pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 19 stycznia 2021
  • wyświetleń: 448

Zwiększ swoją moc dzięki kreatynie!

Materiał partnera:

Marzenia o super sile można urzeczywistnić poprzez ćwiczenia, dietę i suplementację. Składnikiem, który naturalnie występuje w mięśniach i dodaje mocy, jest kreatyna.

Zwiększ swoją moc dzięki kreatynie!


Kreatynę (kwas betametyloguanidynooctowy) odkryto w 1832 roku. Jest elementem ścięgien oraz mięśni i wpływa na ich działanie. Składa się z trzech aminokwasów: glicyny, argininy i metioniny i jej budowa przypomina strukturę białka. Warto dodać, że 98% kreatyny znajduje się w mięśniach, a pozostałe 2% występuje w wątrobie, mózgu, nerkach, a także w jądrach. Jak kreatyna działa na organizm?

Działanie kreatyny



Kreatyna wpływa na zdolność regeneracji włókien mięśniowych oraz gojenie się ran, co potwierdzają liczne badania. Jest istotnym składnikiem, który pomaga w walce z utlenianiem tkanek i stresem oksydacyjnym. Wynika z tego, że potrzebują ją wszyscy ludzie, a w szczególności osoby aktywne fizycznie. Duże znaczenie przypisują jej zawodowi sportowcy, którzy nastawieni są na zwiększony wysiłek fizyczny. Intensywność zajęć i rywalizacja na wysokim poziomie wymaga maksymalnego zaangażowania.

Kreatyna pomaga w regeneracji mięśni, a dzięki temu są one gotowe do kolejnych wyzwań. Pokazuje to, że jest to bardzo ważny element w życiu każdego sportowca, ale nie tylko. Po męczącym treningu możemy wspomóc się dawką kreatyny, która dodatkowo sprzyja budowaniu masy mięśniowej. Jednak najważniejszą zaletą kwasu betametyloguanidynooctowego jest działanie anaboliczne poprzez syntezę białek mięśniowych, co przyczynia się do zwiększenia beztłuszczowej masy ciała. Więcej informacji na ten temat znaleźć można na https://www.bodypak.pl/pl/3-kreatyny.

Kiedy stosować?



Wiele mitów na temat stosowania kreatyny może wprowadzić spore zamieszanie, co do tego, kiedy stosować suplementację. Badania nad kwasem pozwoliły na określenie optymalnej pory przyjmowania kreatyny. Uważa się, że najlepiej podawać ją po treningu. Nie zaleca stosowania się przed wysiłkiem fizycznym ze względu na potencjalną skłonność do upośledzenia działania cukrów. Wydaje się rozsądne zażycie po treningu, a najlepiej wraz z posiłkiem w optymalnej dawce. Oznacza to, że jest ona dostosowana do wagi i płci konkretnej osoby.

Jak stosować?



Na rynku dostępne są warianty w proszku lub w tabletkach. Początkujący adepci sportu lub osoby, które chcą zwiększyć swoje osiągnięcia, mogą poprosić o pomoc trenera personalnego lub dietetyka. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby kreatynę stosować codziennie. Wśród środowiska sportowego uważa się, że nie ma konieczności robienia specjalnych cyklów, czy faz nasycenia. Systematyczne podawanie tego składnika do organizmu przełoży się na pożądane efekty. Warto również obserwować jak zachowuje się nasze ciało i czy widzimy rezultaty suplementacji.

Kreatyna naturalnie występuje w organizmie, a suplementacja ma na celu uzupełnienie jej niedoborów. Ponadto kwas przyczynia się do budowy beztłuszczowej masy mięśniowej i pomaga w regeneracji. Produkt zaleca się osobom aktywnym fizycznie, ale także wszystkim tym, którzy potrzebują regeneracji po wysiłku np. w przypadku pracy fizycznej.