Wiadomości

  • 27 marca 2021
  • wyświetleń: 2210

Skuteczne filmy reklamowe - czym się wyróżniają?

Materiał partnera:

Filmy reklamowe można podzielić na dwa podstawowe rodzaje, czyli na te, które są skuteczne i na te, które się wycisza, przełącza albo próbuje zapomnieć o nich jak najszybciej. Skuteczne to więc te, które przykuwają uwagę, które odbiorca chce obejrzeć do końca, a nieraz nawet kilkukrotnie, a nawet podzielić nimi w mediach społecznościowych. W czym tkwi sekret filmów marketingowych, które właśnie w ten sposób oddziałują na widza?

Skuteczne filmy reklamowe - czym się wyróżniają?


Filmy reklamowe dobrze zrobione



Skuteczne filmy reklamowe, to filmy, które są dobrze wykonane. Co to znaczy - przede wszystkim to, że ktoś je dobrze zmontował z poszczególnych ujęć, ponieważ filmy te rejestruje się bardzo podobnie, jak wszelkie inne nagrania video.

Dobry montaż to pewność, że film nie będzie "przynudzał", a zamiast tego zaciekawi swoim przekazem. Właściwy montaż to też dobre ujęcia, czyli właściwy kadr ze zbliżeniem w danym momencie, kiedy jest to zrozumiałe. Podczas montażu nierzadko dodaje się efekty specjalne, by film był też nieco zaskakujący. Jednak najlepiej zachować umiar w takich dodatkach, gdyż ich nadmiar sprawia, że video reklamowe staje się męczące.

Zanim jednak przystąpi się do montażu, musi być sam pomysł na to, jak taki film zrobić. Dobry plan to podstawa, a więc najpierw przydaje się kreatywny scenariusz, w którym nie będą przewijać się sztampowe rozwiązania, dialogi, czy sceny, które są już wszystkim znane aż za bardzo. Im bardziej ma się oryginalne podejście do takiego projektu, tym lepiej. Istnieje wtedy większa szansa, że film reklamowy "chwyci".

nowoczesne-spoty-reklamowe


Video marketingowe dopasowane do odbiorcy



Nawet najlepiej zrobione video marketingowe nie odniesie "sukcesu", jeśli nie będzie skierowane do określonej grupy odbiorców. Wystarczy wyobrazić sobie film reklamowy, którzy przedstawia sztuczną szczękę i oglądają go dzieci w wieku szkolnym. Nawet najbardziej interesujące video tego typu nie sprawi, że dzieciaki będą nim zachwycone.

Dlatego też zanim podejdzie się w ogóle do planowania i pisania scenariusza, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, kto będzie głównym odbiorcą filmu marketingowego. Niekiedy określenie widza w znaczny sposób pomaga wykreować idealne środowisko, w jakim osadzi się produkt w takim video.

Filmy reklamowe nie mogą być sztuczne i zbyt poważne



By był sens kręcenia filmów reklamowych, warto pamiętać o tym, że powinny dotrzeć swoim przekazem do odbiorcy. Co to znaczy - to znaczy, że produkt nie może być osadzony w scenerii, która nie ma swojego odbicia w realnych potrzebach konsumenta. Jeśli tak się stanie, widz prawdopodobnie zapamięta nagranie, a nawet mu się spodoba. Jednak nie zainteresuje się bliżej ofertą marki, którą się promuje w tym video.

Kolejną ważną kwestią jest sposób przekazywania treści - jeśli film będzie zbyt poważny, może być odebrany za nudny albo taki, w którym marka nie ma do siebie dystansu. Zbyt duża powaga odbierana jest zwykle in minus. Zwykle świadczy o tym, że firma nie idzie z duchem czasu, a obecnie luźny styl jest preferowany. Wystarczy tylko zwrócić uwagę na to, jak dużym powodzeniem cieszą się media społecznościowe, gdzie dobre filmy reklamowe nie są rzadkością.

Sprawdź Spoty Reklamowe realizowane przez studio Krótkie Formy