Wiadomości
- 20 października 2009
- wyświetleń: 18148
Drugi wiadukt kolejowy gotowy
16 października r na budowie przejazdu drogi wojewódzkiej nr 933 pod torami kolejowymi dokonano próbnego obciążenia nowego wiaduktu kolejowego dla toru nr 2 (kierunek Bielsko-Biała – Katowice). Wiadukt o konstrukcji kablobetonowej został wykonany obok toru i nasunięty na docelowe miejsce.
Wykonano badania nowej konstrukcji poprzez statyczne obciążenie lokomotywą elektryczną oraz dynamiczne próby obciążenia poprzez przejazdy lokomotywą w obu kierunkach od prędkości 10 km na godz. poprzez 30, 50 i 70 km na godz. do prędkości 100 km na godz. Z taką maksymalną prędkością będą kursowały tu pociągi po zakończeniu budowy.
Proces próbnego obciążenia przebiegał prawidłowo, zgodnie z założeniami projektu.
Jak poinformował Włodzimierz Poniewierski, inżynier kontraktu: „obiekt zachowuje się prawidłowo i może być eksploatowany w pełnym zakresie obciążenia i prędkości przejazdowej. Potwierdzili to wykonujący badania naukowcy z Politechniki Krakowskiej”.
Komisja Odbiorcza wiaduktu, układu torowego, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym dokonała odbioru obiektu i dopuściła go do eksploatacji z prędkością 30 km na godz. do dnia 31.10.2009. To ograniczenie prędkości ruchu pociągów podyktowane jest koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa pracujących w sąsiedztwie brygad roboczych przy robotach wykończeniowych i stabilizacją odbudowanego toru. Przewiduje się po tym terminie dopuścić wiadukt i tory do szybkości rozkładowej, tak i dla toru nr 2 jak również dla toru nr 1 i wiaduktu pod nim, który został odebrany po próbnym obciążeniu 21 września br.
Prace przy przebudowie przejazdu pod torami przebiegają zgodnie z harmonogramem. Przypomnijmy, że cały obiekt ma być gotowy do 30 czerwca 2010 roku.
ZDW Katowice
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.