Wiadomości

  • 3 listopada 2022
  • wyświetleń: 613

Czym jest program lojalnościowy?

Materiał partnera:

Program lojalnościowy jest rodzajem promocji mającym na celu nagradzanie lojalnych klientów. Pomaga zmienić kupujących w fanów, "wyznawców" marki. Jest także doskonałym sposobem na wyróżnienie się pośród konkurencji. Mówiąc najprościej, program lojalnościowy to działanie podejmowane przez przedsiębiorców w celu pozyskania klientów i związania ich ze swoją firmą na dłuższy czas.

programylojalnosciowe


Lojalny klient stanie się zwolennikiem konkretnej marki i pozostanie jej wierny poprzez regularne zakupy. Zaangażowanie klienta do programu lojalnościowego powinno również zmniejszyć jego chęć korzystania z produktów bądź usług konkurencji. Tego rodzaju klienci wykazują także niższą wrażliwość cenową.

Nie ma lepszej reklamy dla programu lojalnościowego, niż zadowolony klient. Jeżeli potrafisz zaskoczyć pozytywnie swoich klientów zwiększasz szanse na to, że poinformuje o tym swoich znajomych.

Co wyróżnia dobry program lojalnościowy?



Skuteczny program lojalnościowy https://www.motivationdirect.pl/oferta/programy-lojalnosciowe-i-motywacyjne to taki, który zapewni korzyści zarówno przedsiębiorcy, jak i klientowi. Jakie są najczęściej wymieniane zalety programów lojalnościowych przez właścicieli firm? Przede wszystkim utrzymanie pozyskanych klientów, budowanie relacji, wzmacnianie świadomości marki oraz zwiększenie sprzedaży. Programy lojalnościowe są chętnie wykorzystywane przez firmy, jako wabik na nowych klientów.

Po drugiej stronie występują korzyści, które odnosi klient po wykonaniu określonych czynności np. zbieranie punktów w aplikacji za zrobienie zakupów. W zamian za lojalność wobec firmy i dalsze korzystanie z jej usług konsumenci mogą liczyć na pewne korzyści i bonusy.

Dobrze przygotowany program lojalnościowy doskonale rozumie swojego klienta i jego potrzeby. Obopólne korzyści sprzyjają wzrostowi popularności tego rozwiązania w wielu branżach. Największe marki decydują się na programy lojalnościowe by odnieść korzyści biznesowe, finansowe oraz wizerunkowe.

Ile kosztuje tworzenie własnego programu lojalnościowego?



Koszt utworzenia programu lojalnościowego na własną rękę zazwyczaj jest bardzo wysoki i wymaga zaangażowania i koordynacji działań wielu osób. Do najważniejszych czynności należy:

  • zatrudnienie programistów do stworzenia własnego oprogramowania lojalnościowego oraz jego stałego administrowania;
  • przeprowadzenie segmentacji odbiorców - jeśli nie dysponujemy odpowiednią wiedzą
  • koszty jej przeprowadzenia mogą okazać się bardzo wysokie, gdyż trzeba zatrudnić do tego odpowiednio wykwalifikowanych, doświadczonych specjalistów
  • optymalizacja i korygowanie błędów popełnionych w czasie procesu tworzenia programu lojalnościowego - po wdrożeniu programu lojalnościowego może okazać się, że nie działa należycie, lub nie spełnia naszych oczekiwań, wówczas narażeni jesteśmy na kolejne koszty


Budowanie programu lojalnościowego to skomplikowany proces, wymagający kreatywności i umiejętności podejmowania ważnych decyzji na wielu płaszczyznach. Jeżeli chcesz zainwestować w program lojalnościowy, lub szukasz rozwiązania, które pomogłoby zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie, powinieneś poświęcić czas na rozmowę ze specjalistami w tej dziedzinie. Szczegóły na https://www.motivationdirect.pl