Wiadomości
- 29 stycznia 2023
- wyświetleń: 7590
Nowe perony w Goczałkowicach będa gotowe w połowie roku
Wielka inwestycja o wartości 1,4 mld złotych, jaką jest przebudowa czechowickiego węzła kolejowego, trwa ponad trzy lata. Już teraz pociągi jeżdżą po nowych torach w kierunku Zabrzega i Goczałkowic-Zdroju oraz na stacji Czechowice-Dziedzice.
Pasażerowie mogą także korzystać z nowych peronów na stacji Zabrzeg i Czechowice-Dziedzice - tu powstało również nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym.
- Prace postępują przy budowie drugiego peronu, który będzie oddany do użytku w maju 2023 roku. Budowane są nowe perony w Goczałkowicach-Zdroju. Te prace powinny się zakończyć w połowie roku. Wszystkie roboty planowane są do października 2023 roku - mówi w rozmowie z nami Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.
- Obecnie prowadzone są roboty związane z przebudową północnej części stacji Czechowice-Dziedzice oraz na linii kolejowej nr 139. Układany jest tor między Goczałkowicami-Zdrojem a Czechowicami-Dziedzicami wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania ruchem oraz przebudową wiaduktu kolejowego. Konieczne do wykonania prace sieciowe wpłyną na zmiany w komunikacji. Od 25 lutego do 11 marca planowane jest wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej między Pszczyną a Bielskiem-Białą. Pociągi w kierunku Cieszyna i Wisły Głębce będą kursowały bez zmian - dodaje Głowacka.
Jakie będą efekty przebudowy węzła kolejowego?
Efektem inwestycji na linii Goczałkowice-Zdrój - Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg będą sprawniejsze podróże na trasie z Katowic do Zebrzydowic i w Beskidy. Pociągi jeżdżą po nowym torze i moście nad Wisłą między Goczałkowicami-Zdrojem a Czechowicami. Nowa przeprawa kolejowa zapewnia bezpieczne podróże i przewóz towarów. Prowadzone są bezpośrednie połączenia między Goczałkowicami a Zabrzegiem po odnowionej łącznicy. Takie rozwiązanie nie wymaga wjazdu do stacji Czechowice pociągów z Katowic do Cieszyna, Skoczowa czy Zabrzegu.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawi przepustowość kolejowych szlaków oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Linie kolejowe będą dostosowane do wymogów transeuropejskiej sieci transportowej. Projekt zapewnia wzrost konkurencyjności kolei względem innych środków transportu.
Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt przewiduje wymianę 47 km torów i 56 km sieci. Wymiana 119 rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie przebudowa 12 obiektów inżynieryjnych - mostów i wiaduktów oraz 3 przejazdów kolejowo-drogowych. Projekt o wartości 1,4 mld zł dofinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Przebudowa czechowickiego węzła kolejowego
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Przebudowa czechowickiego węzła kolejowego" podaj