pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 19 lutego 2021
  • wyświetleń: 667

Jak szybko sprzedać mieszkanie?

Materiał partnera:

Sprzedaż nieruchomości, takiej jak mieszkanie, z pewnością jest pracochłonnym i długotrwałym zadaniem. Dlatego też część osób powierza to zadanie specjalistom z firm nieruchomości. Są jednak tacy, którzy wolą podjąć się samodzielnej sprzedaży mieszkania.

1. O czym pamiętać podczas samodzielnej sprzedaży mieszkania?
2. Jak zwiększyć swoje szanse na sprzedaż mieszkania?
3. Jakie dokumenty są niezbędne?

Podpowiadamy, co należy zrobić, aby zwiększyć swoje szanse i jak odpowiednio się przygotować do tego zadania.

O czym pamiętać podczas samodzielnej sprzedaży mieszkania?



Każdy, kto wystawiał mieszkania na sprzedaż, wie, że jest to przedsięwzięcie, które zajmuje dużo czasu i zaangażowania. Nieoceniona może okazać się pomoc pośrednika z biura nieruchomości. Jest to ogromne ułatwienie, gdyż to właśnie on zajmuje się sporządzaniem odpowiedniego opisu, dokładną wyceną oraz wystawieniem ogłoszenia. Jego zadaniem jest również kontaktowanie się z potencjalnymi nabywcami.

Jeżeli jednak nie chcemy wydawać pieniędzy na wynagrodzenie dla pośrednika, możemy zdecydować się na samodzielną sprzedaż mieszkania. Jednym z pierwszych kroków, które należy poczynić, jest ustalenie ceny nieruchomości. Warto przejrzeć pozostałe darmowe ogłoszenia nieruchomości, by dowiedzieć się, jak wyglądają ceny innych mieszkań o podobnym metrażu i zbliżonej lokalizacji. Dzięki temu będziemy mogli ustalić wartość nieruchomości. Wystawiając ogłoszenia nie powinniśmy żądać zbyt wygórowanej ceny za nasze mieszkanie. Może to skutecznie obniżyć nasze szanse na szybką sprzedaż.

Jak zwiększyć swoje szanse na sprzedaż mieszkania?



Kiedy już udało nam się ustalić odpowiednią cenę mieszkania, powinniśmy przystąpić do stworzenia dobrego opisu. Powinien zawierać wszystkie niezbędne informacje, takie jak:
  • metraż,
  • lokalizacja,
  • wyposażenie,
  • stan techniczny
.

Nie warto pisać informacji, które są niezgodne z prawdą, np. dotyczących lokalizacji czy też stanu technicznego. Mogą one być bardzo szybko zweryfikowane przez kupujących, chociażby podczas oglądania mieszkania. Lepiej jest od razu poinformować potencjalnych kupców, że np. mieszkanie wymaga większego remontu. Konieczne jest dołączenie do swojej oferty zdjęć oddających rzeczywisty wygląd poszczególnych pomieszczeń.

Kolejnym krokiem po przygotowaniu ogłoszenia, jest decyzja, gdzie umieścić swoją ofertę. Najczęściej decydujemy się na darmowe ogłoszenia na portalach umożliwiających sprzedaż nieruchomości. Ciekawym rozwiązaniem może być zamieszczenie swojego ogłoszenia na lokalnych grupach sprzedażowych, np. na Facebooku. Dzięki temu ma ono możliwość trafić do jak największej grupy odbiorców.

Jakie dokumenty są niezbędne?



Będąc na etapie przygotowań do sprzedaży mieszkania, dobrze jest skompletować wszystkie odpowiednie dokumenty. Będą one niezbędne do zawarcia transakcji. Warto mieć je odpowiednio wcześnie, by nie musieć robić tego w pośpiechu, kiedy klient będzie gotowy kupić mieszkanie "od zaraz". Niezbędne mogą okazać się takie dokumenty jak:
  • akt notarialny lub też inny dokument, który potwierdza tytuł prawny do sprzedawanej nieruchomości,
  • zaświadczenie z urzędu miasta lub gminy świadczące o braku zameldowanych osób w danym lokalu,
  • numer księgi wieczystej lub jej wypis,
  • zaświadczenie ze wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni o braku zaległości w opłatach,
  • potwierdzenie uiszczenia podatku od nieruchomości,
  • potwierdzenie uiszczenia opłat za media.


Posiadając gotową dokumentację, możemy spokojnie wystawiać darmowe ogłoszenia i czekać na zainteresowanie potencjalnych kupujących.