pless.pl

Wiadomości

  • 5 sierpnia 2022
  • wyświetleń: 149

SEO, a SEM - jak zrozumieć różnicę między tymi zagadnieniami?

Materiał partnera:

Prowadzenie e-sklepu wśród licznej konkurencji rynkowej wymaga wielu poświęceń, w tym determinacji, pracy i czasu. Bez znajomości podstaw z zakresu pozycjonowania trudno jednak mówić o wdrażaniu strategii marketingowej. Przedstawimy zatem od podstaw, czym jest SEO, SEM oraz jakie korzyści wynikają z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jesteś gotowy na porcję wiedzy? A może chcesz zagłębić się w tajemnice, które kryje w sobie pozycjonowanie?

SEO, a SEM - jak zrozumieć różnicę między tymi zagadnieniami?
fot. pixabay.com


Szersze pojęcie marketingu, czyli co nieco o SEM



SEM (akronim od angielskiego Search Engine Marketing) to nic innego, jak zakres aktywności promocyjnych. O jakich czynnościach mowa? Mamy na myśli m.in. prowadzenie kampanii linków sponsorowanych i pozycjonowanie. Cel jest jeden, a właściwie jest nim zdobycie jak największej widoczności danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Nie można utożsamiać SEO i SEM, ponieważ marketing w wyszukiwarkach jest pojęciem znacznie szerszym. Najlepiej tłumaczy to schemat, w którym połączenie pozycjonowania z płatnymi kliknięcia w odnośnik do witryny równa się działaniom podejmowanym przez SEM. Możesz przeczytać nieco więcej, przekierowując się na link - https://www.grupa-icea.pl/seo-co-to-jest/. Nie trać czasu, sięgnij po lekturę naszego wpisu.

Filary pozycjonowania



Optymalizacja pod kątem wyszukiwań, czyli inaczej SEO, to element strategii wdrażanej przez marketing w wyszukiwarkach. Jego rolą jest zdobycie czołowego miejsca przez daną stronę internetową w rankingu Google. Pozycjonowanie witryn internetowych można podzielić na trzy aktywności.

Pierwszą z nich są czynności podejmowane na stronie, tzw. on-page. To nic innego, jak działania związane z optymalizacją kodu oraz dbałością o jakość treści w witrynie. Na drugą aktywność składa się szereg prac poza stroną (off-page). Tutaj duże znaczenie ma pozyskiwanie wartościowych odnośników przekierowujących do witryny oraz kreowanie i rozpowszechnianie dobrej jakości przekazów. Trzecim filarem jest analiza zebranych danych wraz z przetwarzaniem informacji odnośnie do zachowań użytkowników odwiedzających witrynę.

Mamy świadomość, że wciąż możesz czuć się niepewnie w segmencie SEO, aby jednak rozwiać Twoje wątpliwości, przekierujemy Cię do strony, która, być może, okaże się niezwykłym wsparciem: https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/. Pamiętaj jednak, że jedynie prawidłowe funkcjonowanie wszystkich tych trzech segmentów sprawi, że prowadzona działalność rozwinie się w prawidłowy sposób.

Atuty SEM - sukces Twojego e-biznesu czyha za rogiem



Nic tak nie przyciąga uwagi, jak pula atutów, których dostarczą Ci działania SEM i SEO. Przygotowaliśmy listę korzyści, o których możliwe, że nie miałeś zielonego pojęcia. Do kluczowych zalet marketingu w wyszukiwarkach należą: skuteczność, przyjemność w percepcji reklamy, błyskawiczne osiąganie rezultatów oraz targetowanie.

Obawiasz się, że nie podołasz wdrożeniu strategii marketingowej? Przeraża Cię ogrom specjalistycznej wiedzy? Agencja SEO/SEM zrobi to dla Ciebie. Zainwestuj we współpracę z zespołem ekspertów i pozycjonuj bez przeszkód!