Praca Pszczyna Praca Pszczyna

pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 23 czerwca 2020
  • wyświetleń: 914

Kampanie produktowe Google Ads - krok po kroku

Materiał partnera:

Prezentuj produkty swojego sklepu użytkownikom, którzy są zainteresowani ich zakupem. Docieraj do swoich klientów nie tylko poprzez wyszukiwarkę Google, ale także YouTube, Gmail i tysiące innych stron. Zacznij reklamować swój sklep dzięki kampaniom reklam produktowych w Google Ads.

Kampanie produktowe Google Ads - krok po kroku


Co to są kampanie produktowe?



Produktowe kampanie w Google Ads to efektywny sposób na promocję biznesu eCommerce. Narzędzia reklamowe dedykowane eCommerce rozwijane są przez Google do wielu lat. Rozwiązania dla sklepów internetowych nieustannie są rozwijane i udoskonalane, dzięki czemu wielu reklamodawców osiąga wysoką skuteczność w swoich kampaniach produktowych.

Reklamy w kampaniach produktowych



Kampanie produktowe kojarzyć możesz na pewno z wyszukiwarki Google, w której reklamy prezentowane są w formie zdjęcia produktu wzbogaconego o tytuł, cenę, nazwę sklepu oraz źródło porównywarki cenowej, w której znajduje się produkt. Najczęściej pod reklamą można zobaczyć dopisek "Przez: Google" co świadczy o pochodzeniu produktu znajdującego się w porównywarce Zakupy Google.

Kampanie produktowe to nie tylko reklamy w wyszukiwarce, ponieważ reklamy produktowe można zobaczyć również w sieci reklamowej Google. Jednym z takich miejsc jest wyszukiwarka YouTube. Jeżeli korzystasz z tej strony i szukasz na przykład recenzji sprzętu, którym jesteś zainteresowany to z dużym prawdopodobieństwem zobaczysz reklamę tego produktu. Tworząc reklamy Google Shopping w Google Ads mamy możliwość wyświetlenia reklam również na YouTube w formie reklam Discovery. To dobry sposób na dotarcie do potencjalnych klientów zainteresowanych naszymi produktami.

W Google Ads jest również możliwość stworzenia kampanii remarketingu w sieci reklamowej, która będzie prezentować użytkownikom produkty, które już obejrzeli w sklepie internetowym. Wiedząc, że ktoś był na naszej stronie i wykorzystując technologię Google do prezentacji produktów, którymi użytkownicy byli zainteresowani, ale ich nie kupili - możemy w skuteczny sposób dotrzeć do nich ponownie i zaproponować skorzystanie z oferty e-sklepu. Wypróbuj tę formę reklam produktowych.

Od czego zacząć?



Aby móc wykorzystać kampanie produktowe w swoich działaniach reklamowych, aktywować i skonfigurować konta w kilku ważnych usługach Google.

Pierwszą z nich jest Google Merchant Centre (GMC). Ta usługa pozwoli Ci wgrać plik produktowy, który zawiera informacje na temat wszystkich produktów, które masz w ofercie swojego sklepu internetowego. Taki plik zawiera informacje na temat tytułów produktów, ich opisów, ceny, kosztu dostawy, dostępności i wielu innych atrybutów, które umożliwiają Google skuteczne wyświetlanie reklam użytkownikom. Wgraj plik produktowy do Google Merchant Centre, a następnie połącz GMC z kontem Google Ads.

Jeżeli jeszcze nie masz konta Google Ads to załóż je, logując się tym samym loginem, którego użyłeś podczas konfiguracji Google Merchant Centre. Dzięki temu dostęp do narzędzi reklamowych będziesz mieć pod kontrolą w jednym profilu. Ułatwi Ci to zrealizowanie kolejnego kroku czyli połączenia konta Google Ads z kontem Google Merchant Centre. Dzięki połączeniu tych dwóch usług w Google Ads zobaczysz produkty, które wcześniej wgrałeś do Google Merchant Centre. Jeżeli udało Ci się to zrobić poprawnie i w GMC widzisz komunikat z gratulacjami to możesz przejść do tworzenia pierwszej kampanii produktowej. W zależności od tego, który typ kampanii chcesz stworzyć musisz wybrać typ kampanii - sieć reklamowa dla kampanii dynamicznego remarketingu, lub też sieć wyszukiwania dla kampanii Google Shopping w wyszukiwarce Google.

Po stworzeniu kampanii produktowych pamiętaj, aby stale monitorować ich wyniki. Analizuj skuteczność poszczególnych produktów, kategorii produktów czy też marek dostępnych w swoim sklepie. Wyłapuj na bieżąco bestsellery i pokazuj produkty, które chcesz sprzedawać w większych ilościach. Możliwości jest nieskończenie wiele. Sprawdzaj różne strategie i testuj wiele pomysłów, a Twoje działania reklamowe z pewnością będą odnotowywać rosnącą skuteczność.