pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 11 lutego 2021
  • wyświetleń: 776

Ćwiczenia odchudzające

Materiał partnera:

Wszystkie ćwiczenia na odchudzanie zawsze opierają swoje działanie na jednej podstawowej zasadzie. Jeżeli z ich pomocą naprawdę chcesz schudnąć, musisz zadbać o to, by przepalać więcej kalorii (energii) niżeli przyjmujesz pod postacią pożywienia. Brzmi łatwo i przyjemnie, ale w praktyce nie jest wcale takie proste do osiągnięcia. Twoje ciało będzie bowiem opierać się przed pozbyciem się zapasów energetycznych. Musisz nauczyć się z nim współgrać, aby to ono chciało sięgać do tkanki tłuszczowej i to z niej nauczyło się korzystać.

Najlepiej by było, gdybyś od razu przeszła do działania. Nie zastanawiaj się zbyt długo nad tym, jaki typ treningu będzie dla ciebie idealny. Aż tak dużego znaczenia to nie ma. Nie istnieje bowiem jeden idealny rodzaj aktywności fizycznej, który każdemu pozwoliłby na przepalenie kilkuset czy kilku tysięcy kalorii. Jeżeli natomiast chcesz, by tym razem twoja przygoda ze sportem potrwała dłużej niżeli przez miesiąc czy dwa, powinnaś poświęcić więcej czasu na zapoznanie się z różnymi odmianami treningów i wypróbowaniu ich na sobie. W pierwszym tygodniu postaw na klasyczny fitness. Wykonaj standardowy trening na odchudzanie wraz z jedną polskich instruktorek fitness. W drugim tygodniu możesz zapisać się na zajęcia zumby, a w jeszcze następnym wrócić do pływania lub wraz z koleżanką udać się na siłownię, by podźwigać większe ciężary. Przestań się ograniczać. Aktywności nie wybierasz zresztą do końca życia. W każdej chwili będziesz mogła ją zmienić, jeżeli przestanie ci się ona podobać. Możesz też jednocześnie zajmować się różnymi dyscyplinami, aby każdy dzień treningowy był inny i aby nigdy nie dopadła cię nuda.

Jeżeli uznasz, że to siłowy trening na odchudzanie jest dla ciebie najlepszy, spróbuj złożyć go przede wszystkim ze ćwiczeń wielostawowych. Są one szczególnie dobre dla osób niemających zbyt wiele czasu na długie przesiadywanie na siłowni. Zamiast oddzielnie trenować każdą partię ciała i poświęcać na to dwie godziny, postaw na takie ćwiczenia, które same w sobie zmobilizują dosłownie wszystkie mięśnie do pracy. Doskonałym tego przykładem są przysiady. Mimo iż dawniej uchodziły one za najlepsze ćwiczenie na mięśnie pośladkowe, jeszcze lepiej wpływają one na mięśnie ud i łydek, a przy tym wzmacniają też brzuch oraz ramiona, jeżeli decydujesz się ułożyć na nich sztangę. Taki trening siłowy składający się z ćwiczeń wielostawowych wspaniale ukształtuje twoją sylwetkę. Pamiętaj tylko, by wykonać go przynajmniej dwa razy w tygodniu. Wtedy ćwiczenia na odchudzanie będą najbardziej efektywne.