Wiadomości
- 16 marca 2021
- wyświetleń: 1698
Czy druk katalogów ma jeszcze jakiś sens?
Materiał partnera:
Dzisiaj oglądamy rzeczy w Internecie i tam je kupujemy - mamy dostęp do setek tysięcy usług i produktów na wyciągnięcie ręki. Wydawać by się mogło, że jakiekolwiek fizyczne przedstawienia oferty będą odchodzić w cień. Tymczasem katalogi w dalszym ciągu mogą spełniać określone zadanie i być pożądaną formą przekazywania informacji. Jak do tego doszło?
Warto zadać sobie pytanie o to, kiedy ostatnio przeglądaliśmy jakiś katalog w formie papierowej. Kiedy ostatni raz mieliśmy go w rękach? Czy kiedyś bywało to częstszym zjawiskiem? I z czym w ogóle kojarzy się nam katalog? Z gazetką z cienkiego papieru, w której możemy zobaczyć, jakie promocje są w sieciowym sklepie? A może z wykonanym z grubszego papieru przedmiotem, który przypomina nieco cieńszą książkę w miękkiej okładce? Czy katalog jest po prostu broszurką z listą produktów, która w starciu z wirtualnym przedstawieniem oferty na stronie sklepu internetowego, od razu przegrywa? Absolutnie nie:
- Katalog to przenośna witryna wystawowa, która pokazuje potencjalnym Klientom, co mogą kupić, często z uwzględnieniem proponowanych aranżacji produktów czy usług w określonych kontekstach.
- To też namacalne przedstawienie oferty, które wywołuje zdecydowanie bardziej wiążące poczucie, niż choćby przeglądanie tych samych produktów w Internecie.
- Obcowanie z katalogiem to przyjemne uczucie, zwłaszcza że popularne stały się wykonane z papieru wysokiej jakości, ekskluzywne wyroby tego rodzaju, które mogą być choćby dodatkiem do produktu, w którym opisana jest jego historia czy wszelkie sposoby użycia.
To również świetny sposób na rozreklamowanie swojej działalności na różnego rodzaju eventach.
To, w jaki sposób realizowany jest druk katalogów, również pokazuje ewolucję tego medium. To nie tylko wysokiej jakości technika cyfrowa, ale również druk offsetowy, a do tego szereg usług introligatorskich, do których zaliczamy takie usługi jak zdobienie okładek, lakierowanie, foliowanie w celu zabezpieczenia papieru i inne zabiegi mające na celu nadać całości indywidualny charakter.
Druk katalogów w różnych wymiarach
Wraz ze zmianą formuły zastosowania, zmieniły się potrzeby w kwestii rozmiarów samych katalogów. Dzisiaj może to być standardowe A4, ale również inne rozmiary od A6 do B5 i pośrednie, niestandardowe. Wszystko zależy od pomysłu klienta. Może ma być to katalog prezentujący dostępne wzory w studio tatuażu? Może ma być katalogiem przedstawiającym charakterystykę ekskluzywnego produktu, jego historię i fantastyczne zdjęcia? Ciekawe przedstawienie dostępnych produktów czy nowej kolekcji na 300 stron? Czemu nie. Przeglądanie katalogu jest o wiele wygodniejsze niż przeklikiwanie się przez produkty w sklepie internetowym, nawet jeśli mamy błyskawiczne łącze, to otwarcie 100 zakładek jest dosyć ryzykowne, a na pewno nieczytelne - z katalogiem nie ma tego problemu.
Profesjonalna drukarnia - katalogi drukowane dla małych i dużych Klientów
Drukarnia KiD realizuje zamówienia różnego rodzaju dla osób prywatnych i firm z całego kraju. Wydruki wysyłane są kurierem na terenie Polski, jak również na adresy europejskie. Drukarnia KiD realizuje również korespondencję masową, także pojedynczy wydruk jest w stanie wysłać za pomocą kuriera DPD bądź poczty. Jeśli zastanawiamy się, gdzie wydrukować dokumenty, katalogi, broszury czy wizytówki, warto zapoznać się z ofertą tej firmy.