Wiadomości
- 31 października 2022
- wyświetleń: 584
Jak zarządzać biurem nieruchomości?
Materiał partnera:
Biuro nieruchomości to firma taka jak każda inna - właściciel lub menedżer musi rozdzielić zadania, rozliczyć pracowników z efektów ich pracy, wystawić faktury i wreszcie zadbać o ewidencję kosztów. W realizacji tych zadań pomóc mogą dedykowane narzędzia. Czym wyróżnia się dobre oprogramowanie dla biur nieruchomości?
Przydzielanie zadań i rozliczanie agentów
Praca agentów nieruchomości nie odbywa się wyłącznie w biurze - bardzo często pracują oni w terenie, oprowadzając potencjalnych klientów po nieruchomościach. Stąd też nie wystarczy sprawdzić, czy poszczególne osoby są obecne w pracy - konieczny jest wgląd w ich kalendarze. Z pomocą przychodzi system CRM ESTI.
Program CRM ESTI to oprogramowanie przeznaczone dla całego zespołu, które zostało zaprojektowane specjalnie dla biur nieruchomości. Twórcy tego rozwiązania uwzględnili szereg funkcji przydatnych agentom i ich przełożonym w codziennej pracy. Należą do nich:
- kalendarz oraz możliwość zintegrowania go z kalendarzem Google - dzięki temu wszyscy pracownicy zespołu zapisują zaplanowane spotkania z jednym miejscu,
- moduł rezerwacji pomieszczeń na spotkania - gdy agent musi spotkać się z klientem w biurze i chce skorzystać np. z sali konferencyjnej.
Dzięki możliwości przydzielania konkretnym agentom klientów zgłaszających się do biura nieruchomości można też uniknąć rywalizacji pracowników. Sprzyja to budowie dobrej atmosfery w miejscu pracy.
Racjonalne zarządzanie budżetami
Aby sprzedawać nieruchomości, agenci muszą dotrzeć do potencjalnych klientów. Dziś jest to możliwe za pomocą różnych serwisów ogłoszeniowych - również tych płatnych. Stąd tak ważne jest racjonalne wykorzystanie budżetu na reklamę. Tu również sprawdza się oprogramowanie dedykowane biurom nieruchomości.
Wspomniany system CRM ESTI umożliwia:
- przygotowanie atrakcyjnych ofert - ich publikacja leży po stronie dostawcy systemu,
- kojarzenie ofert i poszukujących - w niektórych sytuacjach pozwala to zaoszczędzić środki na reklamę,
- monitorowanie skuteczności portali - z czasem można skoncentrować się na tych portalach, które generują najwięcej zapytań.
Przełożeni agentów mają stały dostęp do informacji o budżetach oraz sposobie ich wykorzystania. Prowadzenie rozliczeń w sposób transparentny pozwala też rozliczyć się z klientem, gdy biuro nieruchomości przyjęło taką politykę.
Ewidencjonowanie kosztów i naliczanie prowizji agentów
CRM ESTI wspiera właścicieli biur nieruchomości nie tylko w codziennym podziale zadań - w jednym miejscu mogą oni też ewidencjonować koszty. Dodatkowo oprogramowanie jest wyposażone w opcję rozliczeń z agentami. Każdy z agentów może sprawdzić, za jaką transakcję otrzymał prowizję i w jakiej wysokości.
System CRM ESTI pozwala jednocześnie na przygotowanie różnych raportów. Agenci mogą szybko stworzyć raport dla klienta sprzedającego nieruchomość, z kolei ich przełożeni wygenerować raport ze statystykami. To użyteczne informacje - mogą one być impulsem do wprowadzenia zmian w biurze, które przyczynią się do zwiększenia efektywności i w konsekwencji przełożą się na większe zarobki całego zespołu.