
Wiadomości
- 11 czerwca 2020
- wyświetleń: 1834
Rozwój działalności w regionie - lokalne SEO
Materiał partnera:
Nowatorsko działające biuro architektoniczne Katowice może stopniowo popchnąć w kierunku nowego podejścia do budownictwa. Dom ma stanowić bezpieczną przystań oraz miejsce sprzyjające regeneracji i wyciszeniu umysłu. W ostatnich latach bardzo prężnie zmienia się podejście do zagospodarowania przestrzeni miejskiej. Z jednej strony gołym okiem widoczny jest bardzo dynamiczne pomnażanie powtarzalnej, osiedlowej zabudowy zlecanej przez kolejnych deweloperów. Na całe szczęście w opozycji dostrzegalny jest także trend na projektowanie mieszkań i domów w duchu indywidualności.

Pozycjonowanie lokalne polega na optymalizacji strony w taki sposób, aby osiągnęła jak najlepszy wynik w wyszukiwarce, po wpisaniu konkretnej lokalnej frazy. Z tego względu nacisk kładzie się tu na nieco inne działania niż w przypadku standardowego SEO.
Ogólne zasady pozycjonowania regionalnego
Od tego, jaki jest obszar zasięgu danej działalności, zależeć będzie obrana strategia marketingu online. Pozycjonowanie strony firmowej na rynek lokalny powinno być przeprowadzone w odmienny sposób niż prowadzenie działań SEO mających na celu zwiększenie zasięgu ogólnokrajowego. Różnica polega przede wszystkim na doborze fraz o charakterze lokalnym, często będących słowami kluczowymi z długiego ogona. Warsztatu samochodowego z Warszawy nie warto pozycjonować na wyrażenia typu: naprawa samochodu, warsztat samochodowy, ponieważ nawet jeśli strona będzie pokazywała się wysoko na te ogólne frazy, osoba z Wrocławia nie będzie chciała naprawiać auta w stolicy Polski. W tym przypadku skuteczniejsze są słowa kluczowe z regionem, np.: warsztat samochodowy we Wrocławiu.
Znaczenie wizytówki firmy w Google
Gdy internauta wpisuje konkretną frazę, np. kosmetyczka Warszawa, w pierwszej kolejności pokaże mu się kilka wizytówek firm. Dlatego pozycjonowanie domeny lokalnej do przede wszystkim zadbanie o wygląd wizytówki w usłudze Google Moja Firma. Powinny się tam znaleźć:
- szczegółowy opis działalności i odpowiedni dobór kategorii,
- dane kontaktowe (adres, numer telefonu, godziny otwarcia),
- zdjęcia,
- opinie o firmie od poprzednich klientów,
- w przypadku niektórych działalności możliwość umówienia się na spotkanie czy kupno za pomocą jednego kliknięcia.
Jak być konkurencyjnym w najbliższej okolicy?
Recenzje wystawione przez osoby, które skorzystały z usług danej firmy, to jeden z głównych czynników mających wpływ na konwersje. Dlatego warto prosić zadowolonych klientów, aby napisali w wizytówce Google parę miłych oraz szczerych słów o naszych usługach.
Na lokalne pozycjonowanie firmy składa się widoczność przedsiębiorstwa w Google Maps. Wielu wyszukujących posługuje się mapą, aby znaleźć daną usługę jak najbliżej siebie. Czasem wpisana fraza to wyłącznie np. fryzjer, restauracja, bez podania lokalizacji. Dzięki dopracowaniu naszego profilu i zaznaczeniu (np. poprzez słowa kluczowe), na jakim terenie działamy, roboty indeksujące Google będą w stanie mimo to dopasować naszą ofertę do zapytania użytkownika.
Pojawia się tu kolejne udogodnienie dla potencjalnych klientów, gdyż dzięki zaznaczonej lokalizacji firmy, będą mogli wyznaczyć trasę dotarcia samochodem, a nawet komunikacją miejską. Wyświetlanie się firmy w Google Maps to daje dużą przewagę nad konkurencją nieposiadającą wizytówek firmowych GMF.
Wraz z rozwojem marketingu online, można zauważyć stały wzrost zapytań o charakterze lokalnym. Badania rynku pokazują, że warto inwestować w regionalne SEO, gdyż przynosi wysokie przełożenie na konwersje i buduje pozytywny wizerunek firmy.
Pod artykułem: Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl