Wiadomości

  • 25 listopada 2008
  • wyświetleń: 1788

Śląsk będzie się reklamować

Dwie kampanie reklamujące zalety naszego regionu - zarówno w kraju jak i na Śląsku - planuje na przyszły rok samorząd wojewódzki. Zaplanowany budżet obu przedsięwzięć to 7 mln zł.

Kampania ogólnopolska potrwa od 23 marca do 30 kwietnia 2009 r. Po niej rozpocząć się ma kampania regionalna. Ogólnopolska kampania wizerunkowa prowadzona będzie za pośrednictwem mediów elektronicznych i billboardów. Będzie to pierwsza na tę skalę promocja regionu poza jego granicami. Opierając się na przyjętej w ubiegłym roku strategii marketingowej, najprawdopodobniej wykorzysta opracowane wówczas hasło: "Śląskie. Pozytywna energia".

Kolejna kampania - obejmująca tylko województwo śląskie - skoncentruje się na regionalnych atrakcjach turystycznych. Ponieważ poprzedzające ją badania wykazały, że mieszkańcy regionu najcieplej przyjmują zaproszenia przesyłane pocztą, samorząd wyśle do nich ponad milion listów zapraszających do odwiedzenia kilkunastu wybranych obiektów.

Przygotowanie materiałów regionalnej kampanii ma kosztować ok. 800 tys. zł. Kwota rzędu 2 mln zł zostanie przeznaczona na wykup czasu na reklamówki w śląskich mediach elektronicznych. Trwają przetargi na wykonawców kampanii. Środki na ich sfinansowanie przewidziano w budżecie samorządu. Do ogólnopolskiej kampanii dorzucą się europejskie fundusze.

Radio Express

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.