pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 29 listopada 2021
  • wyświetleń: 238

Pozycjonowanie stron - ile kosztuje i czy warto w nie inwestować?

Materiał partnera:

Pozycjonowanie ma zapewnić poprawę pozycji naszej strony internetowej na ściśle określone słowa kluczowe. W zależności od umowy, jaką podpiszemy, może jednak skupiać się na samym zwiększeniu widoczności naszej witryny w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Odpowiednio przeprowadzony proces pozycjonowania jest całkowicie bezpieczny i nie naraża nas na przykre konsekwencje. Ile kosztuje pozycjonowanie i kto powinien je wykonywać, by było bezpieczne?

Pozycjonowanie stron - ile kosztuje i czy warto w nie inwestować?


Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?



Pozycjonowanie pozwala nam dostarczyć nasz towar lub usługi klientowi, który właśnie go szuka. To znakomity sposób reklamy charakteryzujący się bardzo wysoką konwersją. Oczywiście, zamiast pozycjonowania z powodzeniem możemy stosować reklamy Google Ads, ale będą nas one kosztować znacznie więcej. Przy wyborze takiej formy promocji trzeba brać pod uwagę jeszcze jeden czynnik, spora część osób omija pierwsze wyniki, wiedząc, że są to właśnie witryny sponsorowane.

Ruch organiczny to zdecydowanie najlepsze, co możemy zrobić dla naszej strony, by w końcu zaczęła przynosić nam dobre pieniądze. Pozycjonowanie stron jest jednym z najtańszych sposobów na pozyskanie dobrego ruchu, który zapewni solidną konwersję niezależnie od branży, w jakiej działamy.

Niestety proces ten ma też swoje wady. Bez wątpienia jest nią czas potrzeby do wejścia określonych słów kluczowych na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Wiele firm już na samym początku informuje klienta, że pierwsze konkretne wzrosty możliwe są po kilku miesiącach. Im trudniejsza branża, tym na efekty przyjdzie nam dłużej poczekać. Pierwsze miesiące pozycjonowania to więc bardziej inwestycja, która zwróci się dopiero za jakiś czas. To właśnie dlatego przed wyborem firmy, warto poznać prawdziwe opinie i porównać portfolio. Na tej podstawie możemy podjąć decyzję z kim najlepiej współpracować.

Ile zapłacę za pozycjonowanie mojej strony internetowej?



Jak większość usług, tak samo i pozycjonowanie jest ściśle skrojone pod konkretnego klienta. Inaczej wycenia się mały gabinet fryzjerski w niewielkiej miejscowości, inaczej natomiast stronę dużej instytucji finansowej, która szuka ruchu ogólnokrajowego. Wycena zależy też od ilości słów kluczowych, które zamierzamy pozycjonować, konkurencyjności danej branży i jakości firmy, która będzie pozycjonować naszą stronę internetową.

Trudno jednoznacznie określić, ile będzie kosztować usługa pozycjonowania. Proste frazy regionalne można zlecić za około 200-300 zł w skali miesiąca. Trudne słowa kluczowe kosztować mogą nawet kilka-kilkanaście tysięcy.

Przed podpisaniem umowy warto przeglądnąć kilka ofert, by wybrać tę najlepszą. Nie kierujmy się jednak wyłącznie ceną. Z pozoru jest ona najważniejsza, ale jak pokazuje doświadczenie lepiej więcej zapłacić za szybki efekt, niż liczyć na cud, płacąc comiesięczny abonament bez gwarancji efektów.
Dobrze skonstruowana umowa na pozycjonowanie powinna dokładnie określać obowiązki firmy, która będzie opiekować się naszą stroną internetową. Zwróćmy też uwagę na okresowe raporty, które pokażą, jak intensywnie dana firma działa, by poprawić pozycje naszej strony w wyszukiwarkach.