Wiadomości

  • 30 września 2024
  • wyświetleń: 173

Dlaczego warto inwestować w employer branding? Korzyści dla pracodawców i pracowników

Materiał partnera:

Pozytywny wizerunek pracodawcy wiąże się z wieloma korzyściami zarówno dla samej firmy, jak i zatrudnionych w niej osób. Silny employer branding znacznie ułatwia znalezienie utalentowanych pracowników, a także zwiększa wiarygodność marki na rynku. Warto nieco bliżej poznać jego kluczowe atuty.

employer branding
fot. freepik


  • Employer branding sprzyja utrzymaniu wiarygodności w oczach kontrahentów oraz pozwala zadbać o lepszą rozpoznawalność marki w danej branży.
  • Dzięki budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy można znacznie zmniejszyć koszty rekrutacji, ponieważ zwiększy się liczba potencjalnych kandydatów.
  • Działania employer brandingowe wpływają też na pracowników, którzy stają się ambasadorami firmy i chętnie angażują się w realizowanie projektów pod szyldem danej marki.


Utrzymanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku



Warto inwestować w employer branding, aby zadbać o pozytywny wizerunek swojej marki na rynku. To z kolei będzie miało wpływ między innymi na relacje z potencjalnymi klientami i kontrahentami. Można zdecydować się na wzmocnienie swojego wizerunku przy pomocy reklamy internetowej. Dzięki promowaniu działalności online każdy przedsiębiorca ma szansę zwiększyć swoją rozpoznawalność. Dobrym wyborem może być reklama na Pracuj.pl, dostosowana do określonej grupy docelowej. Za pośrednictwem tego popularnego portalu istnieje możliwość promowania firmy między innymi z wykorzystaniem mailingu, reklam displayowych czy artykułów sponsorowanych. Warto postawić na kampanię opartą na storytellingu, w której będziesz mógł przybliżyć odbiorcom główne atuty pracy w Twojej firmie. W ten sposób uda Ci się utrzymać pozytywny wizerunek marki i tym samym zwiększyć szansę na zdobycie zaufania potencjalnych kontrahentów.

Niższe koszty rekrutacji



Dzięki inwestowaniu w silny employer branding można znacznie obniżyć koszty rekrutacji. Firma, która cieszy się mocną pozycją i rozpoznawalnością na rynku, z łatwością znajduje nowych pracowników. Nic dziwnego, że dzięki inwestowaniu w employer branding można nawet dwukrotnie zwiększyć liczbę aplikacji. Potencjalni kandydaci mają bowiem pewność, że starają się o pracę w firmie o silnej pozycji. W budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy bardzo ważne jest także dbanie o skuteczną komunikację z osobami poszukującymi zatrudnienia. Pozytywne wrażenie podczas rekrutacji to jedna z ważniejszych kwestii, która wpływa na employer branding. Więcej informacji na temat skutecznego poszukiwania kandydatów znajdziesz na stronie Wyzwania HR.

Wpływ employer brandingu na pracowników



Employer branding wiąże się nie tylko z korzyściami dla pracodawcy, ale również dla pracowników. Przede wszystkim warto podkreślić, że firma dbająca o pozytywny wizerunek musi być dobrze oceniania także przez zatrudnione osoby. Aby tak się stało, może zagwarantować im szereg korzyści. Pracownicy mogą zatem liczyć na różne benefity, takie jak elastyczny czas pracy czy dofinansowanie do kursów lub szkoleń. Firma mogąca pochwalić się mocnym employer brandingiem wspiera swój zespół i dba o utrzymanie pozytywnej kultury organizacyjnej, co z kolei przekłada się także na mniejszą rotację zatrudnionych osób. Co więcej, pracownicy stają się poniekąd ambasadorami swojego pracodawcy. Czują, że są częścią zespołu, a dzięki temu chętnie angażują się w nowe projekty i mają silną motywację do pracy. Ponadto, polecają firmę znajomym, co dodatkowo wpływa na wzmocnienie jej pozytywnego wizerunku. Należy też podkreślić, że poczucie satysfakcji zawodowej sprzyja także wyższej produktywności. W efekcie dzięki inwestycji w employer branding pracodawca może poprawić wyniki sprzedaży.

Podsumowanie



Budowanie pozytywnego wizerunku firmy przynosi wiele korzyści dla pracowników i pracodawcy. Dzięki employer branding można zmniejszyć koszty rekrutacji oraz rotację wśród zatrudnionych osób. To także świetny sposób na zbudowanie wiarygodności w oczach potencjalnych klientów i kontrahentów. Nic dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na inwestycję w employer branding, która szybko przynosi oczekiwane rezultaty.