pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 1 lutego 2021
  • wyświetleń: 755

Dlaczego warto dbać o kondycję fizyczną?

Materiał partnera:

Zdrowy styl życia, to zdrowa i zbilansowana dieta, a także aktywność fizyczna. Taka recepta na życie jest dedykowana dla każdego. Niemniej jednak wiele osób nadal nie zdaje sobie sprawy z licznych korzyści, wynikających z wykonywania ćwiczeń fizycznych, uprawiania sportu lub innego rodzaju treningu ciała. Na ogół jak nie mamy problemów zdrowotnych lub z wagą ciała, to większość nas o treningu nie myśli albo nie chce, bo jest zmęczona po pracy, bo ma jeszcze inne obowiązki, a przecież ja i tak się dużo ruszam. Wymówek jest wiele, aby nie zaczynać i zawracać sobie głowy. Niemniej jednak aktywność fizyczna jest ważna niezależnie od twojego wyglądu, wagi ciała, kondycji, stanu zdrowia i wieku. Oto pięć powodów, dla których warto uprawiać sport.

Dlaczego warto dbać o kondycję fizyczną?


Spalanie nadmiaru tłuszczu i kontrola wagi ciała



Regularne ćwiczenie i uprawianie sportu pomaga zlikwidować nadmiar tkanki tłuszczowej. Co sprawia, że utrzymujemy prawidłową wagę ciała. Nadwaga zaś powoduje różne komplikacje zdrowotne, takie jak problemy z krążeniem, sercem, wynikające z odkładania się cholesterolu w żyłach. Otyłość może prowadzić do udaru mózgu i zawału serca.

Idealna figura



Ćwiczenia fitness poprawiają twoją sylwetkę, modelując te części ciała, które najbardziej są wydatne przez tkankę tłuszczową. Dzięki regularnej aktywności fizycznej spalasz tkankę tłuszczową i rzeźbisz ciało. Przez co nie masz problemu z doborem odpowiednich ubrań, bo praktycznie wszystko na ciebie pasuje i dobrze leży. Panie z wymodelowaną sylwetką, mogą bez skrupułów pokazać swoje ciało w bikini na plaży.

Trening poprawia nastrój



Badania dowiodły, że ćwiczenia działają niczym czekolada, a mianowicie pobudzają wydzielanie się endorfin- hormonów szczęścia. Z tym że czekolada wpływa negatywnie na naszą wagę ciała i ta przyjemność trwa dość krótko. Inaczej to się ma z treningiem. Aktywność fizyczna skutecznie zmniejsza depresję, stres i lęk. W trakcie treningu następują zmiany w mózgu, które regulują stres i niepokój. Zwiększają wrażliwość tego organu na serotoninę i noradrenalinę, które łagodzą stany depresyjne. Dlatego na ogół po intensywnym treningu jesteś w dobrym nastroju, odstresowana i nie czujesz bólu mięśni.

Zdrowie kości i mięśnie



Regularna aktywność fizyczna ma istotną rolę w budowie i utrzymaniu zdrowych mięśni oraz kości. Trening siłowy stymuluje mięśnie, przy odpowiedniej diecie białkowej. Pomaga uwolnić hormony, które wspomagają mięśnie w procesie wchłaniania aminokwasów. Podczas aktywności fizycznej w naszych torebkach stawowych wytwarza się więcej mazi stawowej i kolagenu, co chroni nasz układ kostny przed kontuzjami i problemami stawowymi w starszym wieku. Ćwiczenia zwiększają gęstość kości i chronią przed osteoporozą.

Zdrowy umysł, lepsza pamięć i koncentracja



Regularna aktywność fizyczna poprawia funkcje naszego mózgu, koncentrację, myślenie i pamięć. Podczas treningu krew lepiej krąży i poprawia dokrwienie i dotlenienie naszego mózgu. Przy okazji stymulowana jest produkcja hormonów, które odpowiadają za przyrost komórek mózgowych. Badania stwierdziły, że regularne uprawianie sportu, chroni przed chorobami wieku starczego, takimi jak Alzheimer, czy Parkinson.

Artykuł powstał dzięki wsparciu portalu fitness FitRepublic.pl.