Wiadomości

  • 10 marca 2021
  • wyświetleń: 6968

Zarezerwuj wizytę przed przyjściem do Starostwa

Sytuacja epidemiologiczna jest dynamiczna, ale Starostwo Powiatowe w Pszczynie cały czas prowadzi bezpośrednią obsługę klientów. Aby załatwić sprawę w wydziale komunikacji, geodezji oraz biurze paszportowym należy wcześniej umówić wizytę w systemie e-kolejka. Każdego miesiąca swoje sprawy załatwia tak ok. 3 600 mieszkańców.

Obsługa klienta w Starostwie Powiatowym
Obsługa klienta w Starostwie Powiatowym · fot. Powiat


Sprawy w wydziale komunikacji, geodezji oraz biurze paszportowym urzędu wojewódzkiego można załatwić wyłącznie rezerwując wcześniej termin wizyty przez e-kolejkę - http://www.kolejka.powiat.pszczyna.pl.

Umawiając się na daną godzinę, klienci nie czekają godzinami przed wydziałem komunikacji, jak było to np. w styczniu ubiegłego roku, kiedy zmieniły się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów.

Każdego miesiąca w Starostwie Powiatowym w Pszczynie rejestrując się poprzez e-kolejkę swoje sprawy załatwia ok 3,6 tys. klientów. W tym ponad 2 tys. klientów tylko w wydziale komunikacji. Miesięcznie wydział rejestruje nawet 1400 pojazdów.

- Teraz klient umawia dokładny termin wizyty i w starostwie spędza maksymalnie 15-20 minut - mówi Damian Cieszewski, wicestarosta pszczyński i podkreśla, że taki system pracy pozwala na bezpieczną dla klientów i pracowników pracę urzędu.

Obsługę klientów w starostwie znacznie usprawniło wprowadzenie terminali do płatności elektronicznych. Klienci nie muszą już stać w kolejce do kasy, bo opłaty administracyjne oraz skarbowe pobierane są bezgotówkowo za pomocą terminali w wydziałach. Brak gotówki w portfelu nie jest już problemem. Możliwe jest płacenie kartą lub telefonem oraz realizacja płatności mobilnych BLIK. Wprowadzenie terminali zwiększyło bezpieczeństwo oraz przełożyło się na usprawnienie obsługi mieszkańców. W sytuacji, gdy ktoś nie chce lub nie może posługiwać się kartą, powinien przed przyjściem do urzędu wykonać przelew (np. w banku lub na poczcie) i dostarczyć stosowne potwierdzenie.

Aby załatwić sprawę w urzędzie, należy wcześniej zarezerwować wizytę:



1. Wydział Komunikacji i Transportu;
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
oraz Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach

Wizyta w urzędzie w celu załatwienia spraw w tych wydziałach możliwa wyłącznie po dokonaniu rezerwacji terminu za pomocą e-kolejki: https://kolejka.powiat.pszczyna.pl.

Rezerwacja może być dokonana:
  • najwcześniej na 3 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
  • najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty
  • termin wizyty musi zostać potwierdzony, do 1 godz. od zarezerwowania poprzez wejście w link wysłany na adres e-mail. Po tym czasie rezerwacja niepotwierdzona PRZEPADA.
  • na wybraną usługę na jeden dzień jeden klient może uzyskać maksymalnie 3 rezerwacje. W przypadku konieczności uzyskania większej ilości rezerwacji prosimy o kontakt telefoniczny z wybranym wydziałem.


2. Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa można załatwiać po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty - Wykaz numerów telefonów do wydziałów

3. Osoby, które nie dokonały rezerwacji wizyty w urzędzie, mogą po ustaleniu z pracownikiem Punktu Obsługi Klienta umieszczać wnioski w skrzynkach podawczych, które znajdują się przy wejściu do budynku. Kiedy ich sprawa zostanie zrealizowana, pracownicy starostwa skontaktują się w celu umówienia odbioru dokumentów.

4. Wchodząc do budynku, należy zdezynfekować ręce płynem odkażającym oraz zasłonić usta i nos maseczką, przyłbicą lub elementem odzieży.

5. Obsługa klienta odbywa się wyłącznie w holu głównym starostwa.

6. Prosimy o korzystanie z wyznaczonych miejsc stojących oraz siedzących, co pozwoli na zachowanie bezpiecznej odległości.

7. Klienci przychodząc do urzędu mogą korzystać wyłącznie z głównego wejścia do budynku od strony ul. 3 Maja. Winda z powodu sytuacji epidemiologicznej i zmienionego systemu obsługi klientów jest dostępna po wcześniejszym zgłoszeniu. Osoby, które mają wyznaczony termin wizyty w urzędzie i chcą skorzystać z windy proszone są o poinformowanie obsługi urzędu. Można to zrobić dzwoniąc na numer telefonu: 32 449 23 88.

BM / pless.pl

źródło: Powiat Pszczyński

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.