pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

REKLAMA - BILLBOARD WIADOMOSCI

Wiadomości

  • 3 listopada 2020
  • wyświetleń: 1771

Bez zmian w obsłudze klientów starostwa

Starostwo Powiatowe w Pszczynie prowadzi nieprzerwaną obsługę klientów. - Sprawy mieszkańców są i będą załatwiane - podkreśla Barbara Bandoła, starosta pszczyński.

starostwo
Bez zmian w obsłudze klientów starostwa · fot. Powiat


2 listopada zostało opublikowane rozporządzenie Rady Ministrów wprowadzające pracę zdalną w urzędach administracji publicznej. Do Starostwa Powiatowego w Pszczynie dzwoni wielu mieszkańców z pytaniem, czy urząd działa i czy ich sprawy będą załatwiane? - Nie planujemy zmian w obsłudze naszych klientów. Elektroniczna kolejka realizowana jest zgodnie z planem i jeżeli tylko nie dojdzie do niespodziewanych zdarzeń związanych z rzeczywistością, która nas otacza, nie powinna zostać zakłócona - mówi Barbara Bandoła, starosta pszczyński.

Zgodnie z zapisami w nowym rozporządzeniu, kierownicy urzędów administracji publicznej, polecają pracownikom wykonywanie pracy zdalnej. Jednak wyłączyć z zakresu pracy zdalnej można pracowników realizujących zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom.

Na jakich zasadach w Starostwie Powiatowym prowadzona jest obsługa klientów? Sprawy w wydziałach komunikacji, geodezji, a także biurze paszportowym Urzędu Wojewódzkiego załatwiane są zgodnie z umawianymi terminami poprzez elektroniczną kolejkę. Bezpośredni kontakt z pracownikami pozostałych wydziałów jest możliwy po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty. - Taka organizacja pracy funkcjonuje w naszym urzędzie od początku lipca. Dzięki umawianiu klientów na daną godzinę unikamy kolejek, co ma ogromne znaczenie w obecnej sytuacji epidemicznej. Klienci nie tracą czasu - przychodzą o wyznaczonej porze i w kilkanaście minut załatwiają swoje sprawy - podkreśla Barbara Bandoła.

Każdego miesiąca, rejestrując się poprzez system e-kolejka swoje sprawy w pszczyńskim starostwie załatwia ok. 3 500 mieszkańców. - Miesięcznie rejestrujemy ok. 1300 pojazdów. Tylko w październiku wydział komunikacji obsłużył 2 700 klientów - mówi Szymon Sekta, sekretarz powiatu.

Obsługę klientów usprawniło wprowadzenie terminali do płatności bezgotówkowych. Mieszkańcy realizują opłaty skarbowe oraz za czynności administracyjne za pomocą karty płatniczej lub telefonu przy okienku, gdzie załatwiają swoją sprawę.W terminale wyposażone zostały nie tylko zajmujące się obsługą klientów wydziały starostwa, ale także punkt paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach.

Już w połowie października ze względu na dynamiczną sytuację epidemiologiczną pracownicy starostwa zostali podzieleni na zespoły, które na zmianę wykonywały pracę na miejscu w urzędzie albo pozostawały w domu i swoje obowiązki wypełniały zdalnie. Wszystko w celu przeciwdziałania możliwości rozprzestrzeniania się koronawirusa i zachowania płynnej pracy urzędu.

Przeczytaj także: Zarezerwuj wizytę przed przyjściem do urzędu

BM / pless.pl, źródło: Powiat

REKLAMA - BANER POD ARTYKUŁEM

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.