pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 26 sierpnia 2021
  • wyświetleń: 480

Prowadzisz sklep internetowy? Sprawdź jak możesz dotrzeć do swoich klientów

Materiał partnera:

Ilość klientów sklepów internetowych wpływa na poziom sprzedaży oraz osiągane zyski. Jak zatem sprawić, aby było ich coraz więcej? Jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest pozycjonowanie. Resztę wskazówek znajdziesz w tym artykule!

Dla sklepów internetowych liczba klientów ma kluczowe znaczenie. Dlatego też przedsiębiorcy podejmują próby dotarcia do kolejnych osób zainteresowanych ofertą. W internecie sztuka ta jest łatwiejsza, niż mogłoby się wydawać. Trzeba jednak wiedzieć, które rozwiązania są najbardziej wydajne i umożliwiają dotarcie do właściwej grupy docelowej. Tego dowiesz się z niniejszego artykułu.

Jak dotrzeć do nowych klientów sklepu internetowego?



Reklama w internecie możliwa jest do realizowania na różne sposoby. Działania te można prowadzić jednocześnie w wielu obszarach. To przekłada się na efektywność, czyli dotarcie do nowych potencjalnych klientów i zachęcenie ich do zakupu produktów lub skorzystania z oferty.

Pozycjonowanie sklepów internetowych



Form reklamy w internecie jest wiele, warto jednak zacząć od tej, która dostarcza długotrwałe efekty. Mowa o pozycjonowaniu sklepów internetowych. Składa się na nie szereg działań, które prowadzą do uzyskiwania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wybór odpowiednich zabiegów oraz zaplanowanie strategii poprzedza wykonanie czynności kontrolnych. Audyt SEO to skarbnica wiedzy o witrynie. Dzięki niemu można uzyskać informacje na temat tego:
  • jaki jest aktualny stan witryny,
  • na jakie frazy kluczowe prowadzone było pozycjonowanie,
  • jaka jest struktura linków,
  • jak zbudowane są tytuły i opisy.


Właściwie poprowadzone pozycjonowanie skupia się na:
  • doborze słów kluczowych
  • optymalizacji sklepu,
  • stworzeniu struktury linków,
  • link buildingu,
  • responsywności,
  • modyfikacji treści, tytułów i opisów.


Content marketing



Drugim sposobem na zwiększenie ilości klientów sklepów internetowych jest wykorzystanie content marketingu. Opiera się on na tworzeniu ciekawych i angażujących treści. Content marketing można wykorzystać do:
  • opisów produktów,
  • opisów kategorii,
  • wpisów blogowych.

Treść, która powstaje na potrzeby sklepów internetowych, zachęca potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Przekazuje to w nienachalny sposób. Content marketing skupia się na dostarczaniu treści, które stanowią odpowiedź na zapytania odbiorców. Dzięki umiejętnemu zastosowaniu w nich słów kluczowych teksty mają realne przełożenie na pozycjonowanie.

Reklama Google Ads



Kolejną formą reklamy w sieci jest Google Ads. W tym przypadku sklepy internetowe mają sporo możliwości. Można wykorzystać Google Ads do promowania:
  • w wyszukiwarce (np. w postaci produktów po wpisaniu ich konkretnej nazwy),
  • na YouTube,
  • w aplikacjach mobilnych,
  • na stronach internetowych w sieci partnerskiej.


Google Ads zwiększa szansę dotarcia do właściwej grupy docelowej. Platforma pozwala na sprecyzowanie fraz kluczowych, po wpisaniu których ma być wyświetlana reklama. To gwarantuje dotarcie do właściwych osób - takich, które mogą być rzeczywiście zainteresowane produktem lub ofertą.

Reklama w Google Ads daje natychmiastowe efekty. Konieczne jest jednak zapoznanie się z platformą i jej możliwościami. Dość łatwo można popełnić błąd, który doprowadzi do przepalania budżetu.
Reklama w mediach społecznościowych
Kiedy mowa o dotarciu do nowych klientów, nie sposób pominąć reklamy w mediach społecznościowych. W pewnym stopniu przypomina ona możliwości Google Ads, jest jednak ograniczona do konkretnego portalu (np. Facebook). Reklama w mediach społecznościowych również jest bardzo precyzyjna. Rozpoczynając kampanię, można wybrać przedział wiekowy, lokalizację oraz zainteresowania osób, do których ma ona dotrzeć.

Reklama w social media może osiągać dla sklepów internetowych różne cele:
  • rozpoznawalność,
  • ruch,
  • zasięg,
  • sprzedaż.


Podsumowanie



Dotarcie do nowych klientów sklepów internetowych można realizować za pośrednictwem reklamy. Skutecznymi jej formami, które przynoszą długotrwałe efekty, są: pozycjonowanie i content marketing. Z kolei reklama Google Ads oraz w mediach społecznościowych dostarcza natychmiastowych wyników. Dobrze jest przygotować odpowiednią strategię promowania sklepu w internecie, aby cieszyć się skutecznością i ograniczać przepalanie budżetu.