Wiadomości

  • 29 maja 2025
  • 30 maja 2025
  • wyświetleń: 2883

Nowa stawka za wywóz śmieci w Pawłowicach. Część kosztów będzie pokryta z dochodów gminy

27 maja odbyła się XIII sesja Rady Gminy Pawłowice. Radni przyjęli nowe, wyższe stawki za odbiór odpadów. Zdecydowali też, że część kosztów opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie pokryta z dochodów własnych gminy.

kontener, kubły, odpady, śmieci, kosz, kosze
Ilustracja · fot. UG Pawłowice


W związku z rozstrzygnięciem postępowania na świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych na terenie gminy od lipca 2025 r. do czerwca 2026 r. radni uchwalili stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych. Będzie ona obowiązywać od lipca 2025 roku i wyniesie 38,00 zł od mieszkańca na miesiąc. Jeżeli właściciel nieruchomości nie będzie wypełniał obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, stawka opłaty wyniesie 76,00 zł na osobę na miesiąc. Dla mieszkańców posiadających kompostowniki nadal będzie obowiązywać zniżka 3 zł od mieszkańca na miesiąc.

W 2025 roku środki pozyskane z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie wystarczą na pokrycie wszystkich kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Radni zdecydowali, że część kosztów opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie pokryta z dochodów własnych gminy, które nie pochodzą z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Przypomnijmy, że obecnie, od 1 lipca 2024 roku, wysokość stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosi 36,00 zł miesięcznie od mieszkańca nieruchomości.

ar / pless.pl

źródło: UG Pawłowice

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Śmieci, odpady" podaj

Reklama

Śmieci, odpady

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Śmieci, odpady" podaj

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.