pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 28 maja 2021
  • wyświetleń: 1431

Copywriting - czym jest i jak wybrać najlepszego copywritera?

Materiał partnera:

Skuteczność marketingu budują słowa i historie. Nie tylko zachęcają do skorzystania z oferty, ale również zwiększają rozpoznawalność marki i tworzą profesjonalny wizerunek. Dziedziną, która zajmuje się kreowaniem atrakcyjnych treści, jest content marketing oraz w przypadku treści pisanych - copywriting. Sprawdź, na czym dokładnie polega copywriting i dlaczego ma on tak duże znaczenie!

Czym jest copywriting?



Copywriting to pisanie tekstów marketingowych, których celem jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia pożądanego działania, na przykład dokonania zakupu w sklepie. Osobę, która zajmuje się copywritingiem, nazywa się copywriterem. Treści, które przygotowuje copywriter, określane są również jako content.

Copywriter może przygotować treści jak:
  • scenariusze spotów,
  • artykuły sponsorowane,
  • teksty na strony internetowe,
  • opisy produktów,
  • wpisy na blogi,
  • teksty do social media,
  • teksty do newsletterów.


Dzisiaj copywriting najczęściej koncentruje się na tworzeniu treści na potrzeby internetu - na strony firmowe, blogi, do sklepów online. To tzw. SEO copywriting, który wspiera optymalizację i pozycjonowanie stron internetowych. Unikatowy tekst nasycony słowami kluczowymi, uzupełniony hierarchicznymi nagłówkami, a ponadto ciekawy i przydatny dla czytelnika - to efekt profesjonalnego SEO copywritingu, z którym można prowadzić skuteczny marketing online.

Co cechuje dobrego copywritera?



Nie każda osoba pisząca teksty jest dobrym copywriterem. Aby stworzyć atrakcyjną dla czytelnika treść, potrzeba szerokiej wiedzy językowej, lekkiego pióra, ale też zdolności organizacyjnych i komunikacyjnych.

Dobry copywriter:


  • tworzy teksty ciekawe i poprawne językowo,
  • jest kreatywną osobą z mnóstwem pomysłów w głowie,
  • ciągle poszukuje nowych inspiracji,
  • potrafi dopasować styl tekstu do grupy docelowej,
  • posługuje się językiem korzyści,
  • wie, jak wyszukiwać i selekcjonować informacje,
  • ma wiedzę na temat SEO,
  • jest sumienny i terminowy.


Profesjonalny copywriter wie, jak zachęcić do bliższego zapoznania się z produktem i do skorzystania z oferty. Jego teksty są przyjazne w odbiorze, rzetelne, a przy tym spełniają wymogi SEO. Jednocześnie wpisują się w opracowaną przez reklamodawcę strategię marketingową, aby dzięki temu pomóc mu w dotarciu do jak najszerszego grona klientów i zwiększeniu sprzedaży.

Siła storytellingu - ważna umiejętność copywritera. Jak ją wykorzystać?
Jedną z bardzo istotnych umiejętności dobrego copywritera jest storytelling, czyli tworzenie intrygujących i wciągających opowieści, które odwołują się do emocji odbiorcy. Storytelling, który określany jest również jako marketing narracyjny, pełni bardzo ważną funkcję w promocji marek i produktów. Wyróżnia się swoją formą, dlatego zapada w pamięć na dłużej niż zwykłe reklamy. Co ważne, w storytellingu na plan pierwszy wysuwa się nie sprzedaż, ale historia. To ona staje się sposobem tworzenia więzi z odbiorcą, dzięki czemu storytelling jest tak skuteczny.

Stosując marketing narracyjny, copywriter może przygotować treści, które będą ekscytowały, bawiły, wzruszały, ale również konfrontowały, czyli angażowały pełną paletę emocji. Niezależnie od tego, czy będzie to scenariusz spotu reklamowego, opis produktu czy wpis na firmowym blogu, marketing narracyjny pozwoli na dotarcie do odbiorców w niebanalny sposób i stworzenie z nimi długofalowej więzi.

Dlaczego warto zainwestować w copywriting?



Dzisiaj, w dobie coraz większej konkurencji, profesjonalny copywriting ma bardzo duże znaczenie. Dzięki niemu firma może budować swoją markę, zwiększyć rozpoznawalność i przyciągać klientów jeszcze skuteczniej. Doświadczony copywriter stworzy treści, które odpowiadają na potrzeby klientów, przekazują kluczowe informacje, angażują i zachęcają do podjęcia decyzji zakupowej. Równocześnie dostarczony przez niego content to większa liczba wyświetleń strony internetowej poprzez SEO. Wartościowa treść jest zatem niezbędna, by zaistnieć w internecie. Dzięki pomocy profesjonalnego copywritera dążenie do sukcesu staje się jeszcze łatwiejsze!


Komu zlecić usługi copywriterskie?



Poszukując zleceniobiorcy na usługi copywriterskie, warto wybrać Warszawską Grupę Mediową, dla której copywriting i szerzej pojęty content marketing nie ma żadnych tajemnic. Bez względu czy potrzebujesz artykułów eksperckich, blogowych, zapleczowych czy opisów produktów i tekstów na stronę www, Warszawska Grupa Mediowa zapewni osiągnięcie celu poprzez angażujące treści!

Więcej: https://warszawskagm.pl/