Wiadomości

  • 31 października 2022
  • wyświetleń: 584

Jak zarządzać biurem nieruchomości?

Materiał partnera:

Biuro nieruchomości to firma taka jak każda inna - właściciel lub menedżer musi rozdzielić zadania, rozliczyć pracowników z efektów ich pracy, wystawić faktury i wreszcie zadbać o ewidencję kosztów. W realizacji tych zadań pomóc mogą dedykowane narzędzia. Czym wyróżnia się dobre oprogramowanie dla biur nieruchomości?

relacje z klientem biuro nieruchomosci


Przydzielanie zadań i rozliczanie agentów



Praca agentów nieruchomości nie odbywa się wyłącznie w biurze - bardzo często pracują oni w terenie, oprowadzając potencjalnych klientów po nieruchomościach. Stąd też nie wystarczy sprawdzić, czy poszczególne osoby są obecne w pracy - konieczny jest wgląd w ich kalendarze. Z pomocą przychodzi system CRM ESTI.

Program CRM ESTI to oprogramowanie przeznaczone dla całego zespołu, które zostało zaprojektowane specjalnie dla biur nieruchomości. Twórcy tego rozwiązania uwzględnili szereg funkcji przydatnych agentom i ich przełożonym w codziennej pracy. Należą do nich:

  • kalendarz oraz możliwość zintegrowania go z kalendarzem Google - dzięki temu wszyscy pracownicy zespołu zapisują zaplanowane spotkania z jednym miejscu,
  • moduł rezerwacji pomieszczeń na spotkania - gdy agent musi spotkać się z klientem w biurze i chce skorzystać np. z sali konferencyjnej.


Dzięki możliwości przydzielania konkretnym agentom klientów zgłaszających się do biura nieruchomości można też uniknąć rywalizacji pracowników. Sprzyja to budowie dobrej atmosfery w miejscu pracy.

Racjonalne zarządzanie budżetami



Aby sprzedawać nieruchomości, agenci muszą dotrzeć do potencjalnych klientów. Dziś jest to możliwe za pomocą różnych serwisów ogłoszeniowych - również tych płatnych. Stąd tak ważne jest racjonalne wykorzystanie budżetu na reklamę. Tu również sprawdza się oprogramowanie dedykowane biurom nieruchomości.

Wspomniany system CRM ESTI umożliwia:

  • przygotowanie atrakcyjnych ofert - ich publikacja leży po stronie dostawcy systemu,
  • kojarzenie ofert i poszukujących - w niektórych sytuacjach pozwala to zaoszczędzić środki na reklamę,
  • monitorowanie skuteczności portali - z czasem można skoncentrować się na tych portalach, które generują najwięcej zapytań.


Przełożeni agentów mają stały dostęp do informacji o budżetach oraz sposobie ich wykorzystania. Prowadzenie rozliczeń w sposób transparentny pozwala też rozliczyć się z klientem, gdy biuro nieruchomości przyjęło taką politykę.

Ewidencjonowanie kosztów i naliczanie prowizji agentów



CRM ESTI wspiera właścicieli biur nieruchomości nie tylko w codziennym podziale zadań - w jednym miejscu mogą oni też ewidencjonować koszty. Dodatkowo oprogramowanie jest wyposażone w opcję rozliczeń z agentami. Każdy z agentów może sprawdzić, za jaką transakcję otrzymał prowizję i w jakiej wysokości.

System CRM ESTI pozwala jednocześnie na przygotowanie różnych raportów. Agenci mogą szybko stworzyć raport dla klienta sprzedającego nieruchomość, z kolei ich przełożeni wygenerować raport ze statystykami. To użyteczne informacje - mogą one być impulsem do wprowadzenia zmian w biurze, które przyczynią się do zwiększenia efektywności i w konsekwencji przełożą się na większe zarobki całego zespołu.