Wiadomości

  • 19 lipca 2024
  • wyświetleń: 458

Fotografia biznesowa dla wymagających - co warto wiedzieć?

Materiał partnera:

Współcześnie sukces w wielu branżach uzależniony jest nie tylko od jakości naszych produktów lub usług, ale też od tego, czy uda się nam dotrzeć do jak największej grupy klientów. W zdobyciu przewagi nad konkurencją może nam pomóc fotografia biznesowa. Warto się nią zainteresować, gdyż w dobie błyskawicznego rozwoju Internetu jedno zdjęcie może przynieść nam ogromne zyski.

biznesowe zdjęcie firmowe u okulistek 866 fotograf Krzysztof Zaleski


Zdjęcia biznesowe: U Okulistek, Fotograf Biznesowy: Krzysztof Zaleski

Wizerunek kluczem do sukcesu w wielu branżach



Przedsiębiorcy w wielu branżach mają do czynienia z coraz większą konkurencją. Pomimo, że oferują wysokiej jakości produkty i usługi, często nie mają wystarczającej ilości klientów. Zaczynają zdawać sobie sprawę, że obniżenie kosztów nie jest wcale kluczem do sukcesu. Zdecydowanie ważniejsze jest wyróżnienie się i sprawienie, żeby potencjalny klient zapamiętał nas jako profesjonalistów w swojej branży. Pamiętajmy, że inni ludzie oceniają nas bardzo powierzchownie (sami również tak postępujemy). Kilka sekund obserwacji może sprawić, że uznają nas za godnych zaufania profesjonalistów lub wręcz przeciwnie. Wykorzystanie tej ludzkiej skłonności do wydawania szybkich osądów zdecydowanie pomoże nam osiągnąć sukces w biznesie.

Fotografia biznesowa - charakterystyka



Nie każdy zdaje sobie sprawę, że istnieją ogromne różnice pomiędzy fotografią konwencjonalną a fotografią biznesową. Zadaniem tej pierwszej jest przede wszystkim oddanie naszej powierzchowności. Zdjęcie, na którym prezentujemy się atrakcyjne to dobre zdjęcie. W przypadku fotografii biznesowej jest to zdecydowanie za mało. Ma ona tworzyć wizerunek, wydobywać z nas cechy, które liczą się w danej branży. Co z tego, że na zdjęciu będziemy wyglądać młodo i atrakcyjnie, skoro potencjalny klient patrząc na nie uzna, że nie nadajemy się do swojej pracy.

Stworzenie wizerunku profesjonalisty wymaga umiejętnego połączenia wielu elementów. Musimy liczyć się z tym, ze obserwator zwróci uwagę na naszą postawę, mimikę, strój, akcesoria, fryzurę, makijaż i otoczenie. Jeżeli co najmniej jeden z tych elementów nie będzie współgrał z innymi, możemy wydać się niewiarygodni.

sesja biznesowa warszawa Paweł Tkaczyk ekspert marketingu fotograf Krzysztof Zaleski


Zdjęcie: Paweł Tkaczyk, Sesja Biznesowa: Krzysztof Zaleski

Zobacz jak wygląda sesja biznesowa w Warszawie

Fotografia biznesowa - niezbędne przygotowania



Jeżeli zależy nam na najlepszych zdjęciach biznesowych, musimy dobrze przygotować się do sesji fotograficznej. Rozpoczyna się ona wywiadem z fotografem, z którym chcemy podjąć współpracę. Trzeba liczyć się z tym, że fotograf biznesowy będzie chciał dowiedzieć się jak najwięcej o naszym życiu zawodowym. Jest to szalenie ważne do stworzenia autentycznych zdjęć.

Podczas pierwszej rozmowy ustalimy jakie cele mają zostać osiągnięte dzięki sesji. Ważne jest wybranie odpowiedniej scenerii (sesja może odbywać się w studiu fotograficznym, w siedzibie firmy, a nawet w plenerze), zaplanowanie harmonogramu zdjęć (w przypadku, gdy w sesji będzie brało udział więcej osób), wybór stroju, w którym będziemy pozować (fotografowie biznesowi często zalecają, żeby zabrać kilka ubrań na zmianę - wówczas fotografie będą bardziej różnorodne).

Podczas sesji należy zdjąć soczewki kontaktowe, gdyż oczy w ich wyglądają nienaturalnie. Radzi się również zrezygnować z jaskrawych i prześwitujących ubrań. Jeżeli chodzi o makijaż i fryzurę - zajmuje się tym najczęściej ekipa wizażystów i fryzjerów współpracująca z fotografem.

Kto może wykonać sesję biznesową?



Choć ofert wykonania zdjęć biznesowych jest naprawdę dużo, pamiętajmy, że nie każdy fotograf jest do tego zdolny. Fotografie biznesowe mogą nam bardzo pomóc, ale gdy są wykonane nieumiejętnie - także zaszkodzić. Musimy mieć świadomość, że do zrobienia zdjęć biznesowych potrzeba nie tylko dobrego sprzętu i zmysłu estetycznego. Nie obejdzie się bez wiedzy i doświadczenia, które zdobywa się latami (nie ma uniwersalnych fotografii biznesowych - w każdej branży dobre zdjęcie biznesowe może oznaczać co innego).

Pamiętajmy również o tym, że dobry fotograf biznesowy jest także psychologiem. Osoba taka powinna posiadać wysoko rozwinięte kompetencje interpersonalne - tylko wtedy ma szansę nawiązania dobrych relacji ze swoimi klientami (a do z kolei jest warunkiem koniecznym udanych zdjęć).