Edukacja
- 4 kwietnia 2009
- wyświetleń: 4265
ZS w Woli: S.O.S. dla tradycji
Zespół Szkół w Woli włączył się w realizację projektu "SOS dla tradycji - integracja międzypokoleniowa na terenach wiejskich powiatu pszczyńskiego" dofinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, którego koordynatorem jest Stowarzyszenie Beskidzka Inicjatywa Lokalna z Bielska-Białej. Projekt realizowany jest na terenie dwóch gmin: Miedźna i Pawłowice.
Celem projektu jest zjednoczenie kilku pokoleń mieszkańców wokół uchronienia od zapomnienia zanikających lokalnych zwyczajów, strojów, rękodzieła, piosenek, przesadów i przyśpiewek ludowych, poprzez organizowanie spotkań integracyjnych, wspólną realizację reportaży, oraz spisanie zebranego materiału.
W dniu 2 kwietnia br. w Zespole Szkół w Woli odbyło się spotkanie, podczas którego grupa uczniów miała okazję poznać założenia programu, które przedstawiła pani Ewa Sakowska kierująca realizacją projektu w imieniu Stowarzyszenia Beskidzka Inicjatywa Lokalna.
Po tym krótkim wstępie nastąpiło ciekawe wystąpienie pana Alojzego Lysko, znawcy historii naszego regionu, autora wielu publikacji na temat dziejów i tradycji regionalnych ziemi pszczyńskiej. Pan Alojzy opowiedział zebranym o ciekawych zwyczajach kultywowanych kiedyś w naszej społeczności, szczególnie tych związanych z okresem wielkanocnym.
Na zakończenie młodzież mogła dowiedzieć się jak wygląda praca nad produkcją profesjonalnego filmu dokumentalnego. Na najbliższy czas zaplanowano również warsztaty dla członków szkolnego koła filmowego, podczas których będą oni mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat pracy z kamerą i montażu filmów.
Młodzież będzie też poszukiwać w swoim otoczeniu ciekawych starszych osób, których działalność nie jest powszechnie znana a z uwagi na ich wartościowe zainteresowania warto by poznało ich środowisko lokalne.
(TB)
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.