Reklama

Wiadomości

  • 27 maja 2022
  • 3 czerwca 2022
  • wyświetleń: 17003

Nie dla kolei dużych prędkości przez lasy pszczyńskie!

12 maja odbyło się w Mikołowie spotkanie konsultacyjne w ramach prac nad studium techniczno - ekonomiczno-środowiskowym opracowywanym w związku z budową linii kolei dużych prędkości na odcinku Katowice-Ostrawa. Wójt Kobióra i przedstawiciel Powiatu Pszczyńskiego wyrazili sprzeciw wobec wariantu przebiegającego przez lasy pszczyńskie.

Mapa projektu "Budowa linii kolejowej na odc. Katowice - granica państwa - Ostrawa"
Mapa projektu "Budowa linii kolejowej na odc. Katowice - granica państwa - Ostrawa" · fot. CPK


Informacje o spotkaniu przekazała podczas sesji rady Powiatu Pszczyńskiego w środę, 26 maja starosta pszczyńska Barbara Bandoła. Uczestniczył w nim wójt gminy Kobiór Eugeniusz Lubański oraz przedstawiciel Powiatu Pszczyńskiego - członek zarządu Grzegorz Nogły.

Spółka realizująca studium na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego zaprezentowała proponowane przebiegi linii Katowice-Ostrawa. Po ich analizie przyjęte zostało wspólne stanowisko lokalnych samorządów, wyrażające sprzeciw wobec przebiegów linii nr 170.

Jednocześnie zawnioskowano o włączenie w prace nad studium dodatkowych dwóch wariantów.

Pierwszy z nich to wariant A - połączenie Katowice-Ostrawa istniejącą linią E65 (obecna linia kolejowa E65 na odcinku Katowice - Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice - Bielsko-Biała objęta jest modernizacją, której kontynuacja zapobiegnie degradacji środowiska i negatywnym zmianom urbanistycznym, związanym z wyburzeniami i wywłaszczeniami).

Zaproponowano także wariant B - tzw. "Wariant mikołowski". Propozycja stanowi modyfikację proponowanego przebiegu linii nr 170 jedynie na terenie powiatu mikołowskiego i odnosi się do częściowego wykorzystania obecnej linii E65 na odcinku Katowice-Tychy.

Mapa przedstawiająca proponowany przebieg:

Warianty A i B linii nr 170 CPK
Warianty A i B linii nr 170 CPK


Mapa w formacie PDF znajduje się pod linkiem: http://orzesze.pl/container/2022/cpk/materialy/wariant-A-i-B-1653287997.pdf

Przedstawiony wariant B nie został zaakceptowany przez wójta gminy Kobiór, a także przez przedstawiciela powiatu pszczyńskiego, gdyż przebiega on na dużym odcinku przez lasy pszczyńskie, przez co jest niezgodny ze stanowiskiem wyrażonym przez Radę Powiatu Pszczyńskiego w uchwale z dnia 19 sierpnia 2020r.

Przypominamy, że dostępna jest interaktywna mapa "Budowa linii kolejowej na odc. Katowice - granica państwa - Ostrawa", która przedstawia przebieg wariantów wraz z proponowanym układem drogowym i obiektami, po odpowiednim zbliżeniu pokazuje warstwę podziału działek i ich numerów ewidencyjnych inżynieryjnymi. Link do mapy: http://www.cpk.pl/pl/mapa-projekt-budowa-linii-kolejowej-na-odc-katowice-granica-panstwa-ostrawa

ar / pless.pl

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Centralny Port Komunikacyjny" podaj

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

Centralny Port Komunikacyjny

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Centralny Port Komunikacyjny" podaj