pless.pl

Wiadomości

  • 30 lipca 2022
  • wyświetleń: 104

Jak zacząć planować posiłki

Materiał partnera:

Istnieje tyle planów posiłków, ilu ludzi na świecie. Żadne dwie osoby nie polubią dokładnie tego samego jedzenia lub nie będą przestrzegały tej samej diety. Jednak jest kilka sposobów na dostosowanie własnych nawyków żywieniowych do rozpoczęcia zdrowego stylu życia. Wszystko zależy od tego, ile wysiłku możesz w to włożyć.

Silesia


Celem jest uzyskanie kilku posiłków i przekąsek, z których można wybierać lub jeśli stworzenie pełnego 7-dniowego planu tego, co zamierzasz zjeść. To, czego chcesz uniknąć, jeśli chcesz schudnąć i zdrowo się odżywiać, to niezdecydowanie, które pojawia się, gdy jesteś głodny: nie wiesz, co jeść i kończysz z czymś niezdrowym, ponieważ jest to szybkie i łatwe rozwiązanie.

Oto kilka sposobów, jak zacząć planować posiłki.

Zmodyfikuj to, co jesz teraz



Jeśli jesteś dość konsekwentny w tym, co jesz, możesz chcieć przejrzeć posiłki/przekąski i zobaczyć, gdzie możesz pozbyć się niezdrowego jedzenia. Przykładowo możesz zjeść owoc zamiast pić sok lub spożywać wersję z mniejszą zawartością tłuszczu w produktach takich jak mleko czy ser.

Jeśli uważasz, że częścią problemu jest to, że się przejadasz, spróbuj zmniejszyć porcje, które podajesz sobie podczas posiłku. Zamiast tego możesz dodać więcej warzyw, które mają mniej kalorii, a są wypełnione składnikami odżywczymi.

Przechowuj śmieciowe jedzenie poza domem. Przejdź przez lodówkę i szafkę na żywność i wyrzuć wszystko, co nie pasuje do Twojego nowego sposobu jedzenia. Kieruj się zasadą co z oczu to z serca.

Znajdź równowagę między powtarzaniem posiłków a urozmaiceniem



Zawsze dobrze jest mieć w swojej diecie różnorodne produkty, ponieważ chcesz mieć pewność, że dostarczasz wystarczająco dużo białka, węglowodanów i zdrowych tłuszczów, a także niezbędnych witamin i minerałów. Ale to nie jest tak, że musisz jeść setki różnych posiłków i przekąsek tygodniowo. Warto co tydzień jeść kilka stałych posiłków, dzięki czemu nie trzeba się martwić, że spożywamy coś, na co nie mamy ochotę. Jednak dobrze również pozwolić sobie na eksperymentowanie, ponieważ odkrywanie nowych smaków może rozszerzyć nasze kulinarne preferencje.

Zrób listę swoich ulubionych potraw i składników



Warto wypisać swoje ulubione posiłki i poszczególne składniki. Dzięki temu uzyskasz pogląd, które dania są dla Ciebie szczególnie ważne i łatwiej będzie Ci zaplanować, co zamierzasz zjeść danego dnia. Korzystając z rozmaitych aplikacji dietetycznych i przepisów z Internetu możesz sprawdzać wartości odżywcze każdej z potraw i składników. To pozwoli Ci efektywniej zaplanować swój jadłospis, dbając o to, żeby dostarczyć organizmowi wszelkich substancji, których potrzebuje do odpowiedniego funkcjonowania.

Wyjmij miarki i łyżki oraz wagę do żywności, jeśli je masz. Zacznij odmierzać jedzenie, aby wiedzieć, jak duże porcje sobie serwujesz. Czytaj też etykiety żywności i mierz wielkość porcji.

Jeśli nie masz czasu albo chęci na planowanie i przygotowywanie posiłków, catering dietetyczny Pruszków może być rozwiązaniem dla Ciebie. Ta usługa zapewnia odpowiednio porcjowane, świeżo przygotowane i pyszne posiłki, które zostaną dostarczone pod wskazany przez Ciebie adres. Nie musisz się niczym obawiać. Wystarczy, że wybierzesz dietę, która spełnia Twoje oczekiwania i możesz cieszyć się zdrowym i smacznym jedzeniem na co dzień.