Wiadomości
- 4 listopada 2020
- wyświetleń: 2150
Outsourcing IT - 4 powody, dla których warto zaufać specjalistom
Materiał partnera:
Prowadzenie Twojej działalności wymaga czasochłonnego zajmowania się strukturami informatycznymi, a Ty chciałbyś przenieść skupienie z IT na realizację celów biznesowych? Rozwiązaniem w tej sytuacji może być profesjonalny outsourcing IT! Zapoznaj się z czterema powodami, dla których warto zatrudnić do tego zadania firmę zewnętrzną oraz sprawdź, jakie opcje może Ci ona zaoferować!
1. Brak kosztów, związanych z rekrutacją, urlopami bądź zwolnieniami chorobowymi
2. Profesjonalny helpdesk przy optymalnych kosztach obsługi systemu
3. Więcej czasu na biznes
4. Profesjonalne doradztwo w budowie i modernizacji strategii IT
5. Outsourcing IT - pełny czy selektywny?
Czy jesteś gotowy wprowadzić zmiany w dziedzinie zarządzania infrastrukturą IT Twojej firmy? Jeśli wciąż się wahasz oznacza to, że powinieneś przeczytać ten artykuł! Pomoże Ci on podjąć najlepszą decyzję w indywidualnej sytuacji Twojego biznesu. Zapoznaj się z zaletami oferowanymi przez firmę zewnętrzną, której specjalnością jest outsourcing specjalistów IT.
Zatrudnienie zewnętrznej firmy, która objęłaby zarządzanie infrastrukturą IT sprawi, że możliwe stanie się oszczędzenie części pieniędzy w obszarach niezwiązanych ściśle z branżą prowadzonej przez Ciebie działalności. Należą do nich koszty, związane z:
Wydatki te zostaną pominięte, gdyż regulacją zatrudnienia w tym obszarze zajmie się firma zewnętrzna.
Kolejną zaletą outsourcingu IT jest zatrudnienie przez kontrahenta wyselekcjonowanych, odpowiednio przeszkolonych w dziedzinie outsourcingu specjalistów IT, których ciężko byłoby dostrzec w tłumie kandydatów, prowadząc rekrutację na własną rękę. Jaka jest w tym korzyść dla Twojej firmy? Oto kilka, najczęściej wymienianych plusów outsourcingu IT:
Przekazanie zarządzania infrastrukturą IT firmie zewnętrznej, która w pełni zadba o prawidłowe działanie systemu oraz o bezpieczeństwo informacji w nim zawartych. Taki zabieg pozwoli Ci na skupienie się na celach biznesowych działalności, zdejmując z Ciebie odpowiedzialność za techniczną stronę jej funkcjonowania. Dzięki outsourcingowi IT zajmą się nią najlepsi profesjonaliści w tej dziedzinie, Tobie pozostawiając sferę, na której znasz się najlepiej. Oznacza to, że każde zadanie w Twojej firmie, dotyczące zarówno strategii rozwoju w swojej branży, jak i działań pod kątem informatycznym wykonane zostanie przez osoby przygotowane do tego na najwyższym poziomie. Dzięki temu wzrośnie wydajność pracowników Twojej firmy, gdyż nie będzie konieczności przydzielenia żadnego z nich do zadania związanego z dziedziną, w której się nie specjalizuje.
Przejęcie obsługi sektora IT przez firmę zewnętrzną nie jest jedynym punktem, kryjącym się pod pojęciem outsourcingu IT. Termin ten oznacza również wsparcie w budowie i modernizacji strategii IT tak, aby stała się ona jedną z najskuteczniejszych na rynku. Osiągnąć to można dzięki współpracy z inżynierami oraz architektami IT, do których wiedzy i doświadczenia uzyskujesz dostęp dzięki zatrudnieniu specjalizującej się w tej dziedzinie firmy. Będą oni również odpowiedzialni za planowanie, wdrażanie oraz prowadzenie rozmaitych projektów informatycznych, mających na celu usprawnienie działania Twojego biznesu bądź osiągnięcie konkretnych rezultatów w określonych przez dział marketingu obszarach.
Decydując się na outsourcing IT warto wiedzieć, że usługa ta jest dostępna w różnych wersjach. Najprostszym podziałem jest klasyfikacja modeli obsługi IT na outsourcing pełny i selektywny. Pierwszy z nich charakteryzuje się przejęciem przez firmę zewnętrzną odpowiedzialności za wszystkie procesy zachodzące w dziale IT. Umożliwia to całkowite skupienie się pracowników Twojej firmy na innych zadaniach, będących priorytetami firmy w danym okresie. W modelu selektywnym kontrahent przejmuje obsługę jedynie części procesów, niezbędnych przy pracy Twojej firmy. Jest to z pewnością rozwiązanie tańsze od outsourcingu pełnego, pozwalające przekazać specjalistom jedynie najbardziej kłopotliwe zagadnienia z działu IT, pozostawiając łatwiejszą ich część wśród kompetencji pracowników etatowych zatrudnianych bezpośrednio przez Ciebie.
2. Profesjonalny helpdesk przy optymalnych kosztach obsługi systemu
3. Więcej czasu na biznes
4. Profesjonalne doradztwo w budowie i modernizacji strategii IT
5. Outsourcing IT - pełny czy selektywny?
Czy jesteś gotowy wprowadzić zmiany w dziedzinie zarządzania infrastrukturą IT Twojej firmy? Jeśli wciąż się wahasz oznacza to, że powinieneś przeczytać ten artykuł! Pomoże Ci on podjąć najlepszą decyzję w indywidualnej sytuacji Twojego biznesu. Zapoznaj się z zaletami oferowanymi przez firmę zewnętrzną, której specjalnością jest outsourcing specjalistów IT.
Brak kosztów, związanych z rekrutacją, urlopami bądź zwolnieniami chorobowymi
Zatrudnienie zewnętrznej firmy, która objęłaby zarządzanie infrastrukturą IT sprawi, że możliwe stanie się oszczędzenie części pieniędzy w obszarach niezwiązanych ściśle z branżą prowadzonej przez Ciebie działalności. Należą do nich koszty, związane z:
- rekrutacją pracowników IT
- urlopami zatrudnionych osób
- zwolnieniami z powodu choroby, uniemożliwiającej pracę
Wydatki te zostaną pominięte, gdyż regulacją zatrudnienia w tym obszarze zajmie się firma zewnętrzna.
Profesjonalny helpdesk przy optymalnych kosztach obsługi systemu
Kolejną zaletą outsourcingu IT jest zatrudnienie przez kontrahenta wyselekcjonowanych, odpowiednio przeszkolonych w dziedzinie outsourcingu specjalistów IT, których ciężko byłoby dostrzec w tłumie kandydatów, prowadząc rekrutację na własną rękę. Jaka jest w tym korzyść dla Twojej firmy? Oto kilka, najczęściej wymienianych plusów outsourcingu IT:
- masz dostęp do wiedzy i doświadczenia wysokiej klasy specjalistów, których samodzielne zrekrutowanie byłoby trudnym i kosztownym zadaniem
- dzięki kompleksowemu podejściu do zarządzania infrastrukturą IT koszty obsługi systemu będą zoptymalizowane tak, aby nie generować więcej wydatków, niż jest to konieczne, a bezpieczeństwo informacji zostanie utrzymane zgodnie z najwyższymi, światowymi standardami
- helpdesk zapewniony przez zewnętrzną firmę reaguje natychmiast ze względu na to, że jest to struktura bardzo dobrze zorganizowana, w której pracuje ilość osób wystarczająca do zapewnienia ciągłości usługi
Więcej czasu na biznes
Przekazanie zarządzania infrastrukturą IT firmie zewnętrznej, która w pełni zadba o prawidłowe działanie systemu oraz o bezpieczeństwo informacji w nim zawartych. Taki zabieg pozwoli Ci na skupienie się na celach biznesowych działalności, zdejmując z Ciebie odpowiedzialność za techniczną stronę jej funkcjonowania. Dzięki outsourcingowi IT zajmą się nią najlepsi profesjonaliści w tej dziedzinie, Tobie pozostawiając sferę, na której znasz się najlepiej. Oznacza to, że każde zadanie w Twojej firmie, dotyczące zarówno strategii rozwoju w swojej branży, jak i działań pod kątem informatycznym wykonane zostanie przez osoby przygotowane do tego na najwyższym poziomie. Dzięki temu wzrośnie wydajność pracowników Twojej firmy, gdyż nie będzie konieczności przydzielenia żadnego z nich do zadania związanego z dziedziną, w której się nie specjalizuje.
Profesjonalne doradztwo w budowie i modernizacji strategii IT
Przejęcie obsługi sektora IT przez firmę zewnętrzną nie jest jedynym punktem, kryjącym się pod pojęciem outsourcingu IT. Termin ten oznacza również wsparcie w budowie i modernizacji strategii IT tak, aby stała się ona jedną z najskuteczniejszych na rynku. Osiągnąć to można dzięki współpracy z inżynierami oraz architektami IT, do których wiedzy i doświadczenia uzyskujesz dostęp dzięki zatrudnieniu specjalizującej się w tej dziedzinie firmy. Będą oni również odpowiedzialni za planowanie, wdrażanie oraz prowadzenie rozmaitych projektów informatycznych, mających na celu usprawnienie działania Twojego biznesu bądź osiągnięcie konkretnych rezultatów w określonych przez dział marketingu obszarach.
Outsourcing IT - pełny czy selektywny?
Decydując się na outsourcing IT warto wiedzieć, że usługa ta jest dostępna w różnych wersjach. Najprostszym podziałem jest klasyfikacja modeli obsługi IT na outsourcing pełny i selektywny. Pierwszy z nich charakteryzuje się przejęciem przez firmę zewnętrzną odpowiedzialności za wszystkie procesy zachodzące w dziale IT. Umożliwia to całkowite skupienie się pracowników Twojej firmy na innych zadaniach, będących priorytetami firmy w danym okresie. W modelu selektywnym kontrahent przejmuje obsługę jedynie części procesów, niezbędnych przy pracy Twojej firmy. Jest to z pewnością rozwiązanie tańsze od outsourcingu pełnego, pozwalające przekazać specjalistom jedynie najbardziej kłopotliwe zagadnienia z działu IT, pozostawiając łatwiejszą ich część wśród kompetencji pracowników etatowych zatrudnianych bezpośrednio przez Ciebie.