Wiadomości
- 23 maja 2022
- wyświetleń: 541
Skuteczne kampanie AdWords, czyli reklamy Google Ads
Materiał partnera:
Skuteczna reklama Google Ads będzie miała pozytywy wpływ na rozwój naszego biznesu. Prawidłowo zoptymalizowane kampanie to sposób, by szybko dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej i pomnożyć współczynnik konwersji. Co jeszcze warto wiedzieć na temat takich reklam? O jakich ograniczeniach pamiętać? Zachęcamy do lektury!
Czym są kampanie Google Ads? Gdzie się wyświetlają?
Google Ads to system reklamowy Google. Reklamy mogą wyświetlać się w różnych miejscach: w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej Google, na stronach Partnerów, na portalu You Tube, w karcie Zakupy, w aplikacjach.
Wyróżniamy reklamy Google Ads w formie tekstowej (rozszerzona reklama tekstowa, elastyczna reklama tekstowa, reklama dynamiczna), graficznej (banery stałe lub reklama elastyczna), wideo, a także reklamy produktowe (zawierające zdjęcie produktu jego nazwę, cenę oraz link do strony docelowej).
W zależności od preferencji oraz celu, jaki chcemy osiągnąć za pomocą kampanii, zdecydować się możemy na następujące rodzaje reklam:
- kampania w sieci wyszukiwania
- kampania w sieci reklamowej
- kampania w sieci produktowej
- kampania wideo
- kampania lokalna
- kampania promująca aplikację.
Co ma wpływ na jakość reklamy Google?
Co ma wpływ na skuteczność reklam? Wymienić tutaj możemy trzy główne czynniki, są to:
- Trafność reklamy ‒ trafność reklamy, czyli to, w jakim stopniu dopasowana jest ona do intencji użytkownika.
- Przewidywalny CTR ‒ to prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie w reklamę, która się wyświetli.
- Jakość strony docelowej ‒ jakość strony docelowej, czyli to, w jakim stopniu spełnia ona oczekiwania użytkowników. Jakość witryny ma wpływ zarówno na ranking reklamy, jak i na koszt kliknięcia.
Skuteczne kampanie Google Ads ‒ na co zwrócić uwagę?
Na jakie kwestie należy zwrócić uwagę w przypadku reklam Google Ads? Przede wszystkim na takie czynniki, jak:
- Treści ‒ treści na stronie docelowej powinny być powiązane z treścią reklam. Ważne, aby były ciekawe, zachęcające i, aby zawierały ważne w danym przypadku słowa kluczowe.
- Zaufanie ‒ powinniśmy zadbać o to, by na stronie znajdowały się wszystkie, ważne dla klienta informacje, w tym dotyczące zakresu działalności, jak również nasze dane kontaktowe.
- Czas ładowania strony ‒ ładująca się w nieskończoność strona www to droga do straty klientów. Dobrze więc zadbać o optymalizację szybkości.
- Łatwa nawigacja ‒ strona bądź sklep internetowy muszą być funkcjonalne i intuicyjne w obsłudze, użytkownicy nie powinni mieć problemów ze znalezieniem informacji, produktów czy opisów usług.
Google Ads ‒ czego unikać?
Kampanie Google Ads mają także swoje ograniczenia, niektóre treści są niedozwolone. Są to przede wszystkim:
- promowanie nietolerancji i przemocy
- opisy niebezpiecznych produktów, na przykład broni czy amunicji
- promowanie nieuczciwych zachowań, na przykład programów hakerskich
- reklama podróbek produktów.
Ograniczeniom podlegają także takie tematy, jak: erotyka, alkohol, hazard i gry, leki, treści polityczne.
Należy też pamiętać o innych, niedozwolonych praktykach, na przykład takich, jak promocja nieprawdziwych informacji, wykorzystywanie danych użytkowników (sugerowanie, że znamy ich stan majątkowy lub orientację seksualną), nieprzestrzeganie zasad.
Google Ads z 1stplace
Szukasz agencji SEO, która przygotuje dla Ciebie skuteczne kampanie Google Ads? Agencja interaktywna 1stpalce zapewnia kompleksową pomoc! Zespół 1stplace zajmuje się nie tylko kampaniami Google Ads, ale także projektowaniem i budową sklepów internetowych oraz stron www. Kolejnym obszarem usług omawianej agencji jest zwiększanie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, czyli pozycjonowanie.
Rozwijaj biznes z 1stplace!