Wiadomości
- 10 marca 2021
- wyświetleń: 6968
Zarezerwuj wizytę przed przyjściem do Starostwa
Sytuacja epidemiologiczna jest dynamiczna, ale Starostwo Powiatowe w Pszczynie cały czas prowadzi bezpośrednią obsługę klientów. Aby załatwić sprawę w wydziale komunikacji, geodezji oraz biurze paszportowym należy wcześniej umówić wizytę w systemie e-kolejka. Każdego miesiąca swoje sprawy załatwia tak ok. 3 600 mieszkańców.
Sprawy w wydziale komunikacji, geodezji oraz biurze paszportowym urzędu wojewódzkiego można załatwić wyłącznie rezerwując wcześniej termin wizyty przez e-kolejkę - http://www.kolejka.powiat.pszczyna.pl.
Umawiając się na daną godzinę, klienci nie czekają godzinami przed wydziałem komunikacji, jak było to np. w styczniu ubiegłego roku, kiedy zmieniły się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów.
Każdego miesiąca w Starostwie Powiatowym w Pszczynie rejestrując się poprzez e-kolejkę swoje sprawy załatwia ok 3,6 tys. klientów. W tym ponad 2 tys. klientów tylko w wydziale komunikacji. Miesięcznie wydział rejestruje nawet 1400 pojazdów.
- Teraz klient umawia dokładny termin wizyty i w starostwie spędza maksymalnie 15-20 minut - mówi Damian Cieszewski, wicestarosta pszczyński i podkreśla, że taki system pracy pozwala na bezpieczną dla klientów i pracowników pracę urzędu.
Obsługę klientów w starostwie znacznie usprawniło wprowadzenie terminali do płatności elektronicznych. Klienci nie muszą już stać w kolejce do kasy, bo opłaty administracyjne oraz skarbowe pobierane są bezgotówkowo za pomocą terminali w wydziałach. Brak gotówki w portfelu nie jest już problemem. Możliwe jest płacenie kartą lub telefonem oraz realizacja płatności mobilnych BLIK. Wprowadzenie terminali zwiększyło bezpieczeństwo oraz przełożyło się na usprawnienie obsługi mieszkańców. W sytuacji, gdy ktoś nie chce lub nie może posługiwać się kartą, powinien przed przyjściem do urzędu wykonać przelew (np. w banku lub na poczcie) i dostarczyć stosowne potwierdzenie.
Aby załatwić sprawę w urzędzie, należy wcześniej zarezerwować wizytę:
1. Wydział Komunikacji i Transportu;
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
oraz Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
Wizyta w urzędzie w celu załatwienia spraw w tych wydziałach możliwa wyłącznie po dokonaniu rezerwacji terminu za pomocą e-kolejki: https://kolejka.powiat.pszczyna.pl.
Rezerwacja może być dokonana:
- najwcześniej na 3 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
- najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty
- termin wizyty musi zostać potwierdzony, do 1 godz. od zarezerwowania poprzez wejście w link wysłany na adres e-mail. Po tym czasie rezerwacja niepotwierdzona PRZEPADA.
- na wybraną usługę na jeden dzień jeden klient może uzyskać maksymalnie 3 rezerwacje. W przypadku konieczności uzyskania większej ilości rezerwacji prosimy o kontakt telefoniczny z wybranym wydziałem.
2. Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa można załatwiać po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty - Wykaz numerów telefonów do wydziałów
3. Osoby, które nie dokonały rezerwacji wizyty w urzędzie, mogą po ustaleniu z pracownikiem Punktu Obsługi Klienta umieszczać wnioski w skrzynkach podawczych, które znajdują się przy wejściu do budynku. Kiedy ich sprawa zostanie zrealizowana, pracownicy starostwa skontaktują się w celu umówienia odbioru dokumentów.
4. Wchodząc do budynku, należy zdezynfekować ręce płynem odkażającym oraz zasłonić usta i nos maseczką, przyłbicą lub elementem odzieży.
5. Obsługa klienta odbywa się wyłącznie w holu głównym starostwa.
6. Prosimy o korzystanie z wyznaczonych miejsc stojących oraz siedzących, co pozwoli na zachowanie bezpiecznej odległości.
7. Klienci przychodząc do urzędu mogą korzystać wyłącznie z głównego wejścia do budynku od strony ul. 3 Maja. Winda z powodu sytuacji epidemiologicznej i zmienionego systemu obsługi klientów jest dostępna po wcześniejszym zgłoszeniu. Osoby, które mają wyznaczony termin wizyty w urzędzie i chcą skorzystać z windy proszone są o poinformowanie obsługi urzędu. Można to zrobić dzwoniąc na numer telefonu: 32 449 23 88.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.