pless.pl

Wiadomości

  • 8 lipca 2022
  • wyświetleń: 270

Na czym polega dieta ketogeniczna?

Materiał partnera:

W ostatnim czasie różne diety stały się popularne. W tym dieta ketogeniczna. Choć korzysta się z niej w celu spalenia zbędnych kilogramów, przydaje się także w walce z nadciśnieniem oraz cukrzycą. Jakie są jej zasady? Czy warto ją stosować?

Silesia


Zasady diety ketogenicznej



Przede wszystkim zakłada większą podaż tłuszczy oraz zmniejszenie ilości węglowodanów w diecie. Zawsze powinna być stosowana pod okiem dietetyka i lekarza, dzięki czemu będzie bezpieczna dla zdrowia.

Podczas tej diety dochodzi do ketozy (rozpadu tłuszczów). Dzięki temu jest większe stężenie ciał ketonowych we krwi w porównaniu ze stężeniem glukozy.

Zobacz poradnik dla początkujących



Dieta ketogeniczna - co jeść, zasady, efekty, na czym polega w portalu Dietetyk.edu.pl

Dlaczego warto wybierać dietę ketogeniczną?



Przede wszystkim dlatego, że już w pierwszym miesiącach poprawia się nasze samopoczucie, mamy więcej energii, a nasza waga znacząco spada. Do tego zmniejsza się ilość zgromadzonej wody, co także wpływa na spadek masy ciała.

Jest też wskazana podczas niektórych schorzeń, jak choćby padaczka lub problemy z insulinoopornością. Dieta ta pomaga tez ograniczać apetyt na słodycze, redukuje obrzęki, daje poczucie sytości na długi czas i pomaga z problemami trawiennymi, jak choćby wzdęcia.

Co należy jeść podczas diety ketogenicznej?



Przede wszystkim należy stawiać na produkty, które mają duża zawartość tłuszczu, a jednocześnie są najmniej przetworzone. Warto wybierać tłuszcze nasycone i jednonienasycone. Omijamy tłuszcze wielonasycone, które znajdują się w przetworzonych produktach.
Białko musi pochodzić z mięsa, które posiada mało protein. Zawsze wybieramy to ze sprawdzonych hodowli. Podobnie wygląda sytuacja z jajkami.
Węglowodany powinny pochodzić głównie z owoców i warzyw. Najlepiej stawiać na takie, które mają mało cukru i mało węglowodanów.
Można zatem jeść:
  • Mięso - drób, jagnięcina, wołowina, wieprzowina, dziczyzna
  • Ryby i owoce morza
  • Jajka
  • Naturalne tłuszcze
  • Warzywa - brokuł, szparagi, kalafior, szpinak, jarmuż, oliwki, sałata, pieczarki, bakłażan, cukinia, ogórek, brukselka, awokado, kapusta.
  • Nabiał
  • Orzechy
  • Napoje - woda niegazowana, herbata bez cukru, mleko kokosowe i migdałowe, bulion
  • Przyprawy

A należy unikać takich rzeczy jak:
  • Cukry - szczególnie słodycze, napoje słodzone
  • Ziarna i produkty zbożowe - płatki śniadaniowe, ciasta, produkty pszenne, kukurydza, ryż, makarony
  • Produkty light
  • Owoce - jabłka, banany, winogrona, arbuz, ananas, pomarańcze
  • Skrobia - ziemniaki, płatki owsiane

Stosują się do powyższych zasad, będziemy osiągać najlepsze efekty podczas swojej diety.