Wiadomości

  • 23 maja 2022
  • wyświetleń: 541

Skuteczne kampanie AdWords, czyli reklamy Google Ads

Materiał partnera:

Skuteczna reklama Google Ads będzie miała pozytywy wpływ na rozwój naszego biznesu. Prawidłowo zoptymalizowane kampanie to sposób, by szybko dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej i pomnożyć współczynnik konwersji. Co jeszcze warto wiedzieć na temat takich reklam? O jakich ograniczeniach pamiętać? Zachęcamy do lektury!

Skuteczne kampanie AdWords, czyli reklamy Google Ads


Czym są kampanie Google Ads? Gdzie się wyświetlają?



Google Ads to system reklamowy Google. Reklamy mogą wyświetlać się w różnych miejscach: w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej Google, na stronach Partnerów, na portalu You Tube, w karcie Zakupy, w aplikacjach.

Wyróżniamy reklamy Google Ads w formie tekstowej (rozszerzona reklama tekstowa, elastyczna reklama tekstowa, reklama dynamiczna), graficznej (banery stałe lub reklama elastyczna), wideo, a także reklamy produktowe (zawierające zdjęcie produktu jego nazwę, cenę oraz link do strony docelowej).

W zależności od preferencji oraz celu, jaki chcemy osiągnąć za pomocą kampanii, zdecydować się możemy na następujące rodzaje reklam:

  • kampania w sieci wyszukiwania
  • kampania w sieci reklamowej
  • kampania w sieci produktowej
  • kampania wideo
  • kampania lokalna
  • kampania promująca aplikację.


Co ma wpływ na jakość reklamy Google?



co-mawplyw-na-jakosc-reklamy-google


Co ma wpływ na skuteczność reklam? Wymienić tutaj możemy trzy główne czynniki, są to:

  • Trafność reklamy ‒ trafność reklamy, czyli to, w jakim stopniu dopasowana jest ona do intencji użytkownika.
  • Przewidywalny CTR ‒ to prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie w reklamę, która się wyświetli.
  • Jakość strony docelowej ‒ jakość strony docelowej, czyli to, w jakim stopniu spełnia ona oczekiwania użytkowników. Jakość witryny ma wpływ zarówno na ranking reklamy, jak i na koszt kliknięcia.


Skuteczne kampanie Google Ads ‒ na co zwrócić uwagę?



Na jakie kwestie należy zwrócić uwagę w przypadku reklam Google Ads? Przede wszystkim na takie czynniki, jak:

  • Treści ‒ treści na stronie docelowej powinny być powiązane z treścią reklam. Ważne, aby były ciekawe, zachęcające i, aby zawierały ważne w danym przypadku słowa kluczowe.
  • Zaufanie ‒ powinniśmy zadbać o to, by na stronie znajdowały się wszystkie, ważne dla klienta informacje, w tym dotyczące zakresu działalności, jak również nasze dane kontaktowe.
  • Czas ładowania strony ‒ ładująca się w nieskończoność strona www to droga do straty klientów. Dobrze więc zadbać o optymalizację szybkości.
  • Łatwa nawigacja ‒ strona bądź sklep internetowy muszą być funkcjonalne i intuicyjne w obsłudze, użytkownicy nie powinni mieć problemów ze znalezieniem informacji, produktów czy opisów usług.


Google Ads ‒ czego unikać?



google-ads-czego-unikac


Kampanie Google Ads mają także swoje ograniczenia, niektóre treści są niedozwolone. Są to przede wszystkim:

  • promowanie nietolerancji i przemocy
  • opisy niebezpiecznych produktów, na przykład broni czy amunicji
  • promowanie nieuczciwych zachowań, na przykład programów hakerskich
  • reklama podróbek produktów.


Ograniczeniom podlegają także takie tematy, jak: erotyka, alkohol, hazard i gry, leki, treści polityczne.

Należy też pamiętać o innych, niedozwolonych praktykach, na przykład takich, jak promocja nieprawdziwych informacji, wykorzystywanie danych użytkowników (sugerowanie, że znamy ich stan majątkowy lub orientację seksualną), nieprzestrzeganie zasad.

Google Ads z 1stplace



Szukasz agencji SEO, która przygotuje dla Ciebie skuteczne kampanie Google Ads? Agencja interaktywna 1stpalce zapewnia kompleksową pomoc! Zespół 1stplace zajmuje się nie tylko kampaniami Google Ads, ale także projektowaniem i budową sklepów internetowych oraz stron www. Kolejnym obszarem usług omawianej agencji jest zwiększanie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, czyli pozycjonowanie.

Rozwijaj biznes z 1stplace!