pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 26 sierpnia 2020
  • wyświetleń: 1941

Marketing usług turystycznych, czyli jak reklamować hotel

Materiał partnera:

Terminarz rezerwacji wypełniony po brzegi - to marzenie każdego właściciela obiektu turystycznego! Aby się ziściło, goście o istnieniu obiektu muszą się najpierw dowiedzieć. Skuteczna kampania marketingowa to podstawa, bez której wypromowanie hotelu i zbudowanie marki nie są możliwe.

Jak reklamować hotel, pensjonat czy gospodarstwo agroturystyczne?



Reklamy tradycyjne - ogłoszenia w prasie, ulotki, plakaty mają najmniejszą skuteczność. Badania wykazują, że ok. 74% klientów obiektów turystycznych wiedzę o nich zaczerpnęło z Internetu. Wiedzę to właściwie mało powiedziane - online nie tylko wyszukujemy informacji, ale czytamy opinie, sprawdzamy, oceniamy, porównujemy. Tu także najczęściej dokonujemy rezerwacji.

Reklama drukowana może być częścią strategii - ciekawy artykuł sponsorowany to dobry pomysł na dotarcie do tradycjonalistów, a kolorowe ulotki i wizytówki wykładane w recepcji mają szansę spełnić swoje zadanie pod warunkiem, że zostaną zachowane na przyszłość lub przekazane rodzinie czy znajomym.

Jak wypromować hotel lub gospodarstwo agroturystyczne?



Na promocję obiektu potrzeba czasu i środków finansowych. Dobrze skonstruowana, przemyślana i sprawnie przeprowadzona kampania marketingowa ma szansę dotrzeć do milionów potencjalnych klientów.

Pierwszym etapem kampanii jest określenie grupy docelowej i zdefiniowanie jej potrzeb. Dokonuje się tego w kontekście uwarunkowań klimatycznych (sezonowość) oraz specyfiki obiektu. Liczą się głównie:
  • lokalizacja,
  • rodzaj obiektu (hotel, pensjonat, gospodarstwo agroturystyczne, domki, pokoje gościnne itp),
  • wielkość,
  • standard,
  • cena,
  • bliskość atrakcji turystycznych,
  • skomunikowanie,
  • udogodnienia,
  • dostosowania dla grup specjalnych, np. rodziców z dziećmi, seniorów, osób z niepełnosprawnością, posiadaczy zwierząt domowych itp.


Mając określoną grupę i wiedząc kim jest nasz klient, wiemy jak dokładnie targetować kampanie reklamowe.

Strona internetowa obiektu



O konieczności posiadania serwisu www już chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Ale uwaga - strona internetowa to wizytówka obiektu, więc wciąż trzeba ją aktualizować. Nic tak bardzo nie szkodzi wizerunkowi jak marna grafika, nieprofesjonalne zdjęcia, teksty o niskiej jakości, przestarzałe informacje, utrudniona nawigacja. W dzisiejszych czasach standardem są formularze kontaktowe i rezerwacyjne oraz live chat - okienko do rozmów z konsultantem, który udziela wszelkich informacji o obiekcie oraz dokonuje rezerwacji terminu.

Pozycjonowanie strony



Aby do serwisu trafiło jak najwięcej użytkowników konieczne jest stosowanie narzędzi do pozycjonowania strony. W dużym uproszczeniu chodzi o to, aby po wpisaniu frazy w oknie wyszukiwarki strona wyświetliła się w TOP10, a jeszcze lepiej w TOP3, czyli w czołówce wyników wyszukiwania. Rzadko się zdarza, ze korzystający z wyszukiwarek przeglądają kolejne strony z wynikami. Dlatego tak ważne jest zajęcie wysokich pozycji. Jednak, aby móc skutecznie realizować pozycjonowanie strony, niezbędne jest przygotowanie merytoryczne oraz posiadanie tzw. zaplecza. Przy promocji warto skorzystać więc z usług, jakie oferuje profesjonalna agencja marketingowa, taka jak Keep Going Group.

Więcej: https://keep-going.pl/agencja-marketingowa/

Jak wypromować hotel narzędziami Google?



Google to król Internetu. Z wyszukiwarki korzysta ponad 94% użytkowników i użytkowniczek. Już podczas wizyty w Google można skorzystać z opcji rezerwacji. Dzięki współpracy Google z serwisami rezerwacyjnymi klient zainteresowany obiektem jest przekierowywany na stronę jednego z serwisów i tam może uzyskać więcej informacji oraz zabukować termin pobytu i dokonać wpłaty.

Skuteczność budowania marki poprawia korzystanie z Google Hotel Ads. To miejsce do umieszczania reklam obiektów. Gdy internauta wpisze frazę z nazwą miejscowości wyświetlą mu się w pierwszej kolejności obiekty z reklamy. Jednocześnie potencjalnemu klientowi wyświetla się box, w którym może wprowadzić datę pobytu. Na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego ukazują się propozycje obiektów (oczywiście w pierwszej kolejności tych, które opłaciły reklamę). Po wybraniu hotelu następuje przekierowanie do serwisu rezerwacyjnego.

Lista mailingowa



Wysyłanie wiadomości mailowych jednocześnie do dużej liczby odbiorców kosztuje grosze i zajmuje chwilę. Oczywiście wcześniej należy stworzyć listę mailingową - to wymaga czasu i wkładu pracy. Inwestycja w newslettera jest jednak warta efektów, jakie przynosi. Do zapisu na niego możemy zachęcić zniżkami, czy wartościowym, interesującym contentem na blogu.

Jak reklamować hotel w mediach społecznościowych?



Istotą social mediów jest ich zasięg i szybkość przepływu informacji. Potęgą jest Facebook, gdzie warto mieć fanpage firmowy oraz reklamy - znacznie tańsze od telewizyjnych czy radiowych. Jeśli założymy konto Facebook Business Manager i skorzystamy z narzędzia Facebook Ads mamy możliwość wytypowania grup docelowych poprzez stosowanie rozmaitych opcji, określenia celu kampanii a także monitorowania, oceniania jej efektów i stałego optymalizowania - dzięki któremu możliwe jest uzyskanie zwrotów z inwestycji w reklamę. Zaawansowana obsługa reklam i wiedza na temat możliwości optymalizacyjnych wymaga jednak sporej wiedzy i doświadczenia. Warto także docenić siłę Instagramu, gdzie włączymy kampanie z tego samego managera, co na Facebooku.

Współpraca z influencerami



Mianem influencerów określa się osoby wykazujące wysoką aktywność w Internecie. Ich poczynania życiowe dokumentowane zdjęciami i filmami umieszczanymi w serwisach obserwują dziesiątki a nawet setki tysięcy fanów. Zaproszenie influencera z rodziną lub znajomymi do obiektu skutkować będzie umieszczeniem fotografii z pobytu w necie. Wielu obserwujących konto influencera będzie chciało odwiedzić to samo miejsce, w którym ich idol tak dobrze wypoczął i świetnie się bawił.

Podobne działania dotyczą tak zwanych "twarzy" obiektów. To najczęściej osoby ze świata kultury lub sportu, które swoje pobyty w hotelu także chętnie relacjonują w mediach Za firmowanie obiektu swoją twarzą i nazwiskiem celebryci otrzymują wynagrodzenie.

Współpraca z serwisami rezerwacyjnymi



Chcąc wykorzystywać narzędzia do rezerwacji terminów należy podpisać umowę z danym serwisem internetowym. Największym i najbardziej znanym jest Booking.com. Oprócz niego popularnością cieszą się również: Trivago, Kayak, Tripadvisor, Travelist, Hotelewpolsce.com, ehotele.com.

Reklama i promocja obiektu hotelowego 2020 - podsumowanie



Sposobów i narzędzi służących do wypromowania firmy jest wiele. Działania w obszarze Internetu opłacą się tylko wówczas, gdy zajmą się nimi profesjonaliści, którzy zaprojektują wielokanałowe działania, oraz skuteczny lejek konwersji. Ważne, aby działania te wspierały się wzajemnie, były stale monitorowane i udoskonalane.

Teraz, gdy branżę hotelarską mocno dotknął wiosenny lock out spowodowany koronawirusem, walka o klienta przybierze na sile. Warto się na tę wojnę wyprawić w przymierzu z profesjonalną agencją marketingową.

Źródło: https://keep-going.pl/marketing/jak-reklamowac-hotel-pensjonat-czy-gospodarstwo-agroturystyczne/