Edukacja

• 24 czerwca 2009
  • wyświetleń: 12786

Finał projektu eTwinning w SP 2

Czas wakacji to wypoczynek i podróże. Zachęca nas do nich myśl Marka Twaina "Za 20 lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj."

Do poznawania świata zachęcają naszych uczniów proeuropejskie działania realizowane w ciągu roku szkolnego w których wykorzystujemy nowoczesne media: Internet, platformy wirtualne, laptop, ponadto długofalowe działania jak Asystentura Językowa, kontakt ze szkołą korespondencyjną w Bad Segeberg oraz wyjazdy uczniów do Klein Rönnau. Jednym z działań zakończonych w tym roku w SP 2 jest 2-letni projekt eTwinning "Życie jest jak książka. Kto nie podróżuje i nie zawiera przyjaźni widzi tylko stronę tytułową."

Program eTwinning to współpraca szkół przez Internet. Szkoły wykorzystują nowoczesne technologie komunikacyjne, wymieniają informacje i wiedzę. Nasz zespół (36 uczniów i 6 nauczycieli) współpracował ze szkołą Regenbogen- Grundschule w Cottbus koło Berlina. W ramach projektu uczniowie poznali swoje rodziny, zainteresowania, marzenia, świąteczne zwyczaje, szkołę i imprezy o treściach europejskich. Pracowaliśmy w grupie przedmiotów: geografia, historia, informatyka, technologie ICT, języki obce i sztuka.

Uczniowie pisali listy, maile na TwinSpace, kartki świąteczne w Paint, opisywali zdjęcia, wypowiadali się na forum strony internetowej " Projekt Europa". W 2 roku definiowaliśmy pojęcie "kultura", reklamowaliśmy Pszczynę, zwiedziliśmy Muzeum Zamkowe, w którym wykonaliśmy zdjęcia do internetowej zabawy. Ostatnim punktem projektu była promocja Krakowa, gdzie nakręciliśmy film. Wszystkie działania udokumentowaliśmy na wirtualnym TwinBlogu i w prezentacji PowerPoint.

Finał projektu eTwinning w SP 2

Uczniowie z Niemiec wykonali m.in. collage i albumy krajoznawcze o Cottbus, albumy promujące Poczdam, reklamowali Pszczynę w swojej szkole. Bardzo ważne w projekcie jest łączenie przedmiotów, o co zadbali nauczyciele: p. Katarzyna Grabowska (informatyka), p. Barbara Wagstyl (j. polski), p. Iwona Ficek- Jarczok (plastyka), p. Jolanta Grabowska (opiekun artystyczny projektu) oraz p. Beata Pisarska (opiekun Internetowego Centrum Informacji Multimedialnej).

Dzięki projektowi uczniowie pogłębili znajomość języków obcych, wiedzę o Niemczech i udoskonalili umiejętność obsługi komputera.

Uroczyste wręczenie dyplomów ufundowanych przez Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning w Warszawie odbyło się podczas imprezy " Edukacja europejska w SP2 - Nowoczesne media w polskiej szkole - Nasz projekt eTwinning 2007-2009 ", na którą zostali zaproszeni Dyrektor Szkoły p. Beata Hellwig, Dyrektor poprzedniej kadencji p. Anna Chroszcz, nauczyciele, rodzice oraz uczniowie.

Dziękuję wszystkim uczniom i nauczycielom za wkład pracy włożony w realizację projektu - zapał, zaangażowanie i pomysłowość.

Koordynator projektu
Ewa Dobija

Refleksje i opinie uczniów na zakończenie projektu:

"Nazwaliśmy tak ten projekt, ponieważ gdy zawiera się przyjaźnie i podróżuje to życie
jest urozmaicone. Podczas projektu poznałem wielu przyjaciół. Pisałem do nich maile i tradycyjne listy. Opisywaliśmy Cottbus i czułem jakbym tam był."

Kamil Szpilak

"Tytuł projektu rozumiem tak, że życie może być bardzo ciekawe, tak jak książka.
Lecz gdy nie będziesz podróżować i zawierać przyjaźni to życie będzie mało urozmaicone tak jak strona tytułowa książki. Przez podróżowanie / również wirtualne / dowiadujesz się wielu interesujących rzeczy(...)"

Kasia Szaton
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jadwigi Śląskiej w Pszczynie" podaj