pless.pl

Wiadomości

  • 6 lipca 2022
  • wyświetleń: 206

Dieta roślinna — co powinieneś o niej wiedzieć?

Materiał partnera:

Jeśli zaintrygował cię pomysł przejścia na dietę wegańską lub nawet wegetariańską, ale nie odważyłeś się zrobić pierwszego kroku, ten artykuł jest dla ciebie! Przejście na dietę wegańską nie jest tak restrykcyjne, jak się to wielu wydaje. Zanim jednak do tego przejdziemy, przyjrzyjmy się niektórym korzyściom płynącym z przejścia na dietę roślinną. Dieta roślinna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na poprawę zdrowia. To także doskonały sposób na utratę wagi i zapobieganie chorobom przewlekłym, takim jak choroby serca, cukrzyca i nowotwory. Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o stosowaniu diety roślinnej.

Silesia


Czym jest dieta roślinna?



Dieta roślinna to sposób odżywiania się, w którym główny nacisk kładzie się na warzywa i owoce, niskotłuszczowe lub beztłuszczowe produkty mleczne oraz nieprzetworzoną żywność. Jest idealnym sposobem odżywiania się dla osób, które chcą ograniczyć spożycie kalorii, schudnąć i zmniejszyć ryzyko chorób przewlekłych, takich jak choroby serca i cukrzyca. Pokarmy roślinne są bogate w błonnik i białko — dwa składniki odżywcze, które odgrywają kluczową rolę w utracie wagi. Ponadto diety roślinne mają zwykle niższą zawartość tłuszczu i kalorii, co może pomóc w utrzymaniu zdrowej wagi.

Niektórzy ludzie wolą stosować dietę wegańską, która eliminuje z diety wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego. Wielu wegan zastępuje mięso produktami sojowymi, takimi jak tofu i tempeh, ale inni wegetarianie zamiast mięsa jedzą jajka lub ryby.

Korzyści zdrowotne płynące z diety opartej na roślinach



Stosowanie diety roślinnej przynosi wiele korzyści zdrowotnych, takich jak poprawa trawienia, utrata wagi i ochrona przed chorobami przewlekłymi.. Duża ilość przeciwutleniaczy zawartych w tych produktach pomaga zwalczać wolne rodniki, które mogą uszkadzać komórki organizmu.

Pokarmy roślinne są również zwykle mniej kaloryczne i zawierają mniej tłuszczu niż pokarmy pochodzenia zwierzęcego. Może to pomóc w utracie wagi i zmniejszyć ryzyko rozwoju otyłości.

Dieta roślinna może również zmniejszyć ryzyko zachorowania na niektóre rodzaje nowotworów. Żywność ta zawiera błonnik i inne związki, które mogą mieć właściwości przeciwnowotworowe.

Jakie produkty najlepiej spożywać na diecie wegańskiej?



Istnieje wiele produktów spożywczych, które są powszechnie zalecane w dietach wegańskich. Należą do nich pełne ziarna, owoce i warzywa, fasola, orzechy, czy roślina strączkowa. Ważne jest jednak, aby być świadomym składników odżywczych, które znajdują się w każdym z pokarmów, a także tego, jak niektóre pokarmy mogą wpływać na zdrowie. Ponadto warto rozważyć przyjmowanie suplementu witaminy B12, ponieważ ten składnik odżywczy jest powszechnie obecny w produktach pochodzenia zwierzęcego.

Kto nie powinien stosować diety roślinnej?



Istnieje pewna grupa osób, które nie powinny stosować diety roślinnej. Należą do nich osoby z istniejącymi chorobami, kobiety w ciąży oraz dzieci, ze względu na brak danych dotyczących bezpieczeństwa. Ponadto, jeśli masz silną alergię na pokarmy takie jak orzechy i nasiona sezamu, najlepiej całkowicie zrezygnuj z diety roślinnej. Mimo że organizm zaczyna wytwarzać niektóre niezbędne składniki odżywcze z roślin (np. witaminę B12), nie jest to w pełni zoptymalizowane, ponieważ nie są one tak skoncentrowane w pokarmach roślinnych, jak w produktach zwierzęcych. Dlatego u osób, które nie spożywają codziennie wystarczającej ilości pokarmów roślinnych, może wystąpić ryzyko niedoboru składników odżywczych.