Wiadomości
- 27 listopada 2019
- wyświetleń: 3544
Jak stworzyć dobrą stronę i sklep internetowy?
Materiał partnera:
W przypadku sprzedaży internetowej dobrze działający i atrakcyjny sklep internetowy, a przede wszystkim przejrzysty, czytelny oraz intuicyjny wygląd to podstawa sukcesu.. Obecnie na rynku znaleźć można bardzo wiele firm oferujących usługi budowy stron, sklepów oraz portali internetowych Cena za tego typu usługi może być bardzo różna, jakość niestety także.
1. Szablony, szablony, szablony
2. Sklep szyty na miarę
Tworzenie stron internetowych ze względu na duże zapotrzebowanie oraz dostępność gotowych rozwiązań przyciąga masowo nowych wykonawców. Duże zainteresowanie tego typu usługami sprawia, że na rynku pojawia się wiele firm, które bazują wyłącznie na szablonach, gotowych modułach i niskiej jakość rozwiązaniach, które dostępne są w sieci czasami za kilkanaście dolarów. W efekcie "projektanci" stron dokonują wyłącznie drobnych korekt takich szablonów pod wymagania klienta. Problem polega jednak na tym, że analogiczną stronę ma jeszcze 100 innych klientów, a klient często nieświadomie płaci za nią jak za indywidualny projekt. Szukając projektanta strony internetowej warto więc zwrócić uwagę nie tylko na cennik usług (choć ten jest oczywiście bardzo ważny), lecz także na doświadczenie firmy i jej podejście. Warto poszukać takiego usługodawcy, który zaproponuje indywidualny projekt, szyty na miarę potrzeb i oczekiwań klienta. Takie strony nie tylko przyciągają wzrok potencjalnych użytkowników, budują pozytywny obraz firmy, lecz także pomagają osiągać lepsze wyniki w pozycjonowaniu . Strona oparta o czysty zoptymalizowany kod źródłowy szybko się ładuje, dając odwiedzającemu błyskawiczny dostęp do interesujących go treści. Podmiana logo i zdjęć na gotowym szablonie, z którego korzysta szereg osób jest często rozwiązaniem rzeczywiście tańszym, jednak w dłuższej perspektywie czasowej, przy uwzględnieniu procesu budowania marki, ułatwiania klientowi przemieszczania się po stronie, eksponowania określonych treści - strona szyta na miarę jest zdecydowanie wyższej jakości. Mimo nieco wyższych kosztów, jest rozwiązaniem bardziej opłacalnym w dłuższej perspektywie
Nie inaczej jest w przypadku budowy sklepów internetowych. Oczywiście niezbędny jest tutaj podstawowy silnik sklepu, który dają platformy typu opensource, takie jak: Woocommerce, PrestaShop oraz Magento. W przypadku projektowania sklepów internetowych konieczne jest doświadczenie w budowie bardziej zaawansowanych systemów e-commerce. Każdy sklep jest inny, ma różne funkcjonalności oraz strukturę. Przy ograniczeniach budżetowych oczywiście zawsze można sięgnąć po gotowy szablon, natomiast jeśli tylko zamawiający może sobie pozwolić na nieco wyższe koszty, zdecydowanie lepiej postawić na indywidualny projekt graficzny. W wielu przypadkach budowa sklepów internetowych wiąże się również z koniecznością zintegrowania go z rozbudowanymi systemami magazynowymi, platformami księgowymi lub systemem ERP . Im większy sklep, tym więcej wyzwań stoi na etapie projektowania przez zespołem wdrożeniowym. Wybierając wykonawcę platformy e-commerce należy zrobić odpowiedni research oraz sprawdzić jego portfolio i referencje. Pod tym względem doświadczenie firmy odpowiadającej za projektowanie stron i sklepów internetowych może okazać się bezcenne i czasem warto zapłacić za nie nieco więcej. Inwestycja ta bardzo szybko nam się zwróci, ponieważ rośnie dynamika sprzedaży w internecie a co za tym idzie popularność sklepów internetowych.
2. Sklep szyty na miarę
Szablony, szablony, szablony
Tworzenie stron internetowych ze względu na duże zapotrzebowanie oraz dostępność gotowych rozwiązań przyciąga masowo nowych wykonawców. Duże zainteresowanie tego typu usługami sprawia, że na rynku pojawia się wiele firm, które bazują wyłącznie na szablonach, gotowych modułach i niskiej jakość rozwiązaniach, które dostępne są w sieci czasami za kilkanaście dolarów. W efekcie "projektanci" stron dokonują wyłącznie drobnych korekt takich szablonów pod wymagania klienta. Problem polega jednak na tym, że analogiczną stronę ma jeszcze 100 innych klientów, a klient często nieświadomie płaci za nią jak za indywidualny projekt. Szukając projektanta strony internetowej warto więc zwrócić uwagę nie tylko na cennik usług (choć ten jest oczywiście bardzo ważny), lecz także na doświadczenie firmy i jej podejście. Warto poszukać takiego usługodawcy, który zaproponuje indywidualny projekt, szyty na miarę potrzeb i oczekiwań klienta. Takie strony nie tylko przyciągają wzrok potencjalnych użytkowników, budują pozytywny obraz firmy, lecz także pomagają osiągać lepsze wyniki w pozycjonowaniu . Strona oparta o czysty zoptymalizowany kod źródłowy szybko się ładuje, dając odwiedzającemu błyskawiczny dostęp do interesujących go treści. Podmiana logo i zdjęć na gotowym szablonie, z którego korzysta szereg osób jest często rozwiązaniem rzeczywiście tańszym, jednak w dłuższej perspektywie czasowej, przy uwzględnieniu procesu budowania marki, ułatwiania klientowi przemieszczania się po stronie, eksponowania określonych treści - strona szyta na miarę jest zdecydowanie wyższej jakości. Mimo nieco wyższych kosztów, jest rozwiązaniem bardziej opłacalnym w dłuższej perspektywie
Sklep szyty na miarę
Nie inaczej jest w przypadku budowy sklepów internetowych. Oczywiście niezbędny jest tutaj podstawowy silnik sklepu, który dają platformy typu opensource, takie jak: Woocommerce, PrestaShop oraz Magento. W przypadku projektowania sklepów internetowych konieczne jest doświadczenie w budowie bardziej zaawansowanych systemów e-commerce. Każdy sklep jest inny, ma różne funkcjonalności oraz strukturę. Przy ograniczeniach budżetowych oczywiście zawsze można sięgnąć po gotowy szablon, natomiast jeśli tylko zamawiający może sobie pozwolić na nieco wyższe koszty, zdecydowanie lepiej postawić na indywidualny projekt graficzny. W wielu przypadkach budowa sklepów internetowych wiąże się również z koniecznością zintegrowania go z rozbudowanymi systemami magazynowymi, platformami księgowymi lub systemem ERP . Im większy sklep, tym więcej wyzwań stoi na etapie projektowania przez zespołem wdrożeniowym. Wybierając wykonawcę platformy e-commerce należy zrobić odpowiedni research oraz sprawdzić jego portfolio i referencje. Pod tym względem doświadczenie firmy odpowiadającej za projektowanie stron i sklepów internetowych może okazać się bezcenne i czasem warto zapłacić za nie nieco więcej. Inwestycja ta bardzo szybko nam się zwróci, ponieważ rośnie dynamika sprzedaży w internecie a co za tym idzie popularność sklepów internetowych.