Wiadomości
- 26 sierpnia 2021
- wyświetleń: 900
Prowadzisz sklep internetowy? Sprawdź jak możesz dotrzeć do swoich klientów
Materiał partnera:
Ilość klientów sklepów internetowych wpływa na poziom sprzedaży oraz osiągane zyski. Jak zatem sprawić, aby było ich coraz więcej? Jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest pozycjonowanie. Resztę wskazówek znajdziesz w tym artykule!
Dla sklepów internetowych liczba klientów ma kluczowe znaczenie. Dlatego też przedsiębiorcy podejmują próby dotarcia do kolejnych osób zainteresowanych ofertą. W internecie sztuka ta jest łatwiejsza, niż mogłoby się wydawać. Trzeba jednak wiedzieć, które rozwiązania są najbardziej wydajne i umożliwiają dotarcie do właściwej grupy docelowej. Tego dowiesz się z niniejszego artykułu.
Reklama w internecie możliwa jest do realizowania na różne sposoby. Działania te można prowadzić jednocześnie w wielu obszarach. To przekłada się na efektywność, czyli dotarcie do nowych potencjalnych klientów i zachęcenie ich do zakupu produktów lub skorzystania z oferty.
Form reklamy w internecie jest wiele, warto jednak zacząć od tej, która dostarcza długotrwałe efekty. Mowa o pozycjonowaniu sklepów internetowych. Składa się na nie szereg działań, które prowadzą do uzyskiwania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Wybór odpowiednich zabiegów oraz zaplanowanie strategii poprzedza wykonanie czynności kontrolnych. Audyt SEO to skarbnica wiedzy o witrynie. Dzięki niemu można uzyskać informacje na temat tego:
Właściwie poprowadzone pozycjonowanie skupia się na:
Drugim sposobem na zwiększenie ilości klientów sklepów internetowych jest wykorzystanie content marketingu. Opiera się on na tworzeniu ciekawych i angażujących treści. Content marketing można wykorzystać do:
Treść, która powstaje na potrzeby sklepów internetowych, zachęca potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Przekazuje to w nienachalny sposób. Content marketing skupia się na dostarczaniu treści, które stanowią odpowiedź na zapytania odbiorców. Dzięki umiejętnemu zastosowaniu w nich słów kluczowych teksty mają realne przełożenie na pozycjonowanie.
Kolejną formą reklamy w sieci jest Google Ads. W tym przypadku sklepy internetowe mają sporo możliwości. Można wykorzystać Google Ads do promowania:
Google Ads zwiększa szansę dotarcia do właściwej grupy docelowej. Platforma pozwala na sprecyzowanie fraz kluczowych, po wpisaniu których ma być wyświetlana reklama. To gwarantuje dotarcie do właściwych osób - takich, które mogą być rzeczywiście zainteresowane produktem lub ofertą.
Reklama w Google Ads daje natychmiastowe efekty. Konieczne jest jednak zapoznanie się z platformą i jej możliwościami. Dość łatwo można popełnić błąd, który doprowadzi do przepalania budżetu.
Reklama w mediach społecznościowych
Kiedy mowa o dotarciu do nowych klientów, nie sposób pominąć reklamy w mediach społecznościowych. W pewnym stopniu przypomina ona możliwości Google Ads, jest jednak ograniczona do konkretnego portalu (np. Facebook). Reklama w mediach społecznościowych również jest bardzo precyzyjna. Rozpoczynając kampanię, można wybrać przedział wiekowy, lokalizację oraz zainteresowania osób, do których ma ona dotrzeć.
Reklama w social media może osiągać dla sklepów internetowych różne cele:
Dotarcie do nowych klientów sklepów internetowych można realizować za pośrednictwem reklamy. Skutecznymi jej formami, które przynoszą długotrwałe efekty, są: pozycjonowanie i content marketing. Z kolei reklama Google Ads oraz w mediach społecznościowych dostarcza natychmiastowych wyników. Dobrze jest przygotować odpowiednią strategię promowania sklepu w internecie, aby cieszyć się skutecznością i ograniczać przepalanie budżetu.
Jak dotrzeć do nowych klientów sklepu internetowego?
Reklama w internecie możliwa jest do realizowania na różne sposoby. Działania te można prowadzić jednocześnie w wielu obszarach. To przekłada się na efektywność, czyli dotarcie do nowych potencjalnych klientów i zachęcenie ich do zakupu produktów lub skorzystania z oferty.
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Form reklamy w internecie jest wiele, warto jednak zacząć od tej, która dostarcza długotrwałe efekty. Mowa o pozycjonowaniu sklepów internetowych. Składa się na nie szereg działań, które prowadzą do uzyskiwania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Wybór odpowiednich zabiegów oraz zaplanowanie strategii poprzedza wykonanie czynności kontrolnych. Audyt SEO to skarbnica wiedzy o witrynie. Dzięki niemu można uzyskać informacje na temat tego:
- jaki jest aktualny stan witryny,
- na jakie frazy kluczowe prowadzone było pozycjonowanie,
- jaka jest struktura linków,
- jak zbudowane są tytuły i opisy.
Właściwie poprowadzone pozycjonowanie skupia się na:
- doborze słów kluczowych
- optymalizacji sklepu,
- stworzeniu struktury linków,
- link buildingu,
- responsywności,
- modyfikacji treści, tytułów i opisów.
Content marketing
Drugim sposobem na zwiększenie ilości klientów sklepów internetowych jest wykorzystanie content marketingu. Opiera się on na tworzeniu ciekawych i angażujących treści. Content marketing można wykorzystać do:
- opisów produktów,
- opisów kategorii,
- wpisów blogowych.
Treść, która powstaje na potrzeby sklepów internetowych, zachęca potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Przekazuje to w nienachalny sposób. Content marketing skupia się na dostarczaniu treści, które stanowią odpowiedź na zapytania odbiorców. Dzięki umiejętnemu zastosowaniu w nich słów kluczowych teksty mają realne przełożenie na pozycjonowanie.
Reklama Google Ads
Kolejną formą reklamy w sieci jest Google Ads. W tym przypadku sklepy internetowe mają sporo możliwości. Można wykorzystać Google Ads do promowania:
- w wyszukiwarce (np. w postaci produktów po wpisaniu ich konkretnej nazwy),
- na YouTube,
- w aplikacjach mobilnych,
- na stronach internetowych w sieci partnerskiej.
Google Ads zwiększa szansę dotarcia do właściwej grupy docelowej. Platforma pozwala na sprecyzowanie fraz kluczowych, po wpisaniu których ma być wyświetlana reklama. To gwarantuje dotarcie do właściwych osób - takich, które mogą być rzeczywiście zainteresowane produktem lub ofertą.
Reklama w Google Ads daje natychmiastowe efekty. Konieczne jest jednak zapoznanie się z platformą i jej możliwościami. Dość łatwo można popełnić błąd, który doprowadzi do przepalania budżetu.
Reklama w mediach społecznościowych
Kiedy mowa o dotarciu do nowych klientów, nie sposób pominąć reklamy w mediach społecznościowych. W pewnym stopniu przypomina ona możliwości Google Ads, jest jednak ograniczona do konkretnego portalu (np. Facebook). Reklama w mediach społecznościowych również jest bardzo precyzyjna. Rozpoczynając kampanię, można wybrać przedział wiekowy, lokalizację oraz zainteresowania osób, do których ma ona dotrzeć.
Reklama w social media może osiągać dla sklepów internetowych różne cele:
- rozpoznawalność,
- ruch,
- zasięg,
- sprzedaż.
Podsumowanie
Dotarcie do nowych klientów sklepów internetowych można realizować za pośrednictwem reklamy. Skutecznymi jej formami, które przynoszą długotrwałe efekty, są: pozycjonowanie i content marketing. Z kolei reklama Google Ads oraz w mediach społecznościowych dostarcza natychmiastowych wyników. Dobrze jest przygotować odpowiednią strategię promowania sklepu w internecie, aby cieszyć się skutecznością i ograniczać przepalanie budżetu.