Wiadomości

  • 25 maja 2022
  • wyświetleń: 587

Najważniejsze kanały sprzedaży w internecie

Materiał partnera:

Wartość polskiego rynku e-commerce rośnie z roku na rok. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z handlem w sieci, wprowadzasz zupełnie nową markę, to zaczniesz jako anonimowy podmiot. Dopiero z czasem będziesz budować rozpoznawalność firmy i tym samym sprzedaż. Musisz postawić na działania marketingowe, które będą zapewniać Ci klientów. Które metody dotarcia do klientów w sieci są najskuteczniejsze?

Najważniejsze kanały sprzedaży w internecie


Sprzedaż w internecie - jak docierać do klientów?



Według analizy przeprowadzonej przez PwC (PricewaterhouseCoopers) polski rynek e-commerce ma być wart w 2026 roku 162 mld złotych, co oznacza, że średniorocznie ma rosnąć o 12 proc. Jeśli jeszcze nie rozpocząłeś oferowania usług online, to nie zwlekaj - zacznij budować swoją markę. Tylko na jakie metody docierania do klientów powinieneś postawić? Co do tego nie ma reguły - każdy biznes wymaga analizy, które kanały umożliwiają dotarcie z produktem czy usługą do grupy docelowej. Nie jest tak, że we wszystkich działalnościach skuteczne okażą się social media czy kampanie mailingowe. Sprawdź jednak, które kanały sprzedaży w sieci ogólnie wypadają najlepiej, a dokładnie przynoszą najwięcej ruchu sklepom działającym na platformie Shoper - są to dane z raportu Nowy świat e-commerce.

Wyszukiwarka Google



Pierwsze miejsce zajął ruch organiczny, czyli pozyskiwany z wyników bezpłatnych Google. Dlaczego akurat z tej wyszukiwarki? Gdyż ma ponad 95 proc. udziały w rynku w Polsce. Produkty najwygodniej jest nam znaleźć w sieci - uzyskasz tak nie tylko możliwość ich zakupu, ale również informacje związane z danym asortymentem.

Poza tym wartościowość takiego ruchu polega na tym, że najczęściej to nie są przypadkowe odwiedziny - internauta trafi na Twoją stronę z reguły dlatego, że szuka tego, co Ty oferujesz. Tym samym współczynnik konwersji może być wysoki, o ile tylko witryna będzie zoptymalizowana i dopracowana.

Wyszukiwarka Google odpowiada według wspomnianych danych za 31 proc. ruchu w sklepach.

Reklama w wyszukiwarce



W tym przypadku chodzi o działania w ramach Google Ads. Oczywiście kampania może być prowadzona nie tylko przez wyszukiwarkę, ale 29 proc. ruchu w sklepach pochodzi właśnie z płatnych wyników Google. Łącznie z rezultatami organicznymi oznacza to, że aż 60 proc. odwiedzających sklepy WWW dotarło na nich za pomocą tej wyszukiwarki.

Zaletą reklamy w ramach Google Ads jest możliwość pozyskiwania ruchu nawet tego samego dnia, w którym uruchomisz kampanię. Ponadto na witrynę mogą docierać użytkownicy, którzy szukają dokładnie tego, co oferujesz. Możesz bardzo precyzyjnie określać, komu mają się wyświetlać reklamy, łącznie ze wskazaniem okolicy, w której zamieszkują.

Social media



Serwisy społecznościowe dają możliwość dotarcia do przeróżnych grup klientów. Liczba użytkowników Facebooka przekracza w Polsce 16 milionów. Za jego pośrednictwem reklamują się firmy z przeróżnych branż, tak więc powinieneś przetestować, czy w przypadku Twojego biznesu taka kampania będzie skuteczna. Ponadto pamiętaj, że social media to nie tylko Facebook, ale również Instagram, Tik Tok, Twitter czy LinkedIn. Przeanalizuj, z którego z tych serwisów korzystają Twoi potencjalni klienci i zacznij działać. W przypadku każdego biznesu może się sprawdzić inna witryna.

Ten kanał odpowiada za 14 proc. ruchu w sklepach.

Inne



Inne źródła odpowiadają za 10 proc. ruchu, ale jakie się do nich zaliczają? Choćby kampanie e-mail, reklama graficzna na innych stronach, porównywarki cen i nie tylko. Tak samo jak w przypadku social mediów - powinieneś przeanalizować, który kanał umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów. Przetestuj je i sprawdź, czy spełniają oczekiwania.

Kanały sprzedaży w sieci - podsumowanie



Dotarcie do klientów przez internet jest możliwe za pośrednictwem wielu kanałów - warto analizować skuteczność różnych i odpowiednio dopasować je do biznesu. Nie wiesz, jak optymalnie zainwestować budżet marketingowy? Skontaktuj się z Delante, krakowską agencją SEO/SEM, która z powodzeniem od lat prowadzi kampanie dla firm w Polsce i za granicą. Wykorzystaj potencjał, który drzemie w działaniach marketingowych w sieci.