Wiadomości

  • 31 marca 2005
  • wyświetleń: 1660

Tydzień Filmu Polskiego

Kino ŚWIT w Czechowicach zaprasza wszystkich chętnych na Tydzień Filmu Polskiego. Filmowe Polonica odbędą się w dniach od 9 do 14 kwietnia. To już trzynasta edycja. Nowością jest możliwość wykupienia karnetu nie tylko na całą imprezę, ale także na trzy wybrane filmy.

Karnety kosztują 50 i 40 zł (ulgowe). Karnet na trzy wybrane filmy to wydatek 26 zł, a bilet na pojedynczy film 13 zł (do nabycia w kasie kina od 8 kwietnia). Jak zwykle wśród posiadaczy karnetów rozlosowane zostaną cenne nagrody.

A.O. / pless.pl

Na zdjęciu kadr z filmu Wesele (w kinie Świt w sobotę 9 kwietnia)

09.04. (sobota)
18.00 MARZYCIEL (USA)
20.00 WESELE (Polska)
22.00 ONO (Polska/Niemcy)

10.04. (niedziela)
18.00 RAY (USA)
20.15 MÓJ NIKIFOR (Polska)
22.15 KINSEY (USA)

11.04. (poniedziałek)
20.00 W DÓŁ KOLOROWYM WZGÓRZEM (Polska)
22.00 PRĘGI (Polska)

12.04. (wtorek)
20.00 LATO MIŁOŚCI (Wielka Brytania)
21.45 OGRÓD ROZKOSZY ZIEMSKICH (Włochy/Wielka Brytania/ Polska)

13.04. (środa)
20.00 TRZECI (Polska)
21.45 TERMINAL (USA)

14.04. (czwartek)
20.00 Loteria filmowa
20.10 VINCI (Polska)


TERMINAL
USA 2004, dolby digital, 128 min.

Reżyseria: Steven Spielberg. Zdjęcia: Janusz Kamiński. Wykonawcy: Tom Hanks, Catherine Zeta-Jones, Stanley Tucci, Chi McBride, Diego Luna.

Terminal opowiada historię Viktora Navorskiego, pochodzącego z Europy Wschodniej turysty, który chce odwiedzić Nowy Jork. W czasie, gdy Navorski leci do Ameryki, w jego ojczyźnie dochodzi do zamachu stanu. Uwięziony na lotnisku Kennedy’ego, z paszportem znikąd, Viktor nie może legalnie przedostać się na teren Stanów Zjednoczonych i zmuszony jest dniami i nocami koczować w hali tranzytowej terminalu, aż do zakończenia wojny w jego ojczyźnie.
Z upływem tygodni i miesięcy Viktor odkrywa, że miniaturowy wszechświat terminalu jest skomplikowanym światem, gdzie spotkać można absurd, hojność, ambicję, rozrywkę, szczęśliwy traf, a nawet przeżyć romans z piękną stewardesą o imieniu Amelia. Ale Viktor nadużył już gościnności urzędnika lotniska Franka Dixona, uważającego Viktora za biurokratyczny problem, którego nie jest w stanie kontrolować, za to bardzo chce się go pozbyć.

MÓJ NIKIFOR
Polska 2004, dolby stereo digital,100 min.

Reżyseria: Krzysztof Krauze. Wykonawcy: Krystyna Feldman, Roman Gancarczyk, Lucyna Malec.

Historia przyjaźni Mariana Włosińskiego, absolwenta krakowskiej ASP, plastyka Dyrekcji Domów Zdrojowych w Krynicy, z kalekim malarzem analfabetą. Oparta na autentycznych zdarzeniach z życia Epifana Drowniaka, genialnego malarza prymitywisty znanego jako Nikifor Krynicki. 15 kwietnia 1960 do pracowni Włosińskiego przyszedł Nikifor i powiedział – Tutaj będę malowała! Przyszedł na chwilę i pozostał do końca życia. Akcja obejmuje trzy miesiące 1960 roku oraz dwa dni w 1967, kiedy otworzono wielką wystawę dzieł Nikifora w Zachęcie, oraz jeden dzień w 1968 – dzień śmierci Nikifora.
Film o duchowości artysty, który dzięki wewnętrznej wolności tworzy dzieła najwyższej próby.

OGRÓD ROZKOSZY ZIEMSKICH (THE GARDEN OF EARTHLY DELIGHTS)
Włochy/Wielka Brytania/Polska 2004, dolby stereo digital, 106 min.

Scenariusz, reżyseria, zdjęcia: Lech Majewski. Wykonawcy: Claudine Spiteri, Chris Nightingale,Barry Chipperfield.

Najnowszy film Lecha Majewskiego jest adaptacją jego własnej powieści „Metafizyka”. Jej główni bohaterowie to Luis, inżynier okrętowy, samotnik żyjący w świecie symetrii i arytmetyki, i Bea - Włoszka zafascynowana malarstwem Hieronima Boscha i średniowieczną alchemią. Oboje poszukują swojego miejsca w świecie, próbują na różne sposoby znaleźć i wypowiedzieć prawdę o swoim życiu. Luis kręci kamerą wideo każdą chwilę spędzoną razem, Bea z kolei, próbuje rozszyfrować ukryte w obrazie „Ogród rozkoszy ziemskich” Boscha wskazówki, jak osiągnąć raj za życia, na Ziemi. Podobnie jak w powieści jest w filmie, do którego zdjęcia powstawały w Wenecji i Londynie. Zmianie uległy jedynie imiona bohaterów. Teraz nazywają się oni Claudia i Chris, tak jak aktorzy grający w filmie. Reżyser chciał w ten sposób jeszcze bardziej zbliżyć ich do odtwarzanych postaci. W tym celu ograniczono też filmową ekipę do niezbędnego minimum, w wielu scenach aktorzy kręcili siebie nawzajem.

ONO
Polska/Niemcy 2004, dolby digital, 101 min.

Reżyseria: Małgorzata Szumowska. Wykonawcy: Małgorzata Bela, Teresa Budzisz-Krzyżanowska, Marek Walczewski.

22-letnia Ewa wiedzie zwyczajne, szare życie. Nie dostała się na studia, pracuje na stacji benzynowej, mieszka z rodzicami. Zachodzi w ciążę. Kiedy dowiaduje się, że dziecko w jej brzuchu słyszy, zaczyna objaśniać mu świat. Rozmowa z dzieckiem staje się również dla niej próbą zrozumienia świata i analizą własnego życia. Poetycka opowieść o życiu: miłości i nienawiści, radości i smutku, krzywdzie i przebaczeniu. A także o muzyce...

PRĘGI
Polska 2004, dolby stereo digital, 91 min.

Reżyseria:Magdalena Piekorz. Wykonawcy: Michał Żebrowski, Agnieszka Grochowska, Jan Frycz.

Wojtuś wychowywany jest przez samotnego ojca. „Wychowanie” polega głównie na stosowaniu kar cielesnych, które ojciec uznaje za jedynie słuszną i skuteczną metodę wychowawczą. Bity i poniżany buduje wokół siebie mur, unikając głębszych relacji z ludźmi. Wreszcie ucieka z domu.
Trzydziestoletni Wojciech utrzymuje się z publikacji prasowych, uprawia taternictwo jaskiniowe. Jego życie jest precyzyjnie zorganizowane, lecz samotne. W górach poznaje Tanię, która wyraźnie dąży, by ich znajomość przerodziła się w miłość. Wojciech czuje się jednak emocjonalnie pusty, nie planuje swojej przyszłości, nie chce wiązać się z kobietą. Panicznie ucieka od odpowiedzialności. Czuje, że koszmarne doświadczenia z dzieciństwa, niewidzialne „pręgi na duszy” nie dadzą się nigdy usunąć. Boi się, że mógłby dla swojego dziecka być takim samym potworem, jakim ojciec był dla niego. Przełomowym wydarzeniem w jego życiu staje się śmierć ojca...

VINCI
Polska 2004, dolby stereo digital, 110 min.

Reżyseria i scenariusz:Juliusz Machulski. Wykonawcy: Robert Więckiewicz, Borys Szyc, Jan Machulski.

Cuma, specjalista od kradzieży dzieł sztuki, po trzech latach pobytu w więzieniu zostaje warunkowo zwolniony z powodu „złego stanu zdrowia”. Gruby, paser który zwolnienie załatwił, zleca mu kradzież „Damy z łasiczką” Leonarda da Vinci. Zleceniobiorca niezwłocznie przystępuje do kompletowania ekipy. Odwiedza dawnego kumpla, Juliana, specjalistę od ładunków wybuchowych, i proponuje udział w skoku. Julian jest całkowicie zresocjalizowany, pracuje w policji jako ekspert, lecz wobec Cumy ma dług wdzięczności... Zgadza się wziąć udział w przedsięwzięciu, starając się jednocześnie, aby się nie powiodło. Prosi starego fałszerza Hagena o wykonanie kopii obrazu. Hagen odmawia, poleca Magdę, młodą, zdolną studentkę konserwacji zabytków. Komisarz Wilk dowiaduje się, że Cuma jest na wolności... Oryginał obrazu ma za cztery miesiące wrócić z „gościnnych występów” w Japonii. Wilk podejrzewa, że wyjście Cumy na wolność nie jest przypadkowym zbiegiem okoliczności...

WESELE
Polska 2004, dolby stereo digital,109 min.

Scenariusz i reżyseria:Wojciech Smarzowski. Wykonawcy: Marian Dziędziel, Iwona Bielska, Tamara Arciuch. Maciej Stuhr.

Wojnar, ogrodnik z podkarpackiej wsi, urządza córce wystawne wesele. W prezencie młoda para dostaje od ojca luksusowy samochód. Po ceremonii ślubnej Wojnar płaci za samochód, ale... nie w całości. Szwagier księdza, który samochód sprowadził, domaga się obiecanych dwóch hektarów ziemi. Natychmiast. Notarialnie przepisanych. Problem w tym, że ziemia należy do dziadka państwa młodych i dziadek nie chce jej oddać. Wobec tego szwagier zatrzymuje dokumenty samochodu. Ksiądz poproszony o pomoc w negocjacjach nie rozpoznaje w mężczyźnie swojego szwagra. „Szwagier” okazuje się bezwzględnym gangsterem. Tymczasem wesele trwa, alkohol leje się strumieniami...

KINSEY
USA 2004, dolby digital, 118 min.

Reżyseria i scenariusz: Bill Condon. Wykonawcy: Liam Neeson, Laura Linney, Chris O'Donnell, Peter Sarsgaard, Dagmara Domińczyk.

Liam Neeson pojawia się w roli Kinseya, człowieka, który w roku 1948 nieodwracalnie zmienił amerykańską kulturę, publikując książkę „Sexual Behaviour in the Human Male”. Przeprowadzając wywiady z tysiącami ludzi, pytając ich o najbardziej intymne aspekty ich życia, Kinsey uwolnił społeczeństwo od ciężaru sekretów i wstydu, społeczeństwo, którego seksualne praktyki były przedmiotem najbardziej strzeżonego tabu. Jego praca wywołała jedną z najbardziej zagorzałych publicznych dyskusji ubiegłego wieku. Debata ta nie słabnie aż po dziś dzień. Ukazując technikę osławionych już, opracowanych przez Kinseya wywiadów, film opowiada o niezwykłej drodze naukowca od początków jego kariery do międzynarodowej sławy.

LATO MIŁOŚCI (MY SUMMER OF LOVE)
Wielka Brytania 2005, dolby digital, 90 min.

Scenariusz i reżyseria: Paweł Pawlikowski. Zdjęcia: Ryszard Lenczewski. Wykonawcy: Natalie Press, Emily Blunt, Paddy Considine.

Rodzeństwo Mona i Phil mieszkają razem. Phil był właścicielem pubu, ale gdy odnalazł Boga, wylał cały alkohol. Tamsin to bogata, rozpieszczona dziewczyna prowadząca życie uwodzicielskiej dekadentki.
Mona i Tamsin spotykają się na wrzosowiskach nie opodal cichej wioski w Yorkshire. Nawiązuje się między nimi niezwykła przyjaźń. Tamsin to marzycielka skłonna do tragizowania, Mona jest grubiańska i dowcipna. Tamsin jest zauroczona Moną, a Monie bardzo się to podoba. Obie chciałyby zmienić swoje życie, a Phil pragnie na siłę je zbawić, podobnie jak wszystkich innych. Mona chciałaby, żeby wrócił jej dawny Phil – daleki od ideału, ale taki, jakiego kochała. Tamsin zaś chciałaby go złamać. Losy tej trójki coraz bardziej się splatają. Atmosfera wibruje silnymi emocjami i delikatnym, zmysłowym erotyzmem…

RAY
USA 2004, dolby digital, 150 min.

Reżyseria: Taylor Hackford. Zdjęcia: Paweł Edelman. Wykonawcy: Jamie Foxx, Clifton Powell, Kerry Washington, Larenz Tate.

Dwa Oscary 2005: dla najlepszego aktora (Jamie Foxx), za najlepszy dźwięk.
Jeśli życie w jakiś sposób jest sumą wydarzeń, historia Raya Charlesa może zostać odczytana, jako pasmo osobistych wzlotów i upadków, jakie towarzyszyły jego długoletniej karierze w przemyśle muzycznym.
Ale w przypadku człowieka, który radził sobie ze swoimi udrękami, bólem i ciemnością, tak dobrze jak z różnorodnymi stylami muzycznymi - Jazz, Rhythm & Blues, Rock’n’Roll, Gospel, Country & Western – jego historię można odczytać w zupełnie inny sposób. Życie Raya to powstała na bazie sekwencji wydarzeń, poruszająca i inspirująca podróż jedynego w swoim rodzaju geniusza, który dał światu zupełnie nową wrażliwość muzyczną.

MARZYCIEL (FINDING NEVERLAND)
USA 2005, dolby digital, 106 min.

Reżyseria: Marc Forster. Muzyka: Jan A.P. Kaczmarek. Wykonawcy: Johnny Depp, Kate Winslet, Dusrin Hoffman, Julie Christie, Radha Mitchell


Oscar 2005 za najlepszą muzykę filmową. Film nawiązuje do najlepszych tradycji kina hollywoodzkiego (Godziny, Między słowami, Frida). Marzyciel to opowieść dla dorosłych o dorosłych, którzy odkryli w sobie dziecięcą wrażliwość.
Pisarz u szczytu literackiej kariery szuka natchnienia do pracy nad nową książką. Spotkanie czarującej Sylvii, matki czwórki chłopców pozwoli mu odnaleźć inspirację dla swojej twórczości. Miłości kobiety oraz wyobraźnia dzieci sprawią, że stworzy dzieło, które uczyni go nieśmiertelnym.

W DÓŁ KOLOROWYM WZGÓRZEM
Polska 2004, dolby stereo, 114 min.

Reżyseria: Przemysław Wojcieszek Wykonawcy: Dariusz Majchrzak, Aleksandra Popławska, Rafał Maćkowiak, Jacek Borcucj

Głównym bohaterem historii jest młody, pełen energii chłopak, który za wszelką cenę, chce znaleźć swoje miejsce w świecie, "żyć jak człowiek", być szczęśliwy i kochany. Rysiek po zwolnieniu z więzienia wraca do domu, do biednej wsi w południowo-zachodniej Polsce. Siedział za napad na hurtownię i pobicie strażnika. Rodzice nie żyją, brat przejął gospodarkę. „Przejął” także Agatę, dziewczynę Ryśka. Rysiek zamierza odzyskać Agatę i ojcowiznę, a także zdobyć pracę, o którą byłemu więźniowi będzie bardzo trudno.
W dół kolorowym wzgórzem to film o miłości i gniewie, o zazdrości i o fatum, które wbrew zamiarom, każe bohaterowi niszczyć i ranić tych, których kocha. To film pełen skrajnych emocji, który rozśmiesza widza, po to, by go za chwilę przerazić i zasmuca, żeby dać nadzieję.

TRZECI (THE THITD)
Polska 2004, dolby digital, 95 min.

Reżyseria: Jan Hryniak. Scenariusz: Wojciech Zimiński. Zdjęcia: Marek Rajca.Muzyka: Wojciech Waglewski. Wykonawcy: Marek Kondrat, Jacek Poniedziałek. Magdalena Cielecka.

Paweł i Ewa, młodzi yuppies, spędzają wymarzone i dawno zaplanowane wakacje na jachcie.Ewa, atrakcyjna, inteligentna i pełna wdzięku jest nieci zmęczona i znudzona życiem, w którym nie ma miejsca na nic poza pracą. Podróż jachtem miała sprzyjać poprawie relacji między nimi.Niestety Paweł musi przerwać wakacje.Wielomilionowy kontrakt jest przecież ważniejszy. Nowo poznany starszy mężczyzna jawi się Ewie jako miłośnik i smakosz życia. Ma zamiar pomóc młodym, ale czyni to wbrew ich woli iradykalnymi metodami.

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.