pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 12 stycznia 2022
  • wyświetleń: 171

Czy warto otwierać sklep motoryzacyjny?

Materiał partnera:

Potrzebujesz pewnego i stabilnego pomysłu na biznes? Jeżeli motoryzacja jest choć w dalekim kręgu Twoich zainteresowań to warto otworzyć sklep motoryzacyjny. Nie ma się co łudzić - niezależnie od kryzysów ludzie zawsze będą jeździć samochodami i zawsze będą potrzebować części zamiennych. Dobrze zaopatrzony sklep motoryzacyjny może być rewelacyjną metodą na powtarzalny dochód. Masz już pomysł na biznes, więc czas przystąpić do realizacji! Zastanawiasz się, czy lepiej otworzyć sklep stacjonarny, czy internetowy? Jakie są wady i zalety jednego i drugiego rozwiązania? Zapraszamy do lektury!

Czy warto otwierać sklep motoryzacyjny?


Sklep motoryzacyjny stacjonarny - wady i zalety



Na początek warto podkreślić, że sklep stacjonarny ma jedną, w sumie kluczową wadę - dostępność. Mimo wszystko rynku zbytu tego typu sklepu motoryzacyjnego jest dość ograniczony. Jeżeli z kolei chce się postawić na większą dostępność to trzeba znaleźć lokum w odpowiedniej lokalizacji i najlepiej z dobrym dojazdem. Nie ma co ukrywać, że atrakcyjny punkt wymaga większego nakładu pieniędzy, co na początku działalności może być problemem. Dodatkowo jest to koszt, który należy ponosić niezależnie od tego, czy firma przynosi duże zyski, czy mniejsze - stałe obciążenie tego typu może mocno wpłynąć na rentowność całego przedsięwzięcia.

Wśród zalet sklepu stacjonarnego warto wymienić bezpośredni kontakt, przyzwyczajenia konsumentów, a wciąż jest spora grupa osób, która zakupów dokonuje tylko face-to-face. Dodatkowym plusem może być także konkurencyjność, jeżeli w okolicy brak innych sklepów o tym samym profilu. Jak sytuacja wygląda z kolei w przypadku sklepów motoryzacyjnych internetowych? Czas poznać szczegóły

Sklep motoryzacyjny internetowy - wady i zalety



Sklep internetowy nie musi inwestować w dogodny lokal w dobrym punkcie, jednak musi zdecydowanie posiadać magazyn, z którego będą następować realizacje wszelkich zamówień. Dodatkowo niezbędny jest personel zajmujący się wysyłkami. Mimo wszystko nadal koszta te będą niższe niż comiesięczne obciążenia na punkt stacjonarny. Co więcej, rynek zbytu sklepu motoryzacyjnego internetowego jest niemal nieograniczony. Wszędzie tam, gdzie będziesz w stanie dostarczyć swój towar, tam możesz szukać swoich potencjalnych klientów. Może być to dany region, dany kraj, dany kontynent, a nawet cały świat. Jak to zrobić? Należy się rozreklamować! Skuteczny marketing potrafi przynieść niesamowite rezultaty, jednak oczywiście - wiąże się to z wydatkami. Reklama byłaby pomocna także w przypadku sklepu stacjonarnego, jednak jej waga w przypadku sklepu internetowego jest nieporównywalnie większa.

Warto podkreślić, że nawet najlepsza reklama nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeżeli dany sklep internetowy nie będzie funkcjonalny, intuicyjny i z niewielkim towarem. Przykładem znakomicie funkcjonującego internetowego sklepu motoryzacyjnego jest Sambert. Jest to sklep z bogatym asortymentem, przejrzystą nawigacją po witrynie oraz umożliwiający łatwe, wygodne zakupy.

Podsumowanie - czy trzeba decydować się na jedną opcję?



Podsumowując, obecnie najkorzystniejszą opcją jest łączenie obu tych opcji sprzedaży - posiadać zarówno punkt stacjonarny, jak i otworzyć się na sprzedaż online. Nikt nie powiedział, że trzeba wybrać tylko jedną możliwość, a rozszerzenie działalności na te dwa zupełnie odrębne kanały może przynieść jedynie same plusy. Taki jest m.in. wspomniany wyżej sklep Sambert, który z powodzeniem działa w przestrzeni wirtualnej, jak i na lokalnym rynku. Także jeżeli tylko masz środki i chęć rozwijania biznesu to warto postawić na sklep motoryzacyjny. Powodzenia!