracyjno-formalnych. W efekcie można skupić się na przygotowaniu strategii założeń w danej kampanii. Korzyści, jakie oferuje agencja influencerów to także:
- szansa na nawiązanie trwałego partnerstwa;
- wielopłaszczyznowość prowadzonych działań marketingowych;
- profesjonalne ekspertyzy;
- uregulowanie kwestii praw autorskich, licencji czy legalności innych zasobów.
Czym się kierować, wybierając agencję influencerów?
Najważniejszym zadaniem z punktu widzenia zainteresowanego usługą jest sprawdzenie dotychczasowych realizacji agencji. Chodzi o to, by mieć pewność, że dany podmiot najlepiej odpowie na potrzeby klienta pragnącego współpracować z influencerem. Taką bazę znanych osób może mieć również agencja content marketingu, której działy prowadzą prezentowaną strategię promocyjną.
Podczas wyboru twórcy, warto także sprawdzić, jak długo influencer pracuje na rzecz danego podmiotu. Jeśli ten okres można liczyć w latach, z pewnością będzie to właściwa rekomendacja biznesowa. Można bowiem wysnuć wniosek, że dotychczasowa współpraca przebiegała raczej bez zakłóceń. To duża przewaga, zwłaszcza przy skomplikowanych i złożonych projektach marketingowych. Wpływa ona na prawdopodobieństwo finalizacji zleceń, niezależnie od zewnętrznych warunków konkurencji.
Podstawowe modele współpracy z agencją content marketingową
Charakterystyka podziału zadań w danym projekcie promocyjnym może być nastawiona na długofalową strategię marketingową lub pojedyncze działania celowane. W pierwszym modelu agencja influencerów pomoże w opracowaniu optymalnego planu z podziałem na poszczególne etapy realizacji. Z kolei w drugim włączy się do danego zadania zgodnie z konkretną potrzebą partnera.
Za przykład można podać wypromowanie zbiórki charytatywnej, wydarzenia branżowego, limitowanej serii artykułów czy spotkania ze znaną osobistością. Wszystkie łączy graniczny czas wyznaczony pod względem zakończenia eventu bądź produkcji, bez opcji wznawiania poszczególnych etapów tych projektów w przyszłości. Głównym modelem współpracy z agencją content marketingową jest jednak tworzenie treści do internetu, czyli na strony, blogi i profile społecznościowe.