Edukacja
- 5 grudnia 2008
- wyświetleń: 3475
Comenius: Nauczyciele PG 1 we Francji
To już trzeci rok międzynarodowego Partnerskiego Projektu Szkół, którego polska nazwa brzmi "Młodzież i rozwiązywanie problemów z dorastaniem".
Finansowany przez Unijny program "Uczenie się przez całe życie" projekt ma na celu włączanie młodzieży w refleksje n/t ryzykownych zachowań, które mogą mieć negatywny wpływ na ich życie w przyszłości.
Uczniowie szkół partnerskich (jedna z Wielkiej Brytanii, dwie z Francji, jedna z Rumunii i jedna z Polski - PG1 Pszczyna) opracowują prezentacje multimedialne, zapis filmowy scenek teatralny, foldery i ulotki dotyczące potencjalnych zagrożeń: prześladowanie innych, uleganie presji grupy, próby z substancjami odurzającymi.
Spotkania nauczycieli mają na celu wymianę doświadczeń, sposobów pracy z młodzieżą, omawianie nowych prądów edukacyjnych w poszczególnych krajach partnerskich, przygotowanie wizyty zagranicznej z udziałem młodzieży.
Ponieważ jest to już ostatni rok trwania projektu, nadchodząca wizyta zagraniczna w Rumunii (11 - 15.05.2009) przewidziana jest jako Święto Projektu. Uczniowie, którzy wezmą w niej udział zostaną wybrani z uwagi na swój wkład w tworzenie prac końcowych, udział w życiu szkoły, postawę w stosunku do kolegów i koleżanek oraz co najmniej elementarną znajomość języka.
Nowinką dla polskich nauczycieli był program realizowany obecnie obowiązkowo w szkołach brytyjskich pod nazwą "SEAL: Social and Emotional Aspects of Learning" ( Społeczne i emocjonalne aspekty uczenia się). Podstawą programu są wyniki badań socjologicznych stwierdzające, że udział tzw. IQ (wskaźnika inteligencji akademickiej) w oczekiwanym sukcesie życiowym (głównie znalezieniu dobrej pracy) znajduje się w przedziale 25% - 4%, natomiast udział EQ (wskaźnika inteligencji emocjonalnej) szacuje się na 4 razy większy. Na inteligencję emocjonalną składają się: znajomość i kontrola emocji własnych, uświadamianie sobie swoich celów życiowych i podążanie za nimi, empatia oraz umiejętności społeczne.
Partnerska szkoła brytyjska wciela program SEAL w życie poprzez Peer Assessment. Polega on na wycofaniu się z wystawiania ocen (lub procentów), w zamian czego następuje przegląd i pisemne omówienie poszczególnych prac przez wszystkich uczniów. Proces dzieje się w atmosferze życzliwości i jego celem jest wskazanie uczniowi obszarów doskonalenia (co - ponieważ pochodzi od kolegi - nie wiąże się z takim stresem jak przyjęcie oceny nauczyciela).
Wiktoria Bryła
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Publiczne Gimnazjum nr 1 w Pszczynie
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Publiczne Gimnazjum nr 1 w Pszczynie" podaj