Wiadomości

  • 28 sierpnia 2023
  • wyświetleń: 154

Wybór odpowiedniej agencji SEO dla swojego biznesu - co należy wziąć pod uwagę i jak unikać pułapek?

Materiał partnera:

Pozycjonowanie stanowi dzisiaj podstawę działań marketingowych większości przedsiębiorców. Ze względu na znaczenie działań w tym obszarze, SEO stało się bardzo konkurencyjne. Dlatego, aby rzeczywiście osiągnąć jakieś sukcesy w zakresie pozycjonowania, konieczne jest nawiązanie współpracy z profesjonalistami. Jednak jak wybrać odpowiednią agencję? Podpowiadamy!

widok z gory z narzedziami marketingu
fot. freepik


Dotychczasowe dokonania



Aby ocenić kompetencje danej agencji SEO, należy sprawdzić jej dotychczasowe działania i ich efekty. Firma godna zaufania nie ma nic do ukrycia i chętnie chwali się swoim portfolio. Sama renoma współpracujących z nią marek wiele mówi o agencji. Warto przy tym sprawdzić również raporty efektów pozycjonowania przeprowadzonego przez daną agencję.

Ważne jest, aby agencja SEO była doświadczona i kompetentna w zakresie pozycjonowania w branży, w której działasz. Każda branża ma swoją specyfikę, inny poziom konkurencji i potrzeby, przez co wymaga odmiennego podejścia.

Opinie klientów



Doskonałym wskaźnikiem kompetencji agencji są opinie klientów. Dowiesz się z nich nie tylko tego, czy w danej firmie pracują skuteczni specjaliści SEO, ale też, na jakim poziomie stoi obsługa klienta w zakresie choćby raportowania czy też szacunku do klienta. Gdzie szukać opinii? Bez trudu znajdziesz je w internecie, czy to w wizytówkach Google, czy też na forach tematycznych.

Ile kosztuje pozycjonowanie?



Tematem budzącym wiele wątpliwości jest koszt pozycjonowania. Nie może dziwić, że każda firma szuka oszczędności, przez co nikt nie chce przepłacać za pozycjonowanie. Niemniej trzeba pamiętać, że zbyt mały wydatek w tym obszarze to tak naprawdę inwestycja niedająca absolutnie żadnego zwrotu.

Niektóre firmy oferują pozycjonowanie nawet od 300-400 zł miesięcznie. Niemniej realnie ta cena jest warta co najwyżej 1-2 artykuły blogowe. Kompleksowe pozycjonowanie, dające jakiekolwiek efekty, to koszt minimum 1000 zł miesięcznie, przy czym mowa tutaj o pozycjonowaniu wyłącznie na podstawowe frazy, dla klienta prowadzącego niewielką firmę, w mało konkurencyjnej branży. Im większe przedsiębiorstwo, bardziej konkurencyjne branża i frazy, tym wyższy koszt. O ile stronę wizytówkową księgowego czy grafika można skutecznie wypozycjonować w cenie 1000-3000zł miesięcznie, o tyle dla średniej wielkości sklepu internetowego będzie to już wydatek sięgający minimum 5000-6000 zł.

Legalne działania



Niektóre agencje SEO decydują się prowadzić tak zwane Black Hat SEO. Są to nielegalne praktyki, dające szybkie efekty, jednak w dłuższej perspektywie skutkują częściowym lub całkowitym ograniczeniem widoczności strony. Dobre, zaufane agencje SEO Gdańsk wystrzegają się tego typu działań.

Pozycjonowanie to dzisiaj konieczność dla większości firm. Osiągnięcie sukcesu wymaga jednak nawiązania współpracy z odpowiednią agencją SEO Gdańsk. Wybierając partnera, sprawdź jego dotychczasowe dokonania i opinie klientów. Upewnij się, że cena pozycjonowania nie jest podejrzanie niska, a działania prowadzone przez agencję są legalne.