
Wiadomości
- 5 lipca 2025
- wyświetleń: 833
Stacja Tychy doczeka się przebudowy - ruszyły prace nad projektem modernizacji. Przekazano szczegóły
W czwartek 3 lipca podczas briefingu prasowego na stacji kolejowej w Tychach ogłoszono, że ruszyły prace nad projektem modernizacji odcinka Katowice Piotrowice - Tychy. To jedna z największych inwestycji w województwie śląskim, którą PKP Polskie Linie Kolejowe realizują od Będzina, przez Sosnowiec, Katowice i Tychy do Zebrzydowic i granicy z Czechami. Dla mieszkańców Tychów najważniejszym elementem przedsięwzięcia pozostaje jednak przebudowa lokalnej stacji - długo wyczekiwana i niezwykle potrzebna.

Na stacji kolejowej w Tychach oficjalnie ogłoszono rozpoczęcie prac projektowych dla odcinka Katowice Piotrowice - Tychy. To ostatni brakujący fragment wieloetapowej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych, obejmującej modernizację całego korytarza kolejowego od Będzina, przez Sosnowiec, Katowice, Tychy, aż po Zebrzydowice i granicę z Czechami. Projektowana modernizacja stacji Tychy stanowi ważny element tej układanki - ale właśnie ten ma największe znaczenie dla lokalnej społeczności.
- Nowe przejście podziemne, dostępne perony i przebudowany układ stacji to realna poprawa nie tylko dla osób korzystających z kolei na co dzień, ale też dla seniorów i osób z ograniczoną mobilnością. To inwestycja, która odpowiada na konkretne potrzeby mieszkańców i poprawi funkcjonalność całej okolicy - mówił podczas briefingu prezydent Maciej Gramatyka.

W ramach inwestycji zaprojektowane zostanie nowe przejście pod torami, prowadzące na drugą stronę miasta i połączone z peronami za pomocą wind i schodów. Przebudowana stacja zyska nowoczesną, dostępną dla wszystkich infrastrukturę, zwiększając komfort codziennych podróży i przesiadek.
W Tychach zaplanowano także szereg prac drogowo-inżynieryjnych, przejazd dwupoziomowy powstanie w ciągu ul. Mąkołowskiej. Nowe wiadukty kolejowe zostaną wybudowane przy ul. Glinczańskiej oraz przy ul. Damrota i Browarowej. Skrzyżowania przy ul. Jeżynowej i Stawowej zostaną zastąpione rozwiązaniami bezkolizyjnymi w nowych lokalizacjach. Wszystko po to, by zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu - zarówno kolejowego, jak i lokalnego.

Łatwiejszy dostęp do kolei zapewnią również planowane nowe przystanki w Katowicach przy ul. Tunelowej i Niezapominajek oraz w Tychach Mąkołowcu.
Docelowo na całej linii, możliwe będzie kursowanie większej liczby pociągów: pasażerskich z prędkością do 160 km/h oraz towarowych do 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas przejazdów i poprawi dostępność kolei w całym regionie.
W briefingu udział wzięli także Janusz Pasierb - dyrektor Regionu Śląskiego PKP PLK, który podkreślił strategiczne znaczenie całego korytarza oraz Janusz Kanik - dyrektor projektu, przedstawiający szczegóły techniczne inwestycji, w tym budowę dodatkowych torów i przystanków.
Projektowanie potrwa do końca 2027 roku. Po uzyskaniu finansowania, roboty budowlane planowane są na lata 2028-2031.

Zobacz także

Od 2 lipca więcej pociągów Kolei Śląskich na lotnisko w Pyrzowicach

Ograniczenia w ruchu pociągów związane z modernizacją infrastruktury kolejowej

W biletomacie na dworcu w Pszczynie nie można kupić biletów na pociągi Kolei Śląskich

Gorący temat[Historyczne zdjęcia] Dworzec PKP w Pszczynie przed remontem

Dzień awarii na kolei. Nie działały semafory i sygnalizacja świetlna, zepsuty pociąg blokował tor

[FOTO] Brakuje ekranów wzdłuż torów w sąsiedztwie domów w Goczałkowicach. Odpowiedź PKP PLK
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.