Wiadomości

  • 21 lipca 2023
  • wyświetleń: 243

Wizytówka Google Moja Firma jako element pozycjonowania lokalnego

Materiał partnera:

Chcesz postawić na lokalne działania reklamowe Twojej strony w internecie? Musisz trzymać się kilku zasad i pamiętać o jakości oraz regularności. W dobie zalewu treści, dostajemy wartościowy content, jak materiały, które można określić spamem. A co warto komunikować i jak wykorzystać wizytówkę Google Moja Firma, by dotrzeć do odbiorców?

Linkhouse


Wizytówka Google Moja Firma Twoim domem



Wykorzystaj możliwości wizytówki Google i zaproś do siebie użytkowników, którzy zobaczyli Cię w mapkach wyników organicznych. Potraktuj wizytówkę jak dom i zaproś potencjalnych klientów. Miej na uwadze pierwsze wrażenie. Zanim aktywujesz wizytówkę, zastanów się, co chcesz w niej przedstawić.

Warto podkreślić, że założenie wizytówki Google Moja Firma jest bezpłatne. Niektóre z opcji wymagają opłat, jednak samo założenie i prowadzenie profilu nic nie kosztuje. Wspominamy o tym, ponieważ na rynku funkcjonuje wielu oszustów, którzy kontaktują się z nieświadomymi właścicielami wizytówkę i proponują im przedłużenie wizytówki o kolejny rok.

Sprawdź, o czym pamiętać podczas zakładania wizytówki



Dane adresowe



Wykorzystaj maksymalnie pola, które dotyczą danych adresów. Im precyzyjniej je wypełnisz, tym większe szanse na wyświetlenie się wizytówki na samej górze strony wyników wyszukiwania. Pamiętaj, by w nazwie wpisać te same informacje, które zawarte są w CEIDG. Jeżeli jesteś adwokatem, nie wpisuj słów kluczowych "Adwokat Wrocław". Kiedyś było to dozwolone, dzisiaj Google zawiesza wizytówki z taką informacją w danych adresowych.

Od połowy 2023 roku niemożliwe jest aktywowanie wizytówek dla firm (m.in. JDG), które zarejestrowane są w miejscach zamieszkania. Wiele zależy od branży, jednak Google wyłącza takie wizytówki. Często wymagane są potwierdzenia prowadzenia działalność, zdjęcia miejsc (wewnątrz i zewnątrz) albo krótki film z siedziby firmy.

Opis firmy



Tworząc opis firmy bądź kreatywny, ale pamiętaj o tym, by w nie umieszczać w nim danych adresowych. To kolejny z elementów, przez który wizytówka może zostać zawieszona (niewidoczna dla użytkowników).

Podziel opis na krótką opowieść o firmie, główną i poboczną ofertę oraz sposób działania przedsiębiorstwa. Umieść jak najwięcej szczegółów, które mogą zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojej strony, ponieważ wyróżniasz się na tle konkurencji, poprzez np. dojazd do klienta, bezpłatną wycenę lub darmową wysyłkę jeszcze tego samego dnia.

Zdjęcia i produkty



To ważny element dla właścicieli sklepów internetowych. Zupełnie za darmo możesz umieścić zdjęcia najnowszej kolekcji ubrań, biżuterii czy nowych modeli telefonów. Opis zdjęcia powinien być krótki, ale zachęcający oraz zawierać cenę produktu/usługi, jeśli ta jest stała lub nie wymaga indywidualnej wyceny.

Postaw na wysoką jakość zdjęć, które umieszczasz w wizytówce. Nie zawsze musi być to profesjonalna sesja, ponieważ możliwość telefonów są dzisiaj ogromne. Zadbaj jednak o to, by zdjęcie nie było rozmyte, nie posiadało żadnych "rozpraszaczy" w tle i skupiało się wyłącznie na przedstawianym produkcie/realizowanej usłudze.

Opinie klientów



Jest wiele czynników rankingowych, które wpływają na ostateczną pozycję wizytówki w wynikach wyszukiwania. Śmiało możemy powiedzieć, że opinie klientów są jednym z ważniejszych. Dlatego warto zachęcać wszystkich, którzy skorzystali z oferty firmy, by wystawili opinie w Google Moja Firma. Szczególnie istotne mogą być opinie od tzw. lokalnych przewodników. Dodają one wiarygodności i zwiększają zaufanie wobec przedsiębiorstwa.

- "Zbieranie opinii jest ważnym aspektem lokalnego SEO. Jeżeli mamy pinezkę, to warto poprosić klienta o zostawienie kilku zdań na temat naszej usługi lub produktu. Dzięki temu wizytówka jest coraz wyżej, co przekłada się na większą widoczność, a co za tym idzie ruch i sprzedaż" - mówi Paweł Gontarek, CEO agencji reklamowej Semgence w podcaście "O reklamie w internecie: dla kogo, za ile i po co?"



Jak zbierać opinie?



Kontaktuj się klientami, którzy skorzystali z oferty. Wiadomo, że są osoby, które same od siebie dodadzą opinie, jednak zdarza się to przeważnie, gdy ktoś jest niezadowolony z usługi lub produktu. O wiele rzadziej klienci dodają pozytywne opinii "bez bodźca".

Przygotuj specjalne maile, które wyślesz do klientów kilka dni po zakupie. Możesz też wydrukować wizytówki z prośbą o opinie w Google Moja Firma. Dołącz je do przesyłki lub w przypadku usługi wręcz klientowi po wykonanej pracy. Skorzystaj ze skracaczy linków albo QR Code, by klient miał łatwiej trafić bezpośrednio do miejsca, w którym zostawi opinię. Daj też cukierka w postaci rabatu na kolejną usługę lub zniżkę na produkt przy kolejnym zamówieniu. W sytuacji win-win łatwiej będzie osiągnąć to, czego oczekujesz.

Pamiętaj o interakcji po otrzymaniu opinii. Jeśli otrzymasz opinię pozytywną, odpowiedz i podziękuję. Jeśli będzie ona negatywna, zapytaj, jak możesz pomóc rozwiązać problem lub co miało wpływ na taką opinię. Oczywiście nie unikniesz fikcyjnych opinii, które często są działaniem konkurencji. W żadnym wypadku też nie kupuj opinii pozytywnych. Po pierwsze jest to nieetyczne, po drugie bardzo widoczne. Nawet, jeśli myślisz, że klient nie wie, to wie. Albo dowie się prędzej czy później.

Wpisy na profilu w GMF



Wpisy na profilu Google Moja Firma możesz potraktować jak publikowanie postów w mediach społecznościowych. Choć mogą mieć one mniejszy zasięg od Facebooka czy Instagrama to często ich wartość jest kilkukrotnie większa. Użytkownik, który trafi na Twoją wizytówkę często chce się dowiedzieć nie tylko, jakie masz opinie, ale również czy na bieżąco informujesz o swojej ofercie, a nawet sytuacji w firmie.

Wielu z właścicieli firm wykorzystuje wizytówkę do informowania o nadchodzących promocjach, zmianach, a nawet urlopach planowanych w przedsiębiorstwie. Korzystanie z wpisów w formie aktualności pozwala na umieszczenie informacji, zdjęcia oraz automatycznego ustawienia wezwania do działania (Call To Action - CTA), które zwiększa szanse na konwersję. Wśród możliwych opcji mamy do wyboru CTA w postaci: zadzwoń, zobacz, kup, więcej informacji, dzięki temu możemy dopasować potrzebę do naszej usługi.

Podsumowując



Wizytówka Google Moja Firma jest ważnym elementem pozycjonowania lokalnego. Należy umieścić opis oraz dane adresowe odpowiadające DNA firmy. Dodawane na bieżąco opisy oraz zdjęcia pokażą, że firma jest aktywna, a opinie byłych i obecnych klientów przekonają niezdecydowanych do skorzystania z oferty i utwierdzą w przekonaniu tych, którzy już skorzystali, że była to dobra decyzja.