Wiadomości
- 10 września 2020
- wyświetleń: 1678
Dlaczego sklepy internetowe powinny inwestować w pozycjonowanie stron? Wyjaśniamy!
Materiał partnera:
Inwestycja w pozycjonowanie i optymalizację strony firmowej jest dzisiaj coraz bardziej popularna. Nic dziwnego - wielu przedsiębiorców przekonało się już, że przemyślane działania SEO prowadzą do sprawnej i efektywnej realizacji celów biznesowych. Czy jednak można pozycjonować stronę bez wsparcia profesjonalistów? Dzisiejszy rynek jest na tyle bezwzględny, że warto jednak poprosić o pomoc, by móc spać spokojnie. Zobacz, jakie korzyści przyniesie Ci taka decyzja.
Zwiększ swą widoczność w sieci. Połącz pozycjonowanie z Google Ads
Możesz być jeszcze lepiej widoczny w internecie. Wszystko zależy od tego, jak dużo pracy i czasu poświęcisz na wypromowanie witryny w wynikach wyszukiwania, a także jak obszerny budżet na to przeznaczysz. Dobrze jest mieć świadomość, że dzisiejszy Klient jest przesycony przekazami reklamowymi. Próbuje więc znaleźć coś, co go zainteresuje, co wyróżni się spośród setek innych, identycznych w jego rozumieniu reklam. Dołóż zatem wszelkich starań, żeby odszukał właśnie Ciebie - temu służy pozycjonowanie. W rezultacie budujesz silną markę, której niestraszni są rywale, gdyż codziennie zyskuje ona nowych, zadowolonych Klientów. I mimo że sukces nie jest wynikiem jednego dnia pracy, a same działania SEO to proces długofalowy, to warto poczekać nieco dłużej, żeby cieszyć się stabilnym wzrostem pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli wiesz, jakich słów kluczowych używać, zwiększają się Twoje szanse na zdobycie wysokich miejsc w rankingu Google. Doskonałym ruchem jest też wsparcie pozycjonowania inwestycją w Google Ads. Płatne reklamy sprawiają, że szybciej zapadniesz w pamięć użytkownikowi.
W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO - Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, pozycjonowanie wymaga czasu. Google jest najpopularniejszą na świecie wyszukiwarką, z której codziennie korzystają miliony ludzi i firm. Nietrudno się więc domyślić, że zdobycie pierwszego miejsca nie zajmuje jednego dnia, tygodnia czy miesiąca. Oczywiście ostateczne wyniki zależą od branży, witryny i rozmiarów konkurencji, ale lepiej uzbroić się w cierpliwość. Nagrodą będą wymierne rezultaty, które zobaczysz na swoim firmowym koncie . A jeśli połączysz SEO z szeregiem innych działań marketingowych, zyskasz szeroką rozpoznawalność w sieci.
Sprawdź, jak przyciągnąć Klientów do swojego sklepu internetowego
Na samym początku dowiedz się, czego oczekuje Twój potencjalny kontrahent. Sprawdź, jak wygląda proces podejmowania przez niego decyzji zakupowych - dobrym narzędziem do osiągnięcia tego celu okaże się dogłębna analiza historii odwiedzin strony. Dzięki temu przekonasz się, kto do Ciebie przychodzi, czego szuka i co kupuje. Odpowiedź na te pytania wskaże Ci kierunek, w jakim warto dalej rozwijać biznes. Eksperci z agencji SEO korzystają z profesjonalnych narzędzi, takich jak Google Analytics: Na podstawie uzyskanych danych wiedzą, jak wyglądała ścieżka zakupowa Klienta i są świadomi, jakie zmiany można wprowadzić w witrynie firmowej, żeby przyciągała ona jeszcze więcej użytkowników. W następnej kolejności dobrze jest zatem przyjrzeć się samemu sklepowi. Jeśli nie będzie on atrakcyjny dla odbiorcy, to zapewne szybko opuści witrynę, nie dokonując zakupu. Zadbaj o to, żeby Klient znalazł produkt, którego szuka, wraz ze szczegółowym opisem, dobrą fotografią i oceną innych internautów, a wzrośnie szansa, że wykona on konwertujący ruch. Niezbędne okaże się też cykliczne przeprowadzanie audytu SEO, który pokaże Ci nie tylko aktualne pozycje w Google i ruch na stronie, ale też sprawdzi układ strony oraz jej zawartość. Przejrzysta, przyjazna dla użytkownika i robotów wyszukiwarki strona powędruje w górę rankingu. Jak widać, każdy przedsiębiorca powinien inwestować w działania SEO, gdyż tylko dzięki temu może pozyskać Klientów dla swojej firmy. Tylko gdy strona będzie widoczna dla odbiorców, skorzystają oni z jej oferty.