pless.pl

Wiadomości

  • 17 maja 2021
  • wyświetleń: 1034

Pozycjonowanie stron - dlaczego warto?

Materiał partnera:

Dowiedz się, dlaczego warto się pozycjonować i ile to kosztuje, a także jakie czynniki ryzyka może nieść za sobą nieprawidłowo przeprowadzona strategia marketingowa tego typu.

Pozycjonowanie stron - dlaczego warto?


Pozycjonowanie stron www to klucz do uzyskania większej publiki, "ruchu" na stronie i konwersji



Pozycjonowanie jest pewnym mechanizmem działania stron internetowych, które opiera się w głównej mierze na funkcjonowaniu algorytmów wyszukiwania. Kiedy przeglądamy internet i wpisujemy frazę, niech to będzie dla przykładu "tani smartfon", wyświetlają nam się wyniki z nią związane. I to zarówno sklepów, które posiadają w swojej ofercie smartfony, jak i np. blogów technologicznych, których działalność skupia się na recenzowaniu i polecaniu tego typu urządzeń.

Wartość dodana, która płynie z pozycjonowania jest dosyć oczywista. Jeśli dana osoba szuka produktu lub usługi (lub informacji), którą mamy na swojej stronie, klikać będzie w kilka pierwszych opcji w wyszukiwarce, rzadko kiedy poświęcając dużo czasu na dotarcie do ofert z głębin internetu. Nie mówiąc o tym, że źle wypozycjonowane strony nie budzą tak dużego zaufania.

Jeśli więc chcemy, żeby nasze treści lub oferta docierały do coraz szerszej liczby osób, konieczne jest postawienie na profesjonalne, dobrze przeprowadzone i skuteczne pozycjonowanie stron www.

Jakie ryzyko niesie ze sobą pozycjonowanie stron



Pozycjonowanie stron jest jedną z tych taktyk marketingowych, które nie muszą przełożyć się na poprawę skuteczności marketingu naszej firmy. Jest tu pewien czynnik ryzyka, związany z losowymi zmiennymi.

Jeśli uda się je zredukować - np. skutecznie wybadać czego poszukują konsumenci, jakie treści ich interesują, a także jak przełożyć tę wiedzę na sukces promocyjny, pozycjonowanie przyniesie pożądany skutek. Do tego wymagane jest jednak to, by zajmowali się nim eksperci, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie.

Jak w praktyce wygląda pozycjonowanie stron internetowych?



Pozycjonowanie to proces, który angażować może sporo zasobów. Wymagać może on wdrożenia bloga eksperckiego na stronie firmowej (to bardzo popularna i skuteczna taktyka), albo wspierania naszej głównej strony tekstami na stronach zapleczowych. W zasadzie to eksperci od SEO i content marketingu decydują, która strategia najbardziej sprawdzi się w naszym przypadku.

Przykładowo, jeśli postawimy na współpracę ze skuteczną marką budującą pozycjonowanie stron, np. widoczni.com, możemy liczyć na odrębne działania dla inicjatyw o szerokim zasięgu (np. ogólnokrajowe) lub lokalnych (skupione na dostarczaniu usług w konkretnej lokalizacji), czy specjalne strategie promowania e-commerce.

Jeśli widzimy, że nasza strona nie generuje dużej konwersji, pomimo umiarkowanego poziomu ruchu, eksperci z firmy widoczni.com mogą dokonać audytu SEO. Współpraca z takim partnerem daje także możliwość sprawdzenia, dlaczego nasza strona zniknęła z Google (np. został na nią nałożony filtr), bądź kontroli, czy aktualne taktyki pozycjonowania faktycznie są skuteczne.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?



Pozycjonowanie stron internetowych generuje sporo wartości dodanej, jednak musimy pamiętać także przede wszystkim o tym, by ta wartość tworzyła faktyczny zysk. Generalnie jednak na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie stron, nie ma jednej odpowiedzi. Wynika to z rozmaitości zabiegów i taktyk marketingowych, a także dużej liczby firm, które realizują tego typu usługi - cennik jest bardzo zróżnicowany. Każda strona ma własne potrzeby, więc by poznać koszt jej pozycjonowania, należy skontaktować się z przedsiębiorstwem realizującym pozycjonowanie stron.